K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2014, 15:52   #11
stehan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2014
Indlæg: 20
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
stehan er ny på vejen
spørgsmål. jeg har læst at carl holst er stor tilhænger af at funktionelle lidelser bliver udbredt og behandlet i region syddanmark. Det er jeg ked af at høre. Derudover vil jeg gerne vide hvilke private smerteklinikker som behandler patienter godt og ikke lovpriser FL. troede at smerteklinikken på mølholm skulle være god, men kan så læse på en side på facebook at den overlæge der åbenbart skulle tale grimt til patienterne og bare tvinge dem på medicin, men selvfølgelig skal de måske have anden medicin, men hvis det passer at han ikke taler pænt har jeg allerede mistet respekten til ham. Har tidligere her fået at vide at Give friklinik skulle være god men bliver så noget i tvivl, da der kommer tale om FL og Term modellen. for jeg vil være ked af at min kone skulle derop i måske 12 uger hvis det viser sig at de bare vil forsøge at gøre hende psykisk syg istedet for en fysisk lidelse.

lillespir: du skriver at der er mulighed for at tale med en psykolog på Give klinik. Men det er vel ikke noget de kan tvinge en til, hvis man ikke mener at det er nødvendigt kan man vel godt frasige sig dette. og så kun få justeret medicinen.
stehan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 17:51   #12
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg var på pain care i Horsens. Dette fordi der var mere end 4 ugers venteliste til Give og jeg så måtte vælge en privat.

Jeg valgte denne da jeg kendte andre som havde været der og har været meget glad for det.

Jeg mødte ingen FL tankegang, og kunne godt lide deres tilgang til tingene.

http://www.paincare.dk

På pain care var jeg til samtale med først en læge, fysioterapeut og så en psykolog. Bagefter fik jeg at vide hvad de vurderede jeg havde brug for.

Samtaler med læge ifht. Smertedækning (medicin, plastring, elektrostimulation m.v)
(Gruppe) Kursus i smertehåndtering/mestring ved psykolog/fysioterapeut
Træning med fysioterapeut i træningscenter og varmtvandsbassin
Samtale med socialrådgiver.

En anden jeg kender blev tilbudt psykologsamtaler og en trejde akupunktur - så det er meget indivudelt hvad man tilbydes her.

Jeg har været meget glad for forløbet.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2014, 02:49   #13
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Jeg har selv været patient i Give, jeg vil bare sige "pas på" ! Jeg var der 4 gange, mødte 4 læger, og sygeplejesker... Alle med hver deres holdning :-/ så hver gang startede de mig op på noget nyt... Helt galt gik det ved den sidste læge, som pludselig ville have mig på noget anti psykotisk, ikke antidep, men anti psykotisk.., pga jeg havde søvnbesvær, og ondedrømme alt det skete efter første samtale på 10 min. Den nævnte medicin var for det første mega dyr, for det andet, den medicin som flest tager på af, jeg har lige tabt 25 kg, hvem vil så tage på igen? Og hvem vil have antipsykotisk, når første sal ikke fejler noget... Min egen læge var faktisk så rystet, så hun mente at vi burde at ingive en klage... Jeg stoppede dagsdato
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rigshospitalets Smerteklinik! profilen Alt det andet 1 06-12-2012 13:06
Afslag fra smerteklinik?? Culotten Alt det andet 4 26-06-2012 23:27
Smerteklinik jjsonn Dit og Dat 17 06-06-2012 23:27
smerteklinik sanne mor Alt det andet 0 23-08-2011 18:57
smerteklinik anja Dit og Dat 5 28-08-2008 07:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension