K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2012, 09:49   #21
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør anmode om et møde med sagsbehandler, hvor din fagforening, deltager.

Selvsagt din speciallæge må sende alle de tillæg, han finder nødvendige.

Hvis din tilstand vurderes stationær, skal du selvsagt afklares. Det har du krav på.

Hvis du af helbredsmæssige årsager, ikke kan få en praktisk afprøvning af din arbejdsevne, må kommunen finde en alternativ måde, og iøvrigt lytte til din speciallæge.

I skal på mødet finde ud af hvordan du får en endelig afklaring, og dermed rette ydelse fremover.

Jo før jo bedre.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 14:25   #22
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 12
niklukda er ny på vejen
Hej- som sagt er jeg ny her. Men men har meget svært ved at overskue det! Har nu talt med min sb på jobcenteret. Hun siger at det var forkert af psykiater at sende det tillæg. Hvilket ville gøre at man er nødt til at lukke for sygedagpengene. Da han skriver at jobprøvning ikke er en godløsning ej heller med skånehensyn!! hold dhelt op, hvor er det forvirrende, måtte da sige til sb, at jeg godt ville afprøves. Spurgte så om jeg kunne blive det inden dagpengestop, hvortil hun svarede det vidste hun ikke.
Jeg blev sygemeldt 2. februar i år, startende på sygedagpenge den 31. mats i år. Har jeg ikke ret til forlængelse af mine sygedagpenge?
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 08:47   #23
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 12
niklukda er ny på vejen
Hej, så er jeg her igen, kom med nogle kommentarer til ovenstående.
Har lige igår modtaget papirer på de 3 foregående samtaler hos sb. Jeg syntes nu nok hun fejlfortolker en del af disse samtaler.
Tænker om det er en god ide at skrive disse fortolkninger til hende, syntes at man får et helt dorkert billede af min situation. Fornemmer lidt hun er jobcentrets mand! Glæder mig til at høre jeres kommentare til dette indlæg, samt ovenstående indlæg. <3 <3 <3
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 09:31   #24
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Niklukda

Du skriver flg.:
Citat:
Har nu talt med min sb på jobcenteret. Hun siger at det var forkert af psykiater at sende det tillæg. Hvilket ville gøre at man er nødt til at lukke for sygedagpengene.
Nu skriver du ikke konkret, hvad din psykiater har skrevet i dette tillæg. Men umiddelbart, mener jeg som andre herinde på din tråd, at SB ikke har ret i at det er forkert. El. at din psykiater ikke må. Medmindre han direkte har blandet sig i hvilken ydelse du efter lovgivning skal modtage, f.eks. udtale sig om du bør have enten fleks el. pension. Dette må psykiater ikke!

Er noget uforstående, hvorfor dette tillæg skulle udløse at "man nu er nødt til at lukke for SDP."

Synes at din SB udtalelser ikke er ok., hvorfor du måske bør overveje at henvende dig til SIND for en bisidder til fremtidige møder, se link her:

http://www.sind.dk/sind-bisiddere

Ud over selve møder bør din fremtidig kontakt til SB foregå skriftligt, så har du dokumentationen i orden, og måske kan dette også bidrage til at der kommer klarere og bedre begrundet udsagn fra din SB.

Du skriver tidl. om du bør holde din prak. læge informeret omkr. din nuværende helbredssituation samt indblik i spec.lægeerklæring: JA ABSOLUT! Få en tid og medbring spec.lægeerklæringen og tillæg.

Du bør straks skriftlig få bekræftiget om din varighedsbegrænsing er 02.02.13 el. 31.03.2013, altså næste år.

Og hvorfor de evt. overvejer at stoppe dine SDP før denne varighedsbegrænsing.

Hvis din psykiater mener, det er til skade for dit helbred af lave en arbejdsprøvning bør du ikke selv sige dette imod. Forstår udmærket du i situationen kan reagere på din SBs udtalelser, så få en bisidder med. Denne kan også tage noter, således at der er vidne på, hvad der er blvet talt om, og hvad du har sagt.

Hvis der i de 3 foregående samtaler er står noget, som enten er urigtigt el. vildledende skal du skriftligt anmode om at få dette rettet el. berigtigtet, så flg. link, som handler om dette.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=24840 # 5

Hvis din sag er godt belyst, din helbredssituation stationær og varig, behandlingsmuligherne udtømte, arbejdsprøvning frarådes/kontradindikeret og din funktionsevne ubetydelig (kig i dine lægefaglige papirer for dette) bør du overveje at søge en § 17 på det foreliggende grundlag inden jul 2012.

SIND kan måske også rådgive om netop denne mulighed.

Mangle hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 10:50   #25
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 12
niklukda er ny på vejen
Hej Gunvor, jeg har nu sendt en mail til sind, for at få en bisidder, jeg skrev lidt om min situation, og oplevelser med systemet. Takker mange gange formdin respons, hvilket virker som noget jeg måske kan bruge.
Mange gode hilsener herfra

Niklukda
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 19:28   #26
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Niklukda

Godt at du kunne bruge råd, men husk at følge op med prak. læge i denne uge. Få en tid, og medbring papirer.

Og ikke mindst, hvis SIND ikke svarer forholdvis hurtigt på din mail, bør du følge op via tlf. på dette, således at der er tid til at sætte dem ind i din sag før SB kommer med nye skrivelser el. afgørelser.

Bedste ønsker om bedre behanlding fremover fra din SB/kommune.

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 21:12   #27
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 12
niklukda er ny på vejen
Hej Gunvor
Jeg har en tid på mandag hos min læge, så tager jeg papirene med op til ham, så jeg kan få ham helt sat ind i sagen. Foreløbig mange tak for hjælpen.

Niklukda
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 14:42   #28
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 12
niklukda er ny på vejen
Ja, så må jeg skrive lidt igen, jeg er blevet ringet op af min SB fra fagforeningen, at man vil tage mine sygedagpenge med udgangen af denne måned, da min psykiateren har lavet et tillæg til speciallægeerklæringen, hvor i der står følegende: Han vurderer at jeg ikke kan magte en arbejdsprøvning, ej heller med skånehensyn, og at tilstanden er af stationær karakter, og han heller ikke kan pege på yderligere henvisning/behandlingsmuligheder, der på nogen måde kunne forbedre min arbejdsevne,

Niklulda

Begrundelsen fra kommunen er man ikke kan afklare min sag på disse oplysningervfra psykiater, derfor kan jeg ikke få sygedagpenge.

Med venlig hilsen

Niklukda
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 17:40   #29
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Niklukda

Jeg havde en fornemmelse af din SB ville komme hurtigt tilbage, hvorfor du straks bør kontakte enten SIND for tlf.rådgivning m. socialrådgiver

Citat:
70 23 27 50 og få hjælp

SINDs landsdækkende rådgivning er åben for psykisk sårbare og pårørende 60 timer om ugen. Alle er velkomne til at ringe

Åbningstiden er klokken 11-22 mandag - fredag og klokken 17-22 om søndagen
Link: http://www.sind.dk/telefonraadgivning

el. DUKH for samme.http://www.dukh.dk/radgivning/test-1

1. Du bør meddele din SB SKRIFTLIGT, at al kommunikation fremover foregår på skrift.

Da du ingen dokumentation har på disse tlf.opringninger og hvad der egentlig er blevet sagt. Du skriver også selv, hvis der ikke er mulighed for mail mod kvitering for modtagelse, bør du skrive og have kopi med, hvor du på kopi for kvitering for modtagelsen af dit brev.

2. Du gøre flg. som jeg tidl. har skrevet:

Citat:
Du bør straks skriftlig få bekræftiget om din varighedsbegrænsing er 02.02.13 el. 31.03.2013, altså næste år.
3. i samme brev/mail bør du få en skriftlig forklaring, hvorfor SB truer med at tage dine SDP fra dig med baggrund i lovhjemmel (brug udtrykket lovhjemmel, dvs. SB skal henvise til hvilken lovgivning hun mener, at hun kan stoppe dine SDP efter).

4. Bed om aktindsigt i din sag, det for du brug for. Se under nyttige links for eks. på formular vedhæft den dette brev, så tæller allerede de 10 fra i morgen.

1. Du skal derfor skrive et brev med disse 4 punkter og få kvitering for modtagelse.

2. Du skal hurtigt muligt ringe SIND el. DUKH enten i dag el. i morgen!!!!


Hvis din psykiater tidl. har skrevet, at din sygdom er varig og din funktionsevne væsenligt nedsat er der forlængelsesmuligheder efter § 27, stk. 1, 4 i sygedagpengeloven, idet det for mig lyder for mig som din psykiater mener du måske så ringe en funktionsevne, at kommunen bør indstille dig til FP. Dette skrevet uden jeg har egentlig grundlag vide noget om dette, da jeg jo ikke har set din sag.

Du bør gøre ovenstående NU, uanset om det er hårdt. I forhold til SDP-system er en af de få fordelene man, som syg borger har er egen handlemuligheder, og at er et system og du kan handle på egen foranledning.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 17:58   #30
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 12
niklukda er ny på vejen
Hej, så er jeg på igen, hvor lang tid har kommunen til at partshøre min sag fra de får mine kommentarer til partshøringen, man vil tage mine sygedagpenge med denne måneds udgang. Jeg har været i forbindelse med sind, og får en bisidder der
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nyttig Info om førtidspension og fleks LS1980 Et godt link! 0 24-01-2013 11:36
førtidspension/fleks nielsen69 Spørgsmål ang fleksjob 14 18-10-2012 21:40
Fleks eller førtidspension? Kalevala At søge førtidspension 43 30-04-2012 13:20
Fra fleks til førtidspension, hvordan? mumle_mund Alt det andet 15 17-03-2010 11:43
Fra fleks til førtidspension henrico Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 05-02-2010 19:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension