K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2010, 19:46   #1
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Ingen sagsbehandler.

Hej alle på k10.

Ved sidste møde på kommunen, blev jeg oplyst at jeg pt. ikke har nogen sagsbehandler
På grund af uafklarthed omkring hvilken afdeling der skal tage sig af syge på kontanthjælp.
Jeg vil få et brev, når det var blevet bestemt hvem der bliver min sagsbehandler

Jeg kan derfor ikke få opdateret min ressourceprofil m.m.

Er der lovgivning omkring der?? Hvordan skal jeg forholde mig?

Er ved at være godt gal i skralden
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 22:28   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvis det var mig, ville jeg nu sætte mig ned og skrive et brev hvor jeg spørger ind til om det er rigtigt forstået at jeg ingen sagsbehandler har, og om det er rigtigt forstået at det er pga (det der nu er grunden)

Der næst ville jeg stille spørgsmålstegn ved om det kan være rigtigt at jeg af overstående grund ikke kan få opdateret mig RP, spørge om det kan kan være rigtigt at min sag nu skal stå stille på ubestemt tid (har du fået en dato skriver du helt ind til, og så dato) pga overstående.

Og til slut vil jeg skrive at jeg forventer at få svar inden den (giv dem 14 dage) ellers ser du dig nødsaget til at klage til borgmester/borgerrepræsentant og kommunalbestyrelse, da du betrakter det som en hastesag at få bragt orden i hvem der har ansvaret for din sag, så du ikke kommer til at gå flere måneder uden der sker noget.

Lige NU ville jeg ikke gøre mere, andet end at begynde at grave i §§ for at finde den der siger hurtigst mulig sagsbehandling (det overholder de nemlig ikke) samt den der siger at når en foranstaltning ophører skal RP´en opdateres (det er den tydeligvis heller ikke blevet i dit tilfælde) Dem kan du få brug for lidt senere *ss*

Jeg mener desværre ikke at der nogen steder direkte står at alle, til en hver tid har en sagsbehandler (læs jeg er ikke sikker jeg er bare aldrig stødt på den §)

Det brev hvor du spørger til tingene, skal de død og pine svare på, og har har du 1 2 3 en der står for din sag (så længe de ikke direkte skriver at de holder fast i at du er sagsbehandler løs, men så klager du jo bare over det, med henvisning til de §§ du lige har givet dig selv 14 dage til at finde *ss*)
Hvis de ikke, svarer (modtag ikke tlf opkald, dem kan du ikke bevise, og derved ikke rigtigt klage over) gør du alvor af din trussel, og med sender naturligvis en kopi af det brev du skriver i 1. omgang... men bare truslen alene bør få dem til at hive fingeren ud, for de ved udmærket at den er gal den der.

Sådan ville jeg vælge at gribe det and, frem for at bruge tid på at finde §§, og klage ud fra dem.... det andet giver dem en fair chance til at bringe orden i tingene, og viser at du er til at arbejde med, så længe der er orden i sagerne... det er kun hvis man gentagende gange oplever at de laver rod, jeg mener man skal vise sin ubehagelige side og klage ved det mindste, man skal gerne bevare at de har lyst til at samarbejde, frem for at de bliver sure og tvære det sidste kan gå hen og live en meget ubehagelig historie, tro mig.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 09:14   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
§ 3. Kommunalbestyrelsen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.

Stk. 2. Kommunen fastsætter en frist for, hvor lang tid der må gå, inden der skal være truffet en afgørelse. Hvis denne frist ikke kan overholdes, skal ansøgeren skriftligt have besked om, hvornår ansøgeren kan forvente en afgørelse.1)

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.

§ 5. Kommunalbestyrelsen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning, herunder også rådgivning og vejledning. Kommunalbestyrelsen skal desuden være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgivning.

Retssikkerhedsloven den burde du kunne bruge ...
  Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 14:42   #4
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
En stor tak til jer begge 2
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 11:47   #5
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej.
har også prøvet at stå uden sagsbehandler. Ringede i desperation til det sociale nævn, for at spørge om de viste hvad man skulle gøre. Den havde de så ikke lige hørt før, men rent personligt anbefalede ham jeg talte med at jeg simpelthen troppede op på kommunen og forlangte at tale med en sagsbehandler. Det gjorde jeg, og opdagede at der faktisk sad nogle sagsbehandler i skranken og der skete faktisk lidt mere i min sag den dag.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 14:11   #6
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Tak for dit svar.

Nu er det sådan, at jeg havde en sagsbehandler...i hvert tilfælde i torsdags.
Men hun oplyste mig, at på grund af nogle ledelsesmæssige beslutninger, skal hun nok ikke være min sagsbehandler. Men på nuværende tidspunkt kan de ikke oplyse mig hvem det så er
Ligesom jeg ikke kan få en tidshorisont på hvornår jeg får en ny.
Og det kan jeg ikke forstå er lovligt!!
Min ressourceprofil er som sagt ikke opdateret i 4 år.
Jeg er smidt af revalideringsydelse pga. sygdom. Vil gerne søge flexjob, men
bliver holdt igen med ovenstående.

Jeg er total frustreret.... Igår skrev jeg til hende jeg var til møde med i torsdags. Bad om at få hendes leders mailadresse, så jeg kunne ydre min frustration dertil. Hun valgte at videresende min mail til lederen. Men jeg har intet hørt.

Vil bare så gerne videre i systemet.....!
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 14:45   #7
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Jeg mener helt bestemt at kunne huske fra en middagsradioavis, hvor en person fra Det Sociale Nævn blev interwiewet udtale: Hvis en kommune ikke reagerer på henvendelser, kan man henvende sig direkte til nævnet.

Det ville jeg gøre, skriftligt.

Det er fuldstændig uantageligt, som man optræder i dit tilfælde - og i mange andres, ses desværre her på K10.

Til tasterne og god kamp!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 19:56   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du skal ikke holde dig tilbage mht at søge fleks, bare fordi snøvlhovederne ikke kan tage sig sammen... du søger bare, de SKAL! tage stilling sagsbehandler eller ej.

I ansøgningen skriver du bare at hvis du intet har hørt inden for fx 14 dage, betrakter du det som et afslag på din ansøgning.... det afslag anker du naturligvis... reagere de heller ikke på din anke, er det hele molivitten... borgmester/borgerrepræsentant og kommunalbestyrelse, for manglede sagsbehandling og ulovlig forhaling af din sag med henvisning til det Hejdien har givet dig *ss* og til ankestyrelsen for afslag på fleks uden kommunen på noget tidspunkt har set på din ansøgning.

Du vil sikkert få afslag på fleks ansøgningen hos styrelsen (så skal du godt nok have godt og grundigt styr over alle papirer og udtalelser fra div kloge) men kommunen vil få besked på at rette ind, og det øjeblikkeligt.... hjælper det ikke gentager du bare, bare hvor du denne gang også lige gør ombudsmanden og div politikere på borgen opmærksom + går til alle tænkelige medier, der vil være en rimelig chance for at de gider tage dig mere alvorligt fordi du kan bevise at din kommune er hamrende ligeglad
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 09:54   #9
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Tak for jeres opbakning

Nu går jeg til kamp!!
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Langsom behandling/ingen sagsbehandler Rasmus Jensen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 06-03-2011 18:15
Ingen sagsbehandler :( Road66 Alt det andet 1 29-09-2010 09:05
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension