K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2009, 14:04   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
kandetbliveved ja nogen gange kan det godt virke som om det er målet hvis man får bare en til at opgive så er der sparet godt på den konto...

Nu ved jeg ikke hvad du søger om konkret og om du har afslaget på skrift ?

Hvis du har det så syntes jeg du skulle skrive til vedkommen at du nu har snakket med læge og med apotek og at de enstemmig siger at man ikke kan få recepter når alt foregår elektronisk at de hvis de ønsker det kan få det på skrift og at de derudover godt må henvise til hvor i loven der står at der skal foreligge kopi af recepter .

Skriv så at disse ikke kan tilvejebringes da de ikke eksistere i det digitaliseret samfund mere at du vil have afslag med denne begrundelse på skrift samt en ankevejledning og at du så agter at gå videre med sagen ...

Se om ikke det kan få dem til at skifte mening , samtidig ville jeg da skrive en klage til borgmesteren og spørge ind til kommunens måde at hæmme borgerne og nægte dem deres rettigheder fordi samfundet og læger apoteker og stat har indført computer systemer for at gøre gangen nemmere , det er ikke dig der skal straffes for det,...

Skriv i brevet at du har afleveret udskrifter af hvad der er udskrevet til dig af lægen , og at du har afleveret en opgørelse fra ctr hvor man så kan se både hvad du har fået og hvad det har kostet og at du syntes deres behandling af dig er under alt kritik ...

vedlæg så den klage til borgmesteren i kopi til den medarbejder der vil have kopier af dine ressourcer og hvortil du beder om et skriftligt afslag med ankevejledning sådan at vedkommen kan se at der nu også er klaget til borgmesteren ... det er godt nok en underlig ført politik af kommune .. lad dem ikke tage gejsten fra dig hold på din ret , det er dig der har ret og ikke dem , men smart måde at bremse en ansøgning på det er det ...
  Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 12:33   #12
kandetbliveved
Gæst
 
Indlæg: n/a
Unhappy medicintilskud

Hej heidien

I forbindelse med min ansøgning vil sagsbehandleren også gerne have en kopi af min lejekontrakt, hvilket jeg også sender samtidig med udskriften jeg har fra apoteket, sagsbehandleren oplyser at hun ikke har modtaget udskriften.
Jeg ved 1000000% jeg vedlagde den, jeg var meget omhyggelig, tingene skulle jo gerne falde på plads nu. Men det er jo påstand mod påstand, jeg skal bare sende en ny og den stadig manglende dokumentation, så vil hun kigge på det "igen igen" som hun udtaler det.

Min sagsbehandler undrer sig over jeg skal indhente oplysninger fra flere læger.
Jeg oplyser at jeg jo skal rundt til samtlige apoteker, da det lokale apotek kun kan udskrive mine køb hos dem, ligeledes skal jeg rundt til speciallæger, tandlæge, 2 afdelinger på sygehuset, samt jeg skal kontakte 2 apoteker i KBH, jeg har benyttet under mine ophold derovre, samt en vagtlæge på sygehuset og en vagtlæge der telefonisk har udskrevet medicin.
Jeg har spurgt efter en dokumentation på en lovgiving der viser jeg skal medbringe kopier af recepter. Hun siger det er nogle interne regler de har lavet i afdelingen som hører ind under paragraf 81-82. Min læge er fortsat uforstående overfor dette og vil gerne have sagsbehandleren kontakter min læge, sagsbehandleren nægter selvfølgelig at kontakte min læge, det er ikke hendes pligt. Sagsbehandleren skal bruge alle disse oplysninger så hun reelt kan se hvad det er jeg søger tilskud til, i den forbindelse er jeg fuldkommen lost. Jeg søger jo slet ikke tilskud til alt der står på de recepter, det er alt fra smertestillende, til lokaltbedøvende mundskyllemiddel.
Hun siger at hvis jeg vil søge tilskud må jeg indhente de oplysninger, det er min pligt.
Læg mærke til at oprindelig modtager jeg brev d. 7.10, at jeg skal møde 9.10 med den manglende dokumentation, eller bliver sagen lukket.
Efter 4 opringninger til sagsbehandler, og 5 opringninger er der stadig ingen afklaring. Det er kun for en enkelt dag.

Ringer igen til min læge idag, hun ringer til mig senere når hun har en ledig stund.

Sagen har kørt på denne måde siden 8.10, hvor jeg meddeler at jeg ikke er i stand til at møde med manglende dokumentation. Oprindelig søger jeg tilskud d.8.8, det er alstså 3 måneder siden og sagen er ikke kommet videre.

Dette tema er gennemgående i alt i min sag, jeg orker snart ikke mere.
  Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 14:00   #13
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
De bliver jo nødt til at skrotte de interne regler, når de er umulige at
gennemføre, det mest realistiske ville være, at din læge skriver hvilken
og hvor meget medicin du har behov for, og så skal de selvfølgelig have
en udskrift fra apoteket ( igen )

Hvis du ikke kan komme videre med det her, så prøv at ring til
sagsbehandlerens leder, og fortæl at du er blevet bedt om noget som
er umuligt, alle andre som søger vil jo løbe ind i samme problem, og
så kan kommunen jo spare mange penge på den måde.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 13:21   #14
kandetbliveved
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
beha det er nemmelig rigtig gik lige ind og tjekkede min egen for at se hvordan det fungerede og vil kommunen ikke tage det som dokumentation så er de godt nok ude på glat is, en ud printning af den samt den sidste bon med ctr saldo er alt rigeligt fik jeg at vide i borgerservice da jeg lige ringede og spurgte...

Her er det også alt rigeligt at min læge feks skriver at jeg skal bruge ti tabeletter om dagen af d3 vitamin også selv om det ikke er på recept bliver det regnet med i mit medicin forbrug både ved skat og på kommunen ...

Så det her lyder som en kommune der prøver at finde smuthuller ...
Smaddergodt der, jeg ringer flux til borgerservice, jeg har sendt den der liste fra medicinpriser, får også at vide det er fint, laver den endda sammen med min sagsbehandler, efter knap 3 måneder vil ydelsesbehandleren så pludslig have alt det andet, jeg har 2 dage eller sagen vil blive lukket.
  Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 16:31   #15
kandetbliveved
Gæst
 
Indlæg: n/a
Angry naiiiiiiiiiiii, merudgifter :-(

Jeg tror jeg fejlagtigt har søgt om tilskud til medicin og ikke merudgifter som det sikkert er.
Hvad er forskllen?
  Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 20:01   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandetbliveved Se meddelelser
Jeg tror jeg fejlagtigt har søgt om tilskud til medicin og ikke merudgifter som det sikkert er.
Hvad er forskllen?
Hvilken paragraf har du så søgt efter ??

Når det er efter aktivloven § 82, så får man enkeltydelser, når man er i en økonomisk vanskelig situation, så her går de efter, hvor meget du har til rådighed hver måned. Se her: http://www.ism.dk/Temaer/sociale-omr...der/Start.aspx

Efter § 100 merudgifter skal man have udgifter svarende til 6000 kr. årligt, og her skal der være tale om svær funktionsnedsættelse for at kunne få det. Mere om merudgifter § 100 her:
http://www.ism.dk/Temaer/sociale-omr...der/Start.aspx
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 21:00   #17
kandetbliveved
Gæst
 
Indlæg: n/a
jo den er vist go nok, jeg søgte medicintilskud, men er ikke sikker
jeg regnede det ud på medicinpriser, da jeg søgte mener det var ca. 600,- månedligt,
noget med at jeg så ville kunne få 1500,- det ville ikke være dårligt, sidder meget hårdt i det
  Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 21:12   #18
kandetbliveved
Gæst
 
Indlæg: n/a
Thumbs up Skal læses!!!

Jeg kontakter Borgerservice, vil vide om hvordan jeg søger medicintilskud, en kvinde siger at det kender hun ikke noget til, men hun vil lige stille mig videre. Efter 30-40 sekunder blir jeg smidt af, jeg ringer op igen og samme kvinde spørger om jeg ikke kom igennem på bistandsafdelingen? Nej, og jeg sørger ikke bistandshjælp, jeg siger jeg har fået at vide man kan henvende sig i borgerservice of få rådgivning om at søge medicintilskud, og om det ikke skal beregnes ud fra min CTR-saldo, det ved hun ikke, hun har aldrig hørt om nogen af delene, men hun vil lige spørge igen, jeg hører hun går hen og taler med en kollega, da hun vender tilbage oplyser hun at CRT er der ingen der har hørt om, hun har lige talt med en kollega fra sygesikringen, han havde aldrig hørt om det før nu. Jeg ønsker hende en godag, sidder trods alt med et smil på læben
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Medicintilskud Lifeat40 Alt det andet 19 23-04-2010 20:46
Medicintilskud BettinaJensen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-08-2009 12:44
Medicintilskud? Risa At søge førtidspension 1 06-08-2009 23:39
Medicintilskud Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 25-02-2008 19:29
Medicintilskud? Krammemusen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 26-11-2006 11:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension