K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2010, 06:52   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
Altså jeg fik af vide til min første samtale med ny aktør, at der var kommet en afgørelse i ankenævnet om, at det var ligemeget med om man kunne have et liv ved siden af arbejdsprøvningen.. så det var ikke sikkert der ville blive taget hensyn til det i min kommende afprøvning.. eller om man havde et liv efter arbejdstid, hvis man blev jaget ud i alm job..
plus at man også så bort fra om man kom fra 37 timers job og ikke kunne det mere, ja så måtte man bare nøjes med at klare sig for mindre timer..

så jeg er da noget spændt på min næste samtale.. hm..

Kunne du ikke lige bede ham om at finde den afgørelse frem, den kunne da være interessant at se.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 09:42   #22
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Hej

Og husk for alt i verdenen at have din læge med inde over.
Jeg er blevet "skudt i skoene" at der jo ikke er forværring i min tilstand som jeg påstår fordi jeg ikke rendte til lægen i tide og i utide.

Hvis din læge, som min læge, har lange ventetider på samtaler, så se om du evt. vil kunne sende ham en e-konsultations besked. Så er denne da i hvert fald opdateret.

Jeg har lært af det...

Pas på dig selv.

Jeg har selv piskesmæld ...
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 19:41   #23
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
Hej og tak for alle svar :-)
I er ikke til at undvære :-)
jeg ville også gerne se den afgørelse :-)
får ikke lige skrevet så meget, da jeg godt nok er træt og plaget efter denne dag!
mvh
Nessa
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 21:39   #24
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg mener at have læst de afgørelser jeg taler om herinde før... af enten web eller zuza.. måske..

huskeren er jo ikke for god...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 22:33   #25
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Jeg ved også at jeg har set nogt om det, men kan selvfølgelig heller ikke huske en disse.

Jeg har dog indtil videre fundet dette fra vejledning. Vejledning til bekendtgørelse om beskrivelse, udvikling og vurdering af arbejdsevne
Beskæftigelsesministeriets vejledning nr. 112 af 11/11 2002.


Citat:
Endvidere skal restitueringsmulighederne overvejes. Fx kan en fysisk eller psykisk handicappet borger ved varetagelse af et job/fleksjob blive så fysisk eller psykisk afkræftet, at vedkommende varigt ikke vil være i stand til at restituere sig.
Faktisk interessant læsning... det er altid nyttigt at kende til vejledninger hvorunder sagsbehandling foregår. Det er lettere selv at følge med, forstå og kontrollere om sagbehandlingen holdder i en evt. anke.... man kan jo ofte spare sig selv ved at tingene bliver gjort rigtigt i første omgang. Men det kan være krævende læsning.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 09:42   #26
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg har ledt og ledt... uden at finde noget.

men det handler om en afgørelse omkring at fordi der ikke er sammenhæng imellem job og det der hjemme, så er det ikke nok til at tilkendes fleksjob og få nedsat arbejdstid..
noget om en undersøgelse igennem 3 år.. ??
jeg har prøvet med mange søge ord.. uden held..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 20:31   #27
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Huldra jeg kan også huske noget omkring den , skal prøve at lede efter den ,men det forandre stadig ikke på at hvis de giver afslag på fleks med den begrundelse så skal de også huske at rette sig efter andre love der siger at du så har ret til hjælp på hjemme fronten hvad ang børn og madlavning og rengøring do your mat og se hvad der bliver billigst for dem

Dertil kommer at der skal være begrundelser og der skal peges på hvad de mener det er du kan varetage af job, så den holder ikke i længden feks er min pension bevilliget på netop det at jeg ikke kan nå at restituere mig når jeg har været på arbejdet , lige pt er jeg her ikke meget og jeg kan ikke lige tænke hidser mig op over at der er mere vand i min stue og under mit gulv og i mit loft end der er udenfor , men skal sætte mig ned i morgen og se om ikke jeg kan finde den, for den er ikke så firkantet som din aktør giver udtryk for
  Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 23:00   #28
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
takker Hejdien..

ja der er vist mange som har fået ufrivillig pool... uden husværdistigning..

håber det bliver tørvejr igen, især indenfor hos dig..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning Vs. skånebehov. FrkSilverfox Alt det andet 9 12-06-2012 17:26
Skal skånebehov respekteres? Vovse Alt det andet 7 27-01-2011 21:38
KH - aktivering - skånebehov V_Brask Alt det andet 10 22-12-2010 01:08
Skånebehov ??? Multe Spørgsmål ang fleksjob 0 24-02-2010 14:35
Transport som skånebehov... Multe Spørgsmål ang fleksjob 14 03-02-2010 08:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension