K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-09-2010, 17:46   #1
mpb
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
mpb er ny på vejen
er det en lov

hej jeg har en gammel arb skade 12 år.. har været igennem flere arb prøvninger special læger reva center som alle kommer frem til samme resultat at min arb evne er meget lille ca 1 1/2 time pr dag. jeg har nu også fået en depression. pga t job center satte mig på kontanthjælp uden indtægt. da de mener at de ressurser jeg har på at være mor for 5 hjemmeboende børn der går i skole og sfo. kunne jeg bruge på et arb.. er det lovligt... eller er det endnu en ny regl min kommune har lavet
mpb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 18:22   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du beder da bare om at få den begrundelse på skrift, når du så har den, kan du klage over det, hvilket du selvfølgelig skal gøre

Ikke at du vil få det på skrift, det nemlig ikke lovligt. MEN du har ret og krav på en parts høring og ikke mindst en begrundelse (på skrift) når de stanser en ydelse, har du ikke fået det, skal du naturligvis klage over det.

Nu ved jeg ikke hvilken ydelse du fik, men sygedagpenge er næsten umulige at beholde meget mere end 2 år, heller ikke med loven i hånden. Revalidering kan man max få 5 år + evt kortere afbrydelser (kommunen må ikke planlægge en reva varer mere end 5 år) Fleks... så langt er du vist ikke kommet endnu (bæ system)

Så selv om at den begrundelse du har fået ikke er ok, tror jeg desværre ikke at det har den store betydning for handlingen, men hvis man ikke klager, så hjælper det i hvert fald ikke, det kan jo ikke blive værre end det er
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 20:49   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Idioter - hvad havde de tænkt sig? At fjerne dine børn så du kunne bruge din tiloversblevne energi på at arbejde i stedet for at holde sammen på og passe din familie?

Gad vide hvornår der bliver indført dødsstraf for at være syg, eller hvid regeringen er i det milde hjørne - deportation

Det kan bestemt ikke være lovligt at de siger sådan, det lyder jo som en trussel.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 11:54   #4
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Det er fuldstændig uhørt.... Vil også mene du skal skrive til dem, evt. som referat af samtalen og spørge om det er rigtigt refereret og bede om svar via mail!

Det hedder jo "vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked" og "almindelige vilkår" På det ordinære arbejdsmarked har folk børn, familie og et liv ved siden af, det SKAL der være plads til. Ingen kan forlange at dit liv kun skal bestå af arbejde, den holder ikke vand.

Men det lyder som en trussel i håb om at de får "sparket" dig ud på arbejdsmarkedet. Så prøv at få det på skrift.

Det kan være svært at få sygedagpenge længere end 2 år, men umuligt er det ikke. Det kommer helt an på hvordan din sag har været kørt, om alt er kørt efter bogen og alt er undersøgt osv. Det er under alle omstændigheder, som LUM også skriver, en god idé at klage og dermed få nye øjne på sagen!

Umiddelbart lyder det som om du burde få en pension i stedet. Det timeantal du kan arbejde er minimalt og det er ikke realistisk at du vil kunne finde et flexjob med det antal timer.

Du har jo muligheden for selv at søge pension, hvis ikke kommunen mener det er en mulighed!

LUM
Der kan faktisk godt gives dispensation til en revalidering ud over 5 år, men det er ikke ofte det sker

Citat:
Aktivloven

§ 49.
Stk. 2. Har revalidenden betydelige begrænsninger i arbejdsevnen, og taler revalidendens personlige forudsætninger, interesser og evner i udpræget grad for en længerevarende videregående uddannelse, kan kommunen planlægge en revalidering, hvor revalidenden får revalideringsydelse i mere end 5 år.
Ragdoll
Deportation kommer nok også, alle syge og ftp'ere bliver samlet på en øde ø et eller andet sted og så kan regeringen jo i hvert fald påstå at de ikke findes

KH
AM
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension