K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2012, 22:23   #11
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Jeg har for en del år siden været medlem af HK, men skiftede til Det Faglige Hus for at spare lidt penge.

Det har jeg på ingen måde fortrudt. De har været, og er stadig, en kæmpe hjælp i forbindelse med kampen mod både kommunen og mit pensionsselskab.

Så jeg kan kun anbefale Det Faglige Hus.
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 10:42   #12
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bamseline Se meddelelser
Det Faglige Hus har altid været ekstremt serviceminded overfor mig, også nu hvor jeg er pensionist; så trådstarter kunne evt. tage kontakt og høre hvad de siger til at overtage en sag fra HK.

En mulig problemstilling indenfor kontorområdet kunne være om dine arbejdskolleger accepterer at du skifter fra HK til en anden fagforening.

Jeg blev selv frosset ud af HK pamperne på min kommunale arbejdsplads men fandt heldigvis nyt arbejde og en sød arbejdsgiver som ikke blandede sig i mine personlige faglige forhold.

Der er frit valg af fagforening i Danmark men virkeligheden er ofte en ganske anden. Også inden for eksempelvis transportområdet er det således at du bliver sortlistet hvis du ikke er medlem af 3F.
Dette er ikke noget jeg tror eller har læst, min ex har selv oplevet det indenfor busbranchen hvor han fik at vide fra dag 1 af tillidsrepræsentanten at her var alle medlem af 3F ellers var det farvel og tak.


Jeg har så desværre kun dårlige ord om det fagligehus( som derfor nu bliver kaldt det tarveligehus)
Jeg kender ikke til 3f men har hørt at de går til makronerne, jeg selv er i bupl og dem har jeg haft meget glæde af...... jeg tror der er god og dårlig hjælp ved næsten alle fagforeninger, men tror også at men får hvad man betaler for
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 11:23   #13
pimpek
På vej til at lære K10
 
pimpeks avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2011
Lokation: København
Indlæg: 8
Styrke: 0
pimpek er ny på vejen
Jeg er medlem af 3f på 17 år nu,og føler ikke at jeg får meget hjælp i min afdeling selv om de har fuldmagt over min sag. De går måske til makronerne når man læser om dem i fagbladet eller måske i andre afdelinger bare ikke min. Socialrådgiveren fra 3f er min bisidder når vi er i komunnen og sider bare og mumler 2-3 sætninger når vi er der, og det er det.
Så kig godt efter hvem der sidder i din lokal afdeling før du skifter til 3f
pimpek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 11:32   #14
jassie
Hvor skulle jeg ellers være
 
jassies avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2011
Indlæg: 121
Styrke: 13
jassie er ny på vejen
ette74, hvad er det der er dårligt ved det faglige hus - jeg har nemlig selv tænkt at skifte til dem.
jassie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 11:51   #15
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Tak for alle jeres svar. Jeg må lidt i tænkeboks.

Min kæreste har også været i en virksomhed, hvor man bestemt ikke tillod andre fagforeninger, men jeg synes at man er relativt tolerant indenfor mit område.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 16:41   #16
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pimpek Se meddelelser
Jeg er medlem af 3f på 17 år nu,og føler ikke at jeg får meget hjælp i min afdeling selv om de har fuldmagt over min sag. De går måske til makronerne når man læser om dem i fagbladet eller måske i andre afdelinger bare ikke min. Socialrådgiveren fra 3f er min bisidder når vi er i komunnen og sider bare og mumler 2-3 sætninger når vi er der, og det er det.
Så kig godt efter hvem der sidder i din lokal afdeling før du skifter til 3f
Hvis vi taler om en bisidder, så skal vedkommende jo heller ikke sige noget særligt, det er noget andet hvis man har en sagrepræsentant, så skal de jo ind og blande sig.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2012, 02:05   #17
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jassie Se meddelelser
ette74, hvad er det der er dårligt ved det faglige hus - jeg har nemlig selv tænkt at skifte til dem.
Det må man jo selv vurdere, men min kærerste fik ikke noget hjælp overoved.... vi følte næsten at de var mere imod ham end med.... og hvis hun skulle hjælpe ham med nogle ting mht kommunen. Kunne hun ikke hjælpe da det var imod hendes faglige kompertancer eller hvad det nu var hun brugte af undskyldninger..... hun var ihværtilfælde bange for at hendes navn skulle få et dårligt ry på kommunen og der var over hoved ingen hjælp.... de ville heller ikke hjælpe med at anke sagen da kommunen lukkede for sygedagpengene og a-kassen vil heller ikke hjælpe.... nu har han meldt sig ud, for når man ingen hjælp eller dagpenge kan få hvorfor så blive
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2012, 09:10   #18
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Det er vigtigt at der kan være nogle ting som ikke behandles i en fagforening, men behandles i andre.

Da jeg var i FOA, var den primære hjælp at hente i PENSAM, som jo er pensionsselskabet.
Sådan har de nu engang delt det op.
Faktisk er jeg stadig i PENSAM, selvom jeg er i HK, så i princippet kan jeg trække på hjælp to steder fra.
Kunne dog aldrig drømme om at bede om hjælp fra HK... i forbindelse fik jeg virkelig inkompetent behandling og rådgivning fra den faglige konsulent der... har kraftigt på fornemmelsen at hans eneste opgave i forhold til at gå på arbejd, var at selv tjene penge og så længe han fik sin løn virkede det ikke som om hans moral påbød ham at arbejde.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2012, 18:51   #19
Helpme
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
Helpme er ny på vejen
Jeg mener generelt at den service man får, er meget den samme.
Derfor går jeg efter prisen, og er ikke bleg for at skifte.

Du kan kigge på f.eks. http://fagforeningwiki.dk/prissammenligning/ der kan du prisforskellen, som ikke er helt ubetydelig, specielt i disse tider...
Helpme er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2012, 21:21   #20
jassie
Hvor skulle jeg ellers være
 
jassies avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2011
Indlæg: 121
Styrke: 13
jassie er ny på vejen
Er der nogle som har erfaringer med ASE. Kan se de også er billige.
jassie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skift af fleksjob DetBareMig Spørgsmål ang fleksjob 2 18-09-2013 13:11
Skift af socialrådgiver stjerne10 Dit og Dat 13 19-03-2013 00:03
læge skift sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 10-05-2011 09:44
skift til førtidspension fct Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-12-2009 03:16
Skift af Flexjob jennse Spørgsmål ang fleksjob 1 16-05-2008 23:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension