K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2010, 19:32   #21
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Super for dig annagw, vi baserer jo alle ofte vores svar udfra erfaringer.

Jeg blev selv cuttet som nævnt i 2007, da en psykiater sagde at jeg ikke måtte jobprøves også var der ikke noget at gøre. Jeg kunne frygte den samme konklusion for Anne-Mettes datter, så derfor syntes jeg at det vil være godt at vise at man "kender" §erne for retten til forlængelse af sdp.

Men hver sin kommune, sin sagsbehandler med deres empati. !!

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 20:20   #22
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
annagw
Må give Enteneller ret, der er stor forskel på hvordan man er blevet behandlet og hvad man kan blive nødt til at gøre.

I denne situation er der vist ikke meget andet at gøre end "storme frem med loven i hånd" Har i dag talt med anden aktør og herigennem fået oplyst at de også har problemer med at få svar fra vedkommende. Bl.a. har de spurgt om muligheden for revalidering og dette har de intet svar fået på.

Samtidig har de også den mening at der burde være en forlængelse på, så man i det mindste finder ud af præcist hvad der skal ske.

Kommunerne har PLIGT til at prøve sygedagpengemodtagere efter arbejdsevnemetoden og det har de ikke gjort, dette forløbe er i gang nu!!!!

Kommunerne har PLIGT til at finde ud af hvor stor din arbejdsevne er, det har de - af samme årsag som ovenstående - ikke fundet ud af.

Anden aktør må jo ikke bagtale, men var af samme mening som jeg: Sagsbehandleren har sat sig for at her er tale om en ung pige, som ikke gider arbejde. Uagtet at hun via sin læge medicineres mod sin stressrelaterede depression og uagtet at hun igen har måttet tage kontakt til Center for Selvmordsforebyggelse.

Samtidig er der så mange mangler og huller i hendes sag, så jeg græmmes. Havde den kørt efter bogen, ville jeg acceptere at der ikke var mere at stille op. Men det har den ikke og der er alt for mange ting som ikke hænger sammen og hvor kommunen ikke har opfyldt sin lovbefalede FORPLIGTELSE!!!

Så i morgen i vedkommendes telefontid, bliver der taget kontakt, inden da afsender jeg en mail (konstrurer den nok i aften) og forventer at jeg kommer igennem i telefontiden eller får en tilbagemelding vedr. de punkter.

Har allerede truffet beslutning om at i modsat fald, sendes der kopi af skrivelsen til flere i kommunen - borgmester, socialudvalgsformand osv. og hører vi intet herfra heller indenfor en ganske kort tidsramme (jeg er kold - lige der hvor jeg er højest når jeg plukker jordbær) SÅ ryger det videre i systemet til Christiansborg og pressen.

Jeg har fået nok nu. Kommunen vil sende en psykisk syg ud i sumpen og overlade hende til sig selv, uden at opfylde sine lovbefalede forpligtelser. En stressrelateret depression er en psykisk betinget sygdom og de slipper ikke godt fra det her!

Anden aktør vidste først i fredags at sagsbehandleren havde truffet beslutningen om at stoppe sygedagpengene, de var af den opfattelse af man skulle afslutte virksomhedspraktikken og derefter tage stilling til hvad man så gjorde, når det endelige resultat forelå. Men sagsbehandleren har aldrig kunnet lide min datter og nu får han så en mors vrede at føle.

Men annagw bare rolig. Jeg hører til dem der nok kan bande og svovle, men i den situation er jeg kold som is og siger aldrig noget jeg ikke har belæg for, men får det sagt meget hurtigt og meget præcist. Jeg har tidligere haft lederjobs og derfor trænet i bl.a. den slags situationer *SS*

Så nu vil jeg kaste mig over formuleringen af et direkte uforskammet brev (men så pænt formuleret at man ikke opdager hvad der rammer) og få det sendt afsted på mail, med ordene: Skulle det ikke være muligt at få telefonisk kontakt, er du velkommen til at svare retur via e-mail, på den måde undgår vi yderligere misforståelser omkring denne sag!

Skulle andre have nogle indput er de hjerteligt velkomne til at smide dem på bordet. Tror denne kamp bliver lidt hård - så heldigvis at min egen sag ser ud til at være en af dem som kommer til at forløbe nogenlunde smertefrit *SS*

til jer for jeres indspark.
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 20:30   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen Anne- Mette, det nok også den eneste vej at gå. Tro ikke at det er fordi at din datters sagsbehandler ikke kan lide hende, hun kan bare ikke finde flere forlængelsesmuligheder, så det skal du gøre.

Husk at din mail skal være kort, og har du ikke hørt noget hveranden time, skal du rykke. De vil dig sikkert det godt, men falder din datter for varighedsbegrænsningen er det ikke meget at gøre, så vær sikker i dine konklusioner, kan vi om muligt få disse ??Bare for at hjælpe

Held og lykke.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 21:27   #24
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
ØH sagde du kort???
Altså jeg har svedt med at holde på det 2 sider, der er mange ting som mangler eller ikke er oplyst, så.... Og jeg skriver heldigvis hurtigere end gennemsnittet, så det hjælper en hel del

Han har holdt få personlige møder med hende og alle af 10-15 min. varighed. Anden aktør har den samme opfattelse som jeg, at sagsbehandleren har sat hende i bås, men desværre den forkerte. Vi var inde omkring mange interessante ting i den samtale jeg havde med dem i dag, også ting som de jo reelt ikke må udtale sig om, så det var meget lærerigt og informativt for mig *GG*

Altså jeg er fløjtende ligeglad, har forlangt en tilbagemelding i løbet af i morgen og gerne på mail, så der ikke fremover bliver misforståelser.

Jeg tillader mig nemlig at gå ud fra at der er tale om en klar misforståelse ifm. med sygedagpengestoppet (jeg er nemlig så elskværdig - not - bare møgflabet på den civiliserede og diplomatiske måde, når jeg først bliver vred nok)

Han har bare at svare på alle punkter, jeg er kold.

Jeg vil vide hvorfor kommunen ikke har levet op til §28, hvorfor hun ikke er afklaret i forhold til arbejdsevnemetoden, hvorfor der ikke er talt om revalidering og hvorfor kommunen ikke har oplyst hvilken årsag der er til at hun ikke er berettiget til en sådan, når det umiddelbart virker til at være temmeligt oplagt med en psykisk syg ung pige, hvorfor der ikke ligger noget som helst der ligner en korrekt udfyldt ressourceprofil - men kun den udgave hun selv har udfyldt og der er ikke vurderet ressource og barrierer på noget som helst, jeg vil også vide hvordan det kan være at man ikke bruger muligheden for forlængelse efter 1 eller 3 - de kunne begge være oplagte muligheder for at forlænge og dermed kunne kommunen opfylde sin lovforpligtede indsats og lave en fornuftig afklaring, hvorfor der ikke ligger noget der ligner opfølgningsplan og meget meget mere.

Nå ja, har også bedt om at få oplyst hvilken match man har placeret hende i, men at jeg dog går ud fra at det må være en match 2 eftersom der jo er brug for ekstra støtte osv.

Og så var der lige hentydningen til de lægelige papirer og psykologudtalelse fra det center, at de jo nok også fortæller lidt om hvilke hensyn der skal tages, for jeg er da sikker på at de ligger i hendes sag!!!

Og ja, hun har fået en til at aflevere et brev i kommunens postkasse i dag med tilladelse til at jeg får fuld styring. Så han kommer bare....

Meeeen jeg er jo sååååå sikker på at der er tale om en misforståelse - eller NOT

Så siger min dejlige ældste pludseligt til mig midt i hendes kaos: Mor, hvor er jeg taknemmelig for at du er min mor og du er en løvemor. Men tænk på, at der må være mange andre som kommer i samme situation, det er jo frygteligt for dem, de har jo ikke dig til at kæmpe deres kamp. De må finde sig i det og acceptere at kommunen ikke gør deres pligt. Det er jo urimeligt.

Og ja, hun har jo ret. Det er jo også en af årsagerne til at vi herinde læser med, bliver klogere og prøver at hjælpe så godt vi kan. Om det så "bare" er et opmuntrende ord. Jo, jeg blev lige mindet om hvorfor jeg hopper herind jævnligt, læser og kigger, svarer til tider når jeg tror jeg har noget at sige

Nå, igen en laaaang smøre fra speedfingers = undertegnede
Anne Mette
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 21:39   #25
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hey Anne- Mette og hendes datter,

Vi kan alle blive taget med bukserne nede, det blev jeg og sådan er det, det er der ikke noget at gøre ved. Nu prøver vi at udrede hvad der kan gøres for jer. Men Anne-Mette, kan du få "jeres" sagsbehandler til at tale tror du ?, altså pr. tlf ? for så kan du måske rive en del informationer ud af hende om hvad er er muligt i forhold til din datter.

Altså ring til denne sagsbehandler og tal til hende om forlængelses mulighed i forhold til sdp. hør hvad hun siger, er det fornuftigt så få det bekræftet pr, mail, hvis ikke så start fra en ende af, men lad vær med at bombarder, det holder alm. mennesker fra at samarbejde.

Ring i morgen, kl. dit,kl. dat også igen kl. dit og kl. dat, pludselige får I fat i hende / ham og hold fast ....

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 22:06   #26
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Du har helt ret, det er hulme en jungle at hitte rede i, men lige nu er jeg ved at være så meget ovenpå at jeg faktisk kan huske hvad jeg læser og hvor. Og formulere mig nogenlunde struktureret og sammenhængende. Ikke altid en fibhjerne vil arbejde med, snarere imod.

Den har jeg allerede vendt med anden aktør, vedkommende har en meget bred baggrund og derigennem også et indgående kendskab til lovgivningen m.v. og er også uforstående overfor det stop sagsbehandleren vil iværksætte.

Der har hun heldigvis fuld opbakning og støtte, vedkommende siger også at der er mange huller og tilsyneladende fejlagtig sagsbehandling og sagsgang. Og at det vist var godt jeg gik ind i det nu, måske det kunne få nogen til at tænke sig om og få rettet op på tingene. Man kunne jo håbe, var ordene.

Havde det været kørt helt efter bogen, så havde jeg ikke reageret som jeg gør. Men netop udtalelser fra anden aktør i dag og de sparsomme oplysninger jeg har kunnet se af de papirer hun selv har, gør at jeg finder det hele meget besynderligt. Og så bliver jeg sur *GG*

Men skal nok lave en afslutning til jer herinde, vi har jo alle brug for erfaringen og viden om hvad der sker og hvordan tingene ender. Hvem ved om andre kan bruge det til noget fornuftigt en dag

Så snart jeg har et svar sætter jeg det ind Nu må vi jo se, kan ende med en gang legen "medieluder" *skraldgriner* Men så tager vi den med også!
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 22:55   #27
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Anne-Mette, du skal bare have et svar inden udløb, så vi kan nå at svare igen

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 10:28   #28
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Har i dag fanget vedkommende sagsbehandler inden udløb af telefontiden og fået en lovning på et mailsvar i løbet af i morgen, senest.

Jeg fik samtidig meddelt at det er besynderligt at man vælger at stoppe sygedagpengene når man ikke har udredt arbejdsevnen, dette i sig selv burde give belæg for en forlængelse.
Hvortil jeg fik: Det har vi gjort.
Hvotil jeg sagde: Så vidt jeg ved er det en igangværende indsats, så man har jo ikke færdiggjort dette, hvilket i sig selv giver rig mulighed for forlængelse, der er jo rigeligt med mulighed for at gøre dette, så man får en ordentlig afslutning på denne sag og samtidig får muligheden for at vurdere om der kan være tale om en revalidering, så hun får en blød overgang til arbejdsmarkedet eller om hun er i stand til at tage ordinært job med det samme!

Dette var ganske kort indhold af en kort samtale, kunne have en fornemmelse af at vedkommende måske skal have nye briller på og sikkert have denne sag vendt med en kollega eller chef.

Er vedkommende klog, vælges min, i brevet og samtalen, indsatte udvej: der kan jo været tale om en misforståelse mellem min datter og dig, man ved jo at depressionsramte ofte har svært ved at huske og medicinering ofte forværre dette. På den måde undgår både sagsbehandler og kommune en masse negativ omtale og yderligere ressourceforbrug fra deres side, samtidig med at de ikke behøver undskylde den mangelfulde sagsbehandling og opfølgning i hendes sag.

Er sagsbehandleren uintelligent, stoppes sygedagpengeudbetalingen. OG får dermed en hel del mere arbejde med sagen, samtidig med at kommunen får negativ omtale m.v.

Så vi får se hvad resultatet er. Jeg giver ikke op nu. Har i dag talt med DUKH og fået en tid til rådgivning derigennem, samtidig med at jeg lige nu overvejer andre muligheder. Baghovedet suser rundt lige nu og hold op jeg bliver træt, men stadig klar til kamp, hvis det bliver nødvendigt *SS*

Samtidig har sagsbehandleren erkendt at have modtaget fuldmagt til mig, det vil sige at anmodningen om agtindsigt også er modtaget. Det er jo fint.
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 10:57   #29
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvad så nu, skal du afvente at høre fra sagsbehandleren ?

Hvis de har belyst arbejdsevnen må der jo være en arbejdsevne vurdering, på skrift.

For mig ser det ud som om at de prøver at afslutte hende da de måske ikke har kunnet fået belyst hendes arbejdsevne til fyldest !?

Håber de indser at de må give det en chance mere, med ny afprøvning. Dog må de evt. også få hendes læge eller psykiater med herpå !

Men du taler jo som en anden forlængelses mulighed - behandling og klar om 52 uger, ved ikke om de går med til den, dog vil det være fint at få luftet mulighederne allerede nu.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 12:15   #30
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Ja, jeg venter mailsvar i løbet af i morgen fra sagsbehandleren, så må vi se hvad der skrives.

Hun har i dag modtaget brev fra samme, med besked om partshøring og sygedagpengestop. Indsigelse inden en nævnt dato og det har vi jo så allerede gjort i form af mit brev.

Der stod flere besynderlige ting i det brev. Samtidig med at man ikke har indhentet yderligere lægelige oplysninger fra egen læge siden foråret 09. Men vurderer at hun ikke indenfor en periode på 2x52 uger kan vende tilbage - hmm, er sagsbehandlere nu også lægefagligt uddannede.

Der er flere besynderligheder i den ressoureprofil som jeg undrer mig over, men afventer lige den mail og se hvad de svarer retur.

Hvis de vælger at fastholde stoppet, så må vi jo videre med sagen. Og det kan de være helt sikre på at vi gør.

Der skrives at arbejdsevnen ikke er tilstrækkeligt belyst, hvilket jo netop burde give grundlag for en forlængelse, så man kan få den ordentligt afklaret.

Ja, ved godt jeg tænkte på den med forlængelsen på 52 uger, men lige nu er det vist lidt som at tænke alle muligheder og håbe at man finder en fornuftig løsning og får hendes sag ordnet på korrekt vis. Herunder også en evt. revalidering.

Midlertidig førtidspension er jo ikke en mulighed, da det ikke findes i henhold til loven. Men lige nu tænker jeg at det kunne have været en løsning lige netop i denne situation.

Men som sagt, alt kører rundt i hovedet og vejes og vurderes. Nu må vi se hvad svar der kommer retur i morgen og så tage den derfra. Er spændt på om de er kloge nok til at vælge misforståelsen som forklaring. Men kunne have mine tvivl efter de oplysninger jeg ellers har modtaget, især om denne sagsbehandler!

Det eneste der er på skrift om arbejdsevnen er det sagsbehandleren har skrevet ind i ressourceprofilen. Anden aktør har udtalt at der er brug for yderligre afklaring - hvilket jo indikerer en forlængelse efter deres opfattelse, så man kan få en ordentlig afklaring.

Men vi må se i morgen, hvad der står i den mail.
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
I klemme Deacon Alt det andet 1 16-04-2012 11:34
I klemme 2nicy Din historie 8 22-03-2012 13:38
ny pige herinde hjælp mig nensypigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 30-03-2010 12:02
16 år pige vil flytte hjemmefra l-kold Alt det andet 7 18-07-2009 08:10
Handicappet pige afvist i Ikea Maybe Politik og Samfund 2 13-02-2009 20:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension