K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-08-2010, 20:40   #1
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
hvad gør en vinder.?

jeg tillader mig lige og starte en lille rundspørge, da jeg har et lille naivt håb om og kunne etablerer en lille "gruppe", af mennesker der er blevet SNYDT..

ja jeg tillader mig og bruge STORE superlativer i denne sag.

der er folk der bliver STRAFFET, for kriminalitet begået af andre.!!!!!!!!

det er naturligvis min kæphest .... anmeldelsPLIGTEN... jeg mener...

nu sidder jeg igen og læser i mit 3 f blad, om en "sag" der ikke er blevet anmeldt til tiden (den var overhovedet ikke anmeldt).....

denne gang er det dog med et heldigt udfald, til den forulempede, men i det forrige blad kunne jeg læse om en kvinde, der virkeligt har ramt bunden...

for hun måtte tage straffen for FIRMAETS FORBRYDELSE... det kostede hende den noble sum af godt 1,5 mill ( måske mere)..... hun sidder idag med en kæmpe økonomisk bet.

se det der nu får mig til og harcellerer er, hvad gør forskellen på, at den ene får sagen kørt igennem, den anden, taber.... a.s.k, havde den samme holdning til begge sager, (som til min) FOR SENT ANMELDT, om overhovedet.

vi er mange der har part i slige sager, hvor der er blevet begået et LOVBRUD . prisen skal den forulempede åbenbart i de fleste tilfælde betale.....

er det mon fordi vi ikke kan stille med de midler der skal til for og have en supergod advokat...????? når ankestyrrelsen har afvist sagen (altså givet a.s.k medhold).......

jeg håber der er nogle, der her i tråden vil give lyd fra sig, det være sig både folk der har måtte afsone straf, for arbejdsgivere, samt folk der har klaret skærene.

sidstnævnte gruppe, skal under ingen omstændigheder føle sig skidt tilpas fordi de har kunne navigerer i land, men det er mit stille håb, der måske kan udveksles gode råd, som kan være til gavn for folk som undertegnede og andre i samme situation......................................... ..........

nu vil jeg slutteligt oprette en fiktiv fond.!!!!!!! ja ja jeg ved papir er taknemmeligt, MEN MEN MEN....

skulle jeg få medhold i ankestyrrelsen, vil fonden ikke længere være fiktiv.

da vil jeg tilegne 10% af en evt erstatning uanset størrelse, til opstart af fonden..... det skal derefter være muligt at kunne søge økonomisk bistand, til hjælp i sager, hvor man er ved og blive straffet for en andens FORBRYDELSE.

jeg er ikke den store praktikker, men skulle det lykkelige ske, vil jeg kontakte Web/huldra/ingrid....... og bede dem være mig behjælpelig, med oprettelsen af den RIGTIGE FOND.......

for nu kan eders ace dk ikke klare mere URETFÆRDIGHED.... jeg græmmes.
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 22:53   #2
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
godaften. Hvor har du ret, der er hamrende unfair at komme til at betale prisen for andres svigt. Lige med hensyn til anmeldepligten sørgede tillidskvinden for at anmeldelsen blev indgivet. var selv med i udformningen af den. Svigtet ligger forud for skaden idet mine kollegaer ikke havde udført deres job som de skulle og havde heller ikke sørget for at dokumentationen var i orden. Havde de passet deres arbejde var min skade slet ikke opstået. Men den del er helt fortiet, men det er jo en helt anden problemstilling.
I forbindelse med en tidligere arbejdsskade var det lægen der stod for at anmelde skaden. Det bekom ikke min daværende arbejdsgiver vel, og han afholdt sig heller ikke fra at komme med ulødige kommentarer til ASK. Hvis man ikke kan huske det så kan man i hvert tilfælde blive mindet om, at man kun kender folk til tænderne.

Jeg har således ikke grund til at melde mig under dine faner, men emner til mærkesager er der nok af. Håber du finder vejen til at vinde retfærdigheden over på din side. Et er sikkert for at vinde må man aldrig give op.

God vind
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 23:33   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
åh, tak kære Ace for din tiltro og tillid til mine evner.. hæhæ..

idag læser man jo på eb.dk om en fyr som får kæmpe erstatning, var det ikke noget med at arbejdsgiver ikke havde tilrettelagt jobbet ordentlig så skader kunne undgås..
puha.. det får mig til at ærges over vi ikke kæmpede videre for min mand.. han fik dog erstatning for erhvervsevnetab, men arbejdsgiver blev ikke straffet..

jeg læste et sted den anden dag om en kvinde som så kun fik halv erstating for en skade, da hun selv ved sin medvirken til at stå på gafflen på en truck og blev løftet i vejret. havde været medskyldig i at overtræde loven for sikkerhed.
så kan I så lade være med at jobbe hvor det er åbenlyst farligt og ulovligt. tak.

Ace det er en fin ide du har der, men den burde jo ikke være nødvendig. Eller vi burde få nogen andre til at betale til den fond.. andre som har masser af milioner som bedre kan undvære. vi må kæmpe videre med ideen..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 10:18   #4
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
nu skal vi huske der er INGEN ... overhovedet ...(ud over mig) der er forpligtet i denne sag ......

det er en pligt jeg ØNSKER og påtage mig ... ikke for og blive populær, eller for og give mig en bedre plads ved højbordet i valhal, hvor vi jo slutteligt alle skal mødes til ...MUUUUUUMS i ved nok......

det jeg ønsker er blot og kunne se mig selv i øjnene ved morgenvask, hvis jeg , skulle være den heldige, for jeg føler det er lidt af et spil jeg deltager i.......

hvor et surrealistisk team af dommere afgør, hvem skal have, hvem skal ikke...

mit håb er blot, at mange i korte træk vil fortælle om deres gode/dårlige afgørelse, samt evt hvor diverse faldgruber/guldkorn befinder sig, til skræk/hjælp for andre, der måske kan se om deres sag er sammenlignelig med andres..............

men som sagt kun 1 har forpligtet sig. og det ligger HELT fast....det er

eders ace dk.
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 09:05   #5
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
tænker......

vedrørende at kvinden var med til at gøre en ulovlighed, da skaden skete....


Vil det så sige, at da jeg dagligt bad om de el-sakse - der ikke var der - men derfor så brugte manuelle og derved har alle de mange skader jeg har idag, er det selvforskyldt ?

Jeg passede sq da bare mit arbejde!

Var ikke så smart som mine kollegaer der brielierede ved deres deres fravær, når der skulle klippes - gennem ca. 3 cm glasvæv...(er ikke sikker på tykkelse - men ca. 9 lag ) - var for ansvarsfuld og kollegial....desværre!

ER jeg skyld i den regel så?
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 10:38   #6
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
piacp.....

lige i den sag, tror jeg du via din fagforening skal have den anmeldt som en erhvervssygdom.

da en arbejdsskade skal være en hændelse, som er kommet pludseligt, og bla bla bla...

jeg kan desværre ikke hele lovteksten, men den kan findes hvis du går ind under social-jura... og der skriver du blot i søgefeltet arbejdsskade/ eller erhvervssygdom..... mener altså jeg har observeret nogle med samme problematikker som dine, vedr: principafgørelser...

så det syntes jeg da lige du skal tjekke ud...... det koster i hvert fald NADA....

jeg kan for eget vedkommende sige, at jeg vil kører så langt med min egen sag som det er mig menneskeligt/økonomisk muligt....... jeg vil ikke sidde om x antal år og sige ...Hmmm Tjaaaa det kunne jo være at hvis jeg nu havde gjort det og det ... så var der måske mulighed for det og det ... NEJ... alle døre skal være lukkede efter mit besøg... ALTSÅ ... har JEG ikke været der, så er det fordi jeg ikke har kunne komme "derind" enten af øko: eller menneskelige årsager.....

så kære pia, hvis du har kræfter/mod til det ... så gør som jeg .. undersøg ALLE muligheder.... så du ikke skal ærgre dig over at du ikke gjorde "sagen færdig".....

jeg vil i hvert fald med mig selv vide at alle muligheder for retfærdighed er udtømte... inden jeg lader sagen falde.......

mvh eders ace dk ..... som håber du finder styrken til kamp.....
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 23:52   #7
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Pia C..
Ikke at jeg skal påstå at det er noget jeg ved med sikkerhed.

så vil jeg mene, at hvis det står i arbejdsmiljøloven eller hvilken lov det nu er.. i forbindelse med det arbejde du udførte, at der skal være elsakse til den form for job.. så er det dit firmas ansvar at de ikke var der. derved kunne du jo ikke bruge dem.

hende jeg skrev om, med trucken.. hun var ikke tvunget til at tælle lageret på den måde hun valgte det,
du havde ikke valget imellem alm saks eller elsaks.

men det er nok bedre at du spørger dem som virkelig ved den slags.
og som Ace skriver.. er det en skade efter gentagne klip. så kan det muligvis henføres til en erhvervssygdom.

ASK.dk har en god side, hvor i du kan læse om forskellen på arbejdsskade og erhvervssygdoms skade.. eller hvad det hedder korrekt.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 14:10   #8
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Mange Tak til

Ace dk og Huldra.

Den er anmeldt tilbage i 2003 af arbejdsmedicinsk klinik og ligeså anerkendt.

Lige nu ligger den til revurdering mens kommunen leger tagfat med mig

Men min fagforening var ikke til nogen som helst nytte dengang!
var egentlig bare det jeg ville fortælle....deres angst for at træde den store koncern over tæerne var så gennemgribende, at jeg ingen - ingen hjælp fik af dem overhovedet.

Tovtrækkeriet slutter vel engang
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 15:26   #9
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
hej pia.

der står jeg helt uforstående, må det være mig tilladt og spørge hvilken fagf: vi taler om.????

jeg kan for eget vedkommende sige at, det var rådgiveren i 3 f, som kontaktede mig, og sagde at de i 3 f havde vurderet at sagen skulle ankes. og den derfor ville overgå til juridisk afd: i kbh...

dermed være jo ikke sagt der sker anderledes, altså end den kendelse at a.s.k er kommet til i 1ste omgang.. nemlig for sent anmeldt....

så jeg kan vel næsten ikke begærer mere fra min fagf:.....

når nu dette udfald engang kommer, tjaaaa så er det jo for egen regning, om mere skal prøves af...... og det er netop der jeg mener at folk med lidt mønt er en smule bedre stillet end os uden skillinger... de får om man så må sige et skud mere for retfærdighed.....

stadig kan jeg ikke forstå (og kommer nok heller aldrig til det)... at såfremt en arbejdsgiver skulle have "glemt" og anmelde.... heller har anmeldt forkert ... eller 1000 andre dårlige undskyldninger..... så fordi du selv har en ANMELDELSESRET....Tjaaa så er det åbenbart ikke nødvendigt og overholde loven..... som skulle være lige for alle.....

jeg fatter det simpelthen ikke......men måske en dag vil jeg se LYSET desangående.

og gør jeg det, skal alle i herinde på k10.... være de første til og vide det...

mvh eders ace dk.
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Højreekstremistiske meninger vinder frem Ragdoll Politik og Samfund 3 20-08-2011 08:14
Handicappede vinder over kommuner buster Politik og Samfund 1 10-05-2011 20:47
Bente S. vinder retten til flexjob buster Spørgsmål ang fleksjob 0 26-06-2009 11:45
Fagforening vinder 77 procent af sager zuza Politik og Samfund 1 29-01-2008 04:46
Hvad hvis man vinder i lotto ? amik Dit og Dat 4 05-07-2007 21:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension