K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2010, 19:46   #1
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
Skånebehov/regler/lov?

Hej,
Jeg vil rigtig gerne vide hvor jeg kan læse eller evt i kan fortælle mig lidt om skånebehov???

Jeg har nedsat kraft venstre side, piskesmæld, hjernerystelse, og en skade i min lænd som de ikke kan hitte ud af hvad er.....

- samtidig følger der jo en masse med til pskesmældet....

skal aktiveres, så vi meget gerne vide også hvad jeg skal huske og være opmærksom på

Hvad er mine rettigheder når jeg aktiveres? hvad når jeg ikke kan mere? kan jeg frit gå hjem eller er jeg tvunget til at blive på deres sofa til tiden er slut eller?

mvh
Nessa
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 20:17   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Arbejdstid.
Du skal næppe i "almindelig" aktivering, men i et forløb for at afklare din arbejdsevne og hvilke skånebehov der skal arrangeres. Derfor drejer det sig både om arbejdstid, muligheder for at hvile, arbejdsstillinger, hjælpemidler osv.
Det hedder sig som udgangspunkt, at man skal være aktiveret 25 timer om ugen. Der kan dog søges dispensation for dette, hvis det er urealistisk.
Er det urealistisk i dit tilfælde, må du tale med sagsbehandleren om at starte blidt ud. Enten med få timer hver dag, eller med lidt flere timer men kun nogle af ugens dagen.
Hvis det bliver tydeligt, at visse symptomer betyder, at du ikke vil kunne udføre mere arbejde den dag, er jeg sikker på, at du kan lave aftale med sagsbehandleren og kontaktpersonen på arbejdspladsen om, at du så lige så godt kan gå hjem.

Kommunikation.
Sørg for at kommunikere med både kontaktpersonen på arbejdspladsen og din sagsbehandler (alternativt den leverandør/aktør kommunen lader stå for din arbejdsprøvning).
Fortæl hvad du kan klare; eller rettere, fortæl hvad du ikke kan klare.
Du får det bedste resultat ved at være helt ærlig - og venlig. Få jeres aftaler på skrift for at sikre at der ikke opstår misforståelser, og sørg for, at ressourceprofiler og progressionsrapporter afspejler virkeligheden.


Grænsesætning.
Vær bevidst om dine egne grænser. Lad være at presse dig selv til mere end du kan overkomme. Lær af dine fejl. Det er ikke meningen, at du skal være fuldstændigt ødelagt og ude af stand til at foretage dig noget som helst resten af dagen efter at have været "på arbejde".
Sig fra via dialog på arbejdspladsen, og kontakt sagsbehandleren såfremt der sker en ændring af forholdene; eksempelvis hvis du får behov for at lave om på arbejdstiderne.

Dagbog.
Sæt dig ned og skriv hvordan dagen er gået inden du forlader arbejdspladsen. Skriv både succesoplevelser, stresssituationer, hvad der har udløst smerter, hvor længe du har måtte hvile osv.
Og sæt dig igen ned inden du går i seng og beskriv hvordan du har haft det siden du kom hjem. Beskriv smerter og træthed.

Andre kan helt sikkert komme med flere bud.

Sidst redigeret af annagw; 14-08-2010 kl. 20:19.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 20:40   #3
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
tusind tak for dit svar :-)
det kunne jeg helt sikkert bruge til noget jeg har taget notat og jeg får købt en dagbog i morgen, så det ligger klar :-)
alle andre er velkomne med forslag :-)
mvh
Nessa
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 20:57   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Kig under Nyttige Links på K10's forside.

Der er smerte- og dagskemaer lige til at printe ud.

Sidst redigeret af Carmen; 14-08-2010 kl. 20:58. Årsag: tastefejl
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 21:15   #5
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Og frem for alt lyt til din krop.!
Du bliver ikke belønnet for at blive længere end du kan holde til, du bliver derimod straffet.!
Taler desværre af erfaring.

Der skal være sammenhold mellem arbejde og fritid, det vil sige at du kan kunne fungere resten af dagen også.!

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 21:25   #6
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
I er bare GULD værd!
kiggede på skemaer og de skal printes ud :-)

Ja jeg er MEGET spændt på det forløb/kursus, for jeg kan dårligt magte det nu... og der er jeg jo sygemeldt og har været det i over 3 år......

Men jeg glæder mig også til at se hvad der sker!
- og er ekstremt nervøs også, for den sidste jeg talte med var meget glad for at høre sin EGEN stemme og ikke lytte på hvad jeg havde at sige....spændende type... eller personen har måske valgt forkert job????

mvh

Nessa
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 21:30   #7
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...folk der - til enhver tid - altid er allermest spændt på at høre, hvad de selv har at sige, er i den grad anstrengende...

:-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 21:45   #8
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
lige præcis....

Men hvad er reglerne?? kan de holde mig der eller må jeg gå hvis jeg får det skidt?
skal jeg skrive eller bare ringe til min sagsbehandler?

mvh
nessa
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 22:00   #9
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Nessa, læs igen annagw og jsn!

De kommer begge med værdifulde oplysninger.

Lav aftaler (med hensyn til at gå, når din grænse er nået) med den ansvarlige på dit arbejdsprøvningssted, eventuelt også med din kontaktperson på Jobcenter.

Take care!

Pres ikke dig selv helt ud i tovene - det siger heller ikke noget om din arbejdsevne.

P.S. Det er altid bedst at skrive, så man kan dokumentere. Det er også bedst at få svaret skriftligt af samme grund.

Sidst redigeret af Carmen; 14-08-2010 kl. 22:05. Årsag: tilføjet P.S.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 00:35   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Prøv at kigge i denne tråd, der kan godt være noget du kan bruge:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13851

__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning Vs. skånebehov. FrkSilverfox Alt det andet 9 12-06-2012 17:26
Skal skånebehov respekteres? Vovse Alt det andet 7 27-01-2011 21:38
KH - aktivering - skånebehov V_Brask Alt det andet 10 22-12-2010 01:08
Skånebehov ??? Multe Spørgsmål ang fleksjob 0 24-02-2010 14:35
Transport som skånebehov... Multe Spørgsmål ang fleksjob 14 03-02-2010 08:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension