K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2010, 18:03   #11
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Nej overskuddet kan tages ud før, hvis man hele tiden låner op til grænsen (Omprioritering)

Alternativt kunne I lave et I/S (Interessentskab) hvor både jer og "lejer" er ejere, men I/S'et lejer ud til den anden ejer.

Overfor kommunen skal I dele overskuddet med den anden part og derfor bliver overskuddet begrænset, ligesom det bliver lettere at låne pengene da I nu er to parter der kautionerer (et I/S kan også have flere interessenter end blot to parter) - Det er I/S'et der får overskuddet og så længe det går til forbedringer kan kontanthjælpskontoret ikke forlange pengene.

Og til sidst, ejerforeningen har vel ikke skrevet sig ud af hvor mange der må eje den samme lejlighed? eller jo, de har måske lovgivningsmæssigt, da en max må ejes af ligeså mange personer, som der er rum (jeg husker ikke lige om det er lejeloven der siger det, i så fald er det lige meget)

Jeg ville nok tage en advokat med ind over og spørge om disse muligheder

(Hvor der er vilje, er der vej)
Den forstår jeg ikke helt, kan kommunen forlange at jeg skal sælge min lejlighed, hvis den ligepludselig bliver mere værd, end hvad jeg har lånt af penge (altså et evt. overskud) ?

Det lyder meget indhvilket med et I/S. Er det så ikke lettere bare at jeg f.eks. ejer 50% af lejl. og f.eks. min far ejer de sidste 50% af lejl. På den måde kan jeg vel få lov til at bo der, når jeg er ejer og de kan ikke tvinge mig til at sælge, for at leve af overskuddet, da han vel også skal godkende et salg ??

Det ved jeg faktisk ikke, det vil jeg lige undersøge med ejerforeningen.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 18:31   #12
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SoLost Se meddelelser
Den forstår jeg ikke helt, kan kommunen forlange at jeg skal sælge min lejlighed, hvis den ligepludselig bliver mere værd, end hvad jeg har lånt af penge (altså et evt. overskud) ?

Det lyder meget indhvilket med et I/S. Er det så ikke lettere bare at jeg f.eks. ejer 50% af lejl. og f.eks. min far ejer de sidste 50% af lejl. På den måde kan jeg vel få lov til at bo der, når jeg er ejer og de kan ikke tvinge mig til at sælge, for at leve af overskuddet, da han vel også skal godkende et salg ??

Det ved jeg faktisk ikke, det vil jeg lige undersøge med ejerforeningen.
Det første har du misforstået. jeg ved ikke om kommunen kan tvinge dig til at sælge din lejlighed, hvis der er overskud i den. Det jeg forsøger at sige er at hvis din lejlighed stiger i pris, og du har lånt 80% til den, (i kreditforeningen) så kan det være at den pludselig er så mange penge værd, at du faktuelt kun har lånt 70% i den. Du kan så låne 10% i friværdien. De pengen er overskud og kunne bruges på mad

Det sidste med I/S - Hvis din far og dig hver køber 50% - så er det et I/S.
Det betyder bare at I hæfter fælles. Men jeg ville tænke det var en god idé at have en advokat med ind over, så det står som en slags virksomhed.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 18:50   #13
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Det første har du misforstået. jeg ved ikke om kommunen kan tvinge dig til at sælge din lejlighed, hvis der er overskud i den. Det jeg forsøger at sige er at hvis din lejlighed stiger i pris, og du har lånt 80% til den, (i kreditforeningen) så kan det være at den pludselig er så mange penge værd, at du faktuelt kun har lånt 70% i den. Du kan så låne 10% i friværdien. De pengen er overskud og kunne bruges på mad

Det sidste med I/S - Hvis din far og dig hver køber 50% - så er det et I/S.
Det betyder bare at I hæfter fælles. Men jeg ville tænke det var en god idé at have en advokat med ind over, så det står som en slags virksomhed.
Okay, nu forstår jeg det Men hvis jeg ikke vil låne de 10% i den, men så vil nøjes med kun at skylde 70%, kan kommunen så tvinge mig til det modsatte. ? Og jeg kan vel ikke låne de 10% i friværdien, hvis vi står 2 ejere på den, og den anden ejer ikke vil have det, vel ?

Okay, jeg syntes nu det ville være lettest, hvis jeg kun selv ejede den, men vil bare ikke risikere problemer med kommunen, p.g.a det. Hvis det er et I/S, SKAL det så være familiemedlemmer eller lign. der ejer den sammen `? Eller kan det godt være en anden "tilfældig" person.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 19:24   #14
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Nej de kan ikke tvinge dig til at låne pengene i den. (Men jeg ved stadig ikke om de kan tvinge dig til at sælge den)

Nej det behøver ikke være familie.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 19:29   #15
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Nej de kan ikke tvinge dig til at låne pengene i den. (Men jeg ved stadig ikke om de kan tvinge dig til at sælge den)

Nej det behøver ikke være familie.
Okay, mange tak for de gode svar. Jeg vil undersøge det nærmere hos en jurist.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 19:30   #16
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Men hvis der er nogen, der har private erfaringer, med at have købt en lejlighed, mens de modtog kontanthjælp, vil jeg da meget gerne høre om det?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 20:11   #17
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Man også lige huske på at der noget som hedder rente.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 20:13   #18
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Man også lige huske på at der noget som hedder rente.
hehe, det er jeg klar over. Hvis jeg ikke vidste noget om boligkøb, havde jeg heller ikke valgt det, i stedet for leje.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ejerlejlighed = ingen kontanthjælp Sandie75 Alt det andet 9 17-10-2010 09:46
Ejerlejlighed og førtidspension jettea Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 10-06-2010 03:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension