K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2012, 22:49   #1
Marrakesh
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2010
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Marrakesh er ny på vejen
sygforsikring i Egypten

Hej , alle
Jeg tænker på at flyte og bo i Egypten. Hvor kan jeg syg forsikre mig og hvordan ?
ER der dansker eller Europæske sygforsikrings selskaber man kan bruge ?
Marrakesh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 02:25   #2
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marrakesh Se meddelelser
Hej , alle
Jeg tænker på at flyte og bo i Egypten. Hvor kan jeg syg forsikre mig og hvordan ?
ER der dansker eller Europæske sygforsikrings selskaber man kan bruge ?
Du kan ikke få forsikring i Danmark når din adresse er flyttet ud af Danmark, er selv bosat i Thailand hvor jeg har tegnet en bupa forsikring de findes i mange lande....MVH Handy..
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 07:43   #3
Globetrotteren
Bruger ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Globetrotteren er ny på vejen
Hej.

Jeg er bosat i Vietnam.

Der er mange forskellige sygeforsikringer derude du kan tegne, men du skal undersøge det grundigt. Du skal ikke tegne med Aetna da de er store men ikke gode for enkelt personer, vil jeg sige med tidligere erfaring hos dem.

Det bedste råd jeg kan give dig, er at finde ud af hvilken sygeforsikrings selskab som har en god base i egypten, altså har et stort kontor med udenlandske ansatte som snakker godt engelsk. da det gør det nemmere for dig hvis der sker noget (ulykke).

Jeg har William Russell som er et amerikanske selskab, og det fungere bare perfekt.

Hvis jeg var dig ville jeg også 100% tegne en forsikring med et selskab som har det der hedder evacuation. Evacuation betyder at hvis du bliver slemt skadet eller for en slem sygdom, så kan du vælge at blive fløjet til det land (Danmark) du ønsker for operation/behandling osv.

Husk nu på at HVIS det skulle gå slemt til for , så ville det jo ikke være så dårligt at være et sted hvor du 100% forstår mennesker fremover med din sygdom.

Der er også det selskab som hedder Blue Cross, det skulle efter sigende også være ok for enkelt personer.

Mvh.
Globetrotteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 09:38   #4
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marrakesh Se meddelelser
Hej , alle
Jeg tænker på at flyte og bo i Egypten. Hvor kan jeg syg forsikre mig og hvordan ?
ER der dansker eller Europæske sygforsikrings selskaber man kan bruge ?
hej vil lige gøre opmærksom på at --reglerne ved udflytning uden for eu er ændret efter 1-1-13 med hensyn til pension -- men det er du måske klar over
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 12:32   #5
Globetrotteren
Bruger ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Globetrotteren er ny på vejen
Ja for søren havmanden60

Super du lige mindede ham om det, for hvis du ikke rykker før 1/1-2013 men efter den dato, ja så mister du 57000 kr før skat om året som enlig, og lidt mindre hvis du er gift.

Så hvis du ikke allerede nu bor udenfor eu, ja så er det da bare med at komme afsted hurtigst muligt her i december måned, så du kan bevarer din fulde pension, 208000 kr før skat i 2013.

Flytter du istedet i det nye år (2013) ja så hedder det jo ca. 151000 kr før skat fremover.

Mvh.
Globetrotteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 18:03   #6
Marrakesh
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2010
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Marrakesh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Globetrotteren Se meddelelser
Ja for søren havmanden60

Super du lige mindede ham om det, for hvis du ikke rykker før 1/1-2013 men efter den dato, ja så mister du 57000 kr før skat om året som enlig, og lidt mindre hvis du er gift.

Så hvis du ikke allerede nu bor udenfor eu, ja så er det da bare med at komme afsted hurtigst muligt her i december måned, så du kan bevarer din fulde pension, 208000 kr før skat i 2013.

Flytter du istedet i det nye år (2013) ja så hedder det jo ca. 151000 kr før skat fremover.

Mvh.
Tak skal i har alle sammen.
Min pension er 136.300 kr. før skat.
Måske kan jeg bevare dem fordi de er mindre end 151.000 kr. ER det rigtigt?

Sidst redigeret af Marrakesh; 21-12-2012 kl. 18:06.
Marrakesh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 18:20   #7
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marrakesh Se meddelelser
Tak skal i har alle sammen.
Min pension er 136.300 kr. før skat.
Måske kan jeg bevare dem fordi de er mindre end 151.000 kr. ER det rigtigt?
jeg tror desværre at beløbet bliver noget mindre efter 1-1-13 hvis du ikke nåede at flytte adr til lande uden for eu - tror det er % vis mindre af beløbet men prøv at høre på borger.dk--

Sidst redigeret af havmanden60; 21-12-2012 kl. 19:17.
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2012, 20:17   #8
Marrakesh
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2010
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Marrakesh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af handy Se meddelelser
Du kan ikke få forsikring i Danmark når din adresse er flyttet ud af Danmark, er selv bosat i Thailand hvor jeg har tegnet en bupa forsikring de findes i mange lande....MVH Handy..
Hej , handy
Hvormeget betaler du om Året ?
Hvad dækker den?
Marrakesh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2012, 20:20   #9
Marrakesh
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2010
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Marrakesh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Globetrotteren Se meddelelser
Hej.

Jeg er bosat i Vietnam.

Der er mange forskellige sygeforsikringer derude du kan tegne, men du skal undersøge det grundigt. Du skal ikke tegne med Aetna da de er store men ikke gode for enkelt personer, vil jeg sige med tidligere erfaring hos dem.

Det bedste råd jeg kan give dig, er at finde ud af hvilken sygeforsikrings selskab som har en god base i egypten, altså har et stort kontor med udenlandske ansatte som snakker godt engelsk. da det gør det nemmere for dig hvis der sker noget (ulykke).

Jeg har William Russell som er et amerikanske selskab, og det fungere bare perfekt.

Hvis jeg var dig ville jeg også 100% tegne en forsikring med et selskab som har det der hedder evacuation. Evacuation betyder at hvis du bliver slemt skadet eller for en slem sygdom, så kan du vælge at blive fløjet til det land (Danmark) du ønsker for operation/behandling osv.

Husk nu på at HVIS det skulle gå slemt til for , så ville det jo ikke være så dårligt at være et sted hvor du 100% forstår mennesker fremover med din sygdom.

Der er også det selskab som hedder Blue Cross, det skulle efter sigende også være ok for enkelt personer.

Mvh.
Hej .
Hvad koster det årligt?
Og hvad dækker den?
Marrakesh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2012, 23:26   #10
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Satser efter 1/1

Citat:
Oprindeligt indsendt af havmanden60 Se meddelelser
hej vil lige gøre opmærksom på at --reglerne ved udflytning uden for eu er ændret efter 1-1-13 med hensyn til pension -- men det er du måske klar over
Hejsa

Hvor har du fra at det er vedtaget?

For jeg har ikke kunne finde, om det overhovedet er vedtaget som regeringen lagde op til i førtidspensionsoplægget i sin tid..

Kan du sende linket!!

Hilsen Mulle63
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Medicin Regler til Egypten. Lotus1 Alt det andet 10 02-02-2013 11:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension