K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-04-2012, 00:09   #31
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Ja, Eva, desværre Kbh.s Kommune i en nøddeskal...

...du behøver slet ikke begrunde en § 17, der er en fortrykt A-4 skema, hvor du blot sætter din underskrift...

...bliv ikke overrasket, hvis din SB blegner, når du be'r om skemaet, men nok må snart være nok, som jeg læser dine indlæg :-)
Jeg synes at Eva kan lige så godt bede om den ansøgningsskema allerdede nu og søge selv pension efter 17 mens hun er i "afklarings forløb" på Incita., …..før det blive for sent. ( reformen træder i kræft fra januar 2013 og blive det vedtaget " ingen pension til folk under 40 år" ….ja …. så få man ikke mulighed længere at søge pension efter 17 - på foreliggendende grundlag, hvis man er under 40 år gammel ).

Sidst redigeret af Karo; 14-04-2012 kl. 00:30.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 10:36   #32
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jeg synes at Eva kan lige så godt bede om den ansøgningsskema allerdede nu og søge selv pension efter 17 mens hun er i "afklarings forløb" på Incita., …..før det blive for sent. ( reformen træder i kræft fra januar 2013 og blive det vedtaget " ingen pension til folk under 40 år" ….ja …. så få man ikke mulighed længere at søge pension efter 17 - på foreliggendende grundlag, hvis man er under 40 år gammel ).
Hvor har du læst man ikke kan søge §17 hvis den nye reform træder i kraft?

Har du et link?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 12:00   #33
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Hvor har du læst man ikke kan søge §17 hvis den nye reform træder i kraft?

Har du et link?
Det siger af sig selv Ninja…
Ingen førtidspension til folk under 40, ingen ansøgning om pension på foreliggende grundlag. Den paragraf blive forbehold kun til de ældre og til de unge som kan hverken stå eller gå.

Jeg har hørt om at pension på foreliggende er på vej ud allerede i 2009.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 15:30   #34
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen så skal de jo lave hele lovgivningen om - ALLE har ret til at søge førtidspension fra de er 18 år, ALLE har ret til at få sin sag prøvet.....

- og stakkels dem på sygedagpenge så! Og stakkels alle dem der ellers kun har §17 at banke i bordet med.

De må jo ikke forskelsbehandle, og sige at nogen grupper godt må søge §17, og andre grupper må ikke - loven SKAL være ens for alle, ellers er det jo brud på menneskerettigheder.......

Du skriver

''Jeg har hørt om at pension på foreliggende er på vej ud allerede i 2009''

Hvad mener du med det - vi har da de sidste 3 år kunne søge på det foreliggende???
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 15:50   #35
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Man kunne søge om førtidspension på foreliggende grundlag længere tilbage end de sidste 3 år.
Men netop de sidste 3 år har man hørt og læst om sager i hvilke kommuner / jobcentre ville ikke kvittere for modtagelsen af ansøgninger efter paragraf 17 ( på foreliggende ) eller udlevere ansøgningsskema og mange af ansøgninger forsvandt i det blå eller blev slet ikke behandlet som sager på foreliggende.

I Danmark ændrer de love før disse blive vedtaget, sådan gradvis ….de øver sig lidt til at starte med.
Og lovgivning vedr. social pension blive jo også ændret , trin for trin, dvs. den gammel lov blive efterhånden visket ud.

Jeg har på fornemmelsen at den ny lovgivning blive strikket sammen på den måde, at ingen vil være i stand til at fatte noget som helst og kommuner få lov til at bestemme alt.

Menneskerettigheder? Ninja, glemt det….
http://www.computerworld.dk/art/3561...overvaagningen

Sidst redigeret af Karo; 14-04-2012 kl. 16:34.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 20:20   #36
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Altså JEG skriver om menneskerettigheder angående dét, at man ikke må forskelsbehandle ved at lade nogen grupper kunne søge førtidspension, og andre ikke kunne søge.....

Det passer jo ikke lige ind med artiklen fra 2006 angående aflytning - eller misser jeg pointen?

Heldigvis har jeg aldrig selv hørt om nogen der ikke må søge §17.

Men er enig i, at de nok skal få gjort det hele så indviklet, at det bliver helt umuligt at finde ud af hvad der er ret eller vrang + at de vil spice det hele op med så mange skuffeordninger, at man aldrig kan få ren besked.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 20:43   #37
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Altså JEG skriver om menneskerettigheder angående dét, at man ikke må forskelsbehandle ved at lade nogen grupper kunne søge førtidspension, og andre ikke kunne søge.....

Det passer jo ikke lige ind med artiklen fra 2006 angående aflytning - eller misser jeg pointen?
Det ved jeg ikke om du gøre det , men hvis du læser hele artiklen så finder du ud af at danske politikere har ikke særligt meget respekt for menneskers rettigheder når de vil indføre deres vilje.

Jeg kom nu i tankerne om en film, hvorfor jeg gjorte det?, tja det er nok kun mig som ved det….

http://www.youtube.com/watch?v=Szv2d...eature=related
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2012, 17:13   #38
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser
Jeg har været tilknyttet Incita (Valby) siden nytår.

Jeg håber det bliver et kort forløb du skal i og at de kan afklare dig meget snart.

God aften

Piamus
Hej Piamus

Hende jeg skal tale med hedder vist nok Margit. Til at starte med skal jeg blot have en 1-2 timers samtale og så skal vi finde ud af hvad der så skal ske. De skal under ingen omstændigheder trække min sag i langdrag. Min sag kræver jeg afsluttet inden den nye reform træder i kraft - så de skal rubbe neglene, nu har de også haft 10 år til at afklare mig

Jeg håber håber inderligt, at det her cirkus får en ende.

Jeg håber, at du snart også bliver afklaret. Du skal passe på dig selv og sig fra, hvis du ikke magter flere timer. Håber det lykkedes dig at få den hjælp du har brug for

Knus
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2012, 17:20   #39
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Ja, Eva, desværre Kbh.s Kommune i en nøddeskal...

...du behøver slet ikke begrunde en § 17, der er en fortrykt A-4 skema, hvor du blot sætter din underskrift...

...bliv ikke overrasket, hvis din SB blegner, når du be'r om skemaet, men nok må snart være nok, som jeg læser dine indlæg :-)
Hej Carmen

Nu giver jeg Incita en chance. Jeg skal i hvert fald lige høre om de kan tilbyde noget som ingen andre har kunne tilbyde, hvis ikke de kan det, så søger jeg selv en §17.

Når man søger en §17 så skal man vel forklare på hvilket grundlag man søger den? Det er vel udfra det foreliggende grundlag og så kommer man til partshøring, så vidt jeg ved?

Ja og nok er meget mere end rigeligt

Tusind tak for svar
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2012, 17:24   #40
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Kom ind i kampen, der er ingen der kæmper din kamp for dig, man må i sidste ende selv fosøge at tage ansvaret for sig selv og ens liv og betale den pris det koster på alle planer.
Vi har kun et liv og det er op til os at få det bedste ud af det mens vi har det. Der er intet at fortryde bagefter.
Du har helt ret - men nogle kampe kan være så forbandet hårde, at man til sidst må opgive. Jeg har i den grad betalt mangt og meget i de år jeg har været fængslet på kontanthjælp og jeg er ikke den eneste, der har betalt en kæmpe pris, det har mine børn i den grad også. Jeg ser ikke min mor mere og jeg kan ikke holde på kærligheden fordi det har fyldt alt

Jeg knokler dagligt på at overbevise mig selv om, at det her ikke skal have lov til at æde mig op, men det er bare så svært så svært.

Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spicallæge Malika lone Schaadt har nogen været er for nylig. c.l.e.o. Alt det andet 5 08-10-2013 11:19
Nogen som har været i arbejdsprøve efter bevilget førtidspension? Indiansummer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 68 29-09-2013 22:08
Nogen der har været på arbejdsmarkedscenter Syd Århus? nilla Alt det andet 0 27-05-2010 10:59
Nogen der har været i min situation? Anna1 Spørgsmål ang fleksjob 6 30-01-2010 22:17
Nogen der har været hos neuropsykolog? ayla Spørgsmål ang fleksjob 27 23-04-2009 07:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension