K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-08-2010, 12:30   #31
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Anne- Mette,

Ja det er da godt at vi har emailen, ellers kunne det jo tage en krig eller to at få tilbagemelding fra kommunen, det gør det jo nærmest i forvejen.

Med det du allerede har skrevet til sagsbehandleren har du da skrevet det som kommentar til deres partshøring ? Jeg ved du venter på mailen fra dem, men det er bare vigtigt at du så efter flg. får kommenteret på parthøringen, så det kommer med i sagen hvis den går i hår knude. Det samme gælder kommentarer til ressourceprofilen, alt skal med, så I har det til en evt. klage senere.

Det bliver hårdt mod hårdt hvis det ender ud i en klage over sygedagpenge stop. Du har dog ret at hvis alt håb er ude kan I holde sygedagpengene gående ved at søge ftp. i ht. §17, men det er jo også langt ude.

Hvad har hendes læge skrevet mht. arbejdsprøvning, var der noget til hindre for at hun ikke kunne det ? og hvorfor var det at det egentlig blev stoppet, det husker jeg ikke og orker ikke at gå tilbage og kigge

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 21:34   #32
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Mailen er sendt i går og i dag modtager hun så brevet med varsel om stop (langt om længe) samt oplysninger om partshøring.

Mit brev er vist en blanding af både klage over stoppet og mange mange andre ting som ikke er korrekte *GGG*

Kommunen har ikke bedt om udtalelse fra lægen siden maj sidste år!!!
Virksomhedspraktikken kører stadig, den er ikke afsluttet endnu, dette er også en af klagepunkterne, at man end ikke sørger for at få en afklaring af hendes arbejdsevne før man stopper udbetalingen og ikke har taget stilling til evt. revalidering...

Så der er kørt hårdt på og dog givet muligheden for at bruge misforståelse som undskyldning - en udvej jeg har givet i mit brev, som den kloge vil tage!!!

Men vi må jo se hvad det ender ud i og om vedkommende for alvor tænker og begynder at gøre sit arbejde ordentligt og ikke sjusker som det har været gjort hidtil.

Uhyggeligt at der skal den slags til, før folk får en ordentlig behandling i systemet. At man ikke fra starten sørger for en fair og korrekt behandling af sygedagpengesager i stedet for at sylte dem og sjuske
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 14:36   #33
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Så modtog jeg et la la brev fra sagsbehandleren hvori han bl.a. skriver at sagen ikke er afgjort endnu, men overhovedet ikke forholder sig til min fremsendte mail, som lovet på tlf. i går.

Det har han så fået besked på at jeg ikke accepterer, jeg forventer svar som lovet og i modsat tilfælde må jeg gå videre med denne beklagelige sag.

Samtidig har jeg igen påpeget at jeg finder sagen mangelfuld og at der helt sikkert dukker flere spørgsmål op i forbindelse med modtagelsen af papirerne, han i dag har afsendt efter vi bad om agtindsigt (et brev han modtog i går - hvad siger I så - er det ikke effektivt )

Så nu kan vi så vente igen på at han forholder sig til de ting jeg har skrevet i min mail og kommer med fyldestgørende forklaring på hvorfor han har vurderet at hun ikke vender tilbage til arbejdsmarkedet indenfor 2x52 uger på lægeudtalelse der er over 1 år gammel (maj 2009) og psykologvurdering også fra sidste år! Hvortil jeg bemærkede at det måtte være en socialfaglig vurdering der lå bag hans kommentar og at jeg undrede mig over dette!

Men vi må se hvad der kommer ud af al denne ballade. Mit håb er en forlængelse af udbetalingsperioden og efterfølgende revalidering, med den rette støtte, vejledning og hjælp kan hun vende tilbage til ordinært arbejde iflg. vurderingen fra anden aktør! Også inden for 2x52 uger!
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 01:56   #34
adhsl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
adhsl er ny på vejen
Hun har fået SDP, i næsten 2 år nu så vidt jeg forstår? skal hun så gå yderligere 2x52 uger på SDP? ?????? tror du på nisser?
Hvilken fagforening er hun medlem af? hvor er opbakningen fra fagforeningen og jeres læge?
Med alt respekt så synes jeg du skulle trække vejret dybt ned i lungerne, du bruger din luft på en kamp du ikke kan vinde.
Kontakt jeres læge og fagforeningen PRONTO!!!!!!
Jeg håber alt det bedste for jer, men du bruger dine kræfter forkert, men det er jo klart du har følelser i klemme.
adhsl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 11:23   #35
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
adhsl

Jeg ved ikke om du har en dårlig dag eller ej. Men et pænt og ordentligt sprog må være en klar forudsætning for at kommentere i debatterne herinde!
Man kunne jo nemt få indtryk af at du faktisk er denne sagsbehandler som netop måske føler sig presset på nuværende tidspunkt og med det indlæg kunne håbe at vi vælger at lade sagen ligge og på den måde undgå yderligere ubehageligheder!

Det handler ikke om hvor længe man modtager sygedagpenge, folk kan modtage dem i både 3-4-5 år og længere, så det er det dårligste argument jeg længe har hørt.

At der netop i denne sag er belæg for forlængelse og at der netop i denne sag er tale om manglende opfyldelse af kommunens lovmæssige forpligtelser, samt mangelfuld sagsbehandling fra sagsbehandlerens side.

Så jeg har opbakningen og støtten helt i orden i denne sag, efter at jeg i går tog yderligere skridt og tog kontakt til folk med den faglige baggrund i orden.

Der er rigelig mulighed for forlængelse ud over perioden, alt afhænger af hvordan sagen er kørt og om man har opfyldt sine forpligtelser fra kommunens side. Så vælger kommunen at stoppe udbetalingen, bliver den anket øjeblikketligt og vi vinder den anke iflg. diverse fagfolks udtalelse i går!

I denne sag er der tale om en sagsbehandler som ikke har udført sit arbejde! Det er sådan set det overordnede problem.

Derfor tages der i dag yderligere skridt i sagen, da jeg stadig mangler svar på mine mails hos denne tilsyneladende inkompetente medarbejder!
Også dette gøres efter råd fra relevante fagfolk!

Så jeg vil kun kunne råde denne sagsbehandler til at gøre sit arbejde ordentligt og sørge for at have al skriftlig dokumentation i orden, især når det gælder lægefaglige vurderinger, som tilsyneladende er baseret på forældede oplysninger, da der iflg. ressourceprofilen ikke ligger nye oplysninger fra bl.a. egen læge!

Hvorvidt vi tager skridt til at involvere en advokat, har vi ikke taget endelig stilling til, men det er helt klar med i overvejelserne efterhånden! Og det kan der være stor sandsynlighed for, hvis man fra kommunens side vælger et stop!


Anne Mette
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 11:47   #36
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Adhsl

Tror i øvrigt ikke du har læst mit sidste indlæg ordentligt siden du tror der er tale om yderligere 2x52 uger på sygedagpenge.

De 2x52 uger er en vurdering der er lavet ud fra §27, stk. 1 nr. 3 fra sagsbehandlerens side og det er denne jeg kommentere ud fra, at det anses for sandsyneligt at hun er på arbejdsmarkeden før dette!

Så der er på intet tidspunkt tale om at jeg ønsker hende forlænget i 2x52 uger.

26 uger ville være helt fint, så man i den periode kan nå at få alle relevante ting på plads, således rette op på denne mangelfulde sag. Samtidig med at man får taget stilling til en evt. revalidering.

OG ØH - hvad galt er der i øvrigt i at tro på både nisser, hekse, trolde, feer, påskeharen og alle andre?


Tilføjet:
Desuden har man for så vidt altid følelser i klemme i mange forskellige situationer i livet. Dette behøver ikke nødvendigvis være fordi der er tale om et familiemedlem eller en selv! Uagtet mine følelser i denne sag, er her tale om en beklagelig sag, som ikke er korrekt behandlet. Jeg har fra flere fagfolk i går fået bekræftet at jeg ikke lader mig styre af mine følelser. Samtidig med at jeg - desværre - fik oplysning om at dette ikke er et enestående tilfælde for denne sagsbehandler. Hvilket jo i sig selv er dybt beklageligt.
Følelser eller ej, så er vi nogen som formår at opretholde en vis form for objektivitet. Dette er faktisk også en nødvendig egenskab hvis man sidder som leder i et job, man kan ikke lade følelserne løbe af med sig i en konflikt!!!!!!

Sidst redigeret af Anne Mette; 19-08-2010 kl. 11:57. Årsag: korrektion.
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
I klemme Deacon Alt det andet 1 16-04-2012 11:34
I klemme 2nicy Din historie 8 22-03-2012 13:38
ny pige herinde hjælp mig nensypigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 30-03-2010 12:02
16 år pige vil flytte hjemmefra l-kold Alt det andet 7 18-07-2009 08:10
Handicappet pige afvist i Ikea Maybe Politik og Samfund 2 13-02-2009 20:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension