K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2011, 20:44   #1
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Exclamation Center for funktionelle lidelser Århus

Hejsa

Vil lige høre om der er nogle der har erfaringer med centeret for funktionelle lidelseri Århus

Jeg frygter lidt at de kun bruger TERM-Modellen deroppe??


Det er min sagsbehandler der har foreslået at jeg måske skulle prøve og komme derop.
Skal lige siges at jeg har Fibromylagi.

Knus Mulle63
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 20:52   #2
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Hejsa

Jeg har fået samme forslag, men takkede nej. Efterspurgte også info herinde fra så der findes et link skrevet af mig , måske du kan bruge noget af det?

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ght=hboegelund
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 21:00   #3
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
Hejsa

Jeg har fået samme forslag, men takkede nej. Efterspurgte også info herinde fra så der findes et link skrevet af mig , måske du kan bruge noget af det?

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ght=hboegelund

Ja jeg har også tænkt at sige nej til det..

har siddet og læst om hvordan de behandler syge folk i det center..

De fejer jo det totalt væk at folk har smerter.. Uf.. siger jeg bare..
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 21:14   #4
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mulle63 Se meddelelser
Ja jeg har også tænkt at sige nej til det..

har siddet og læst om hvordan de behandler syge folk i det center..

De fejer jo det totalt væk at folk har smerter.. Uf.. siger jeg bare..
Ja det er så uhyggeligt!!

Jeg er også "meget forsigtig" hvad jeg siger ja til. Vi har det lidt strengt i forvejen, vi har ikke brug for alt det l... oveni!!

Kan godt forstå du siger nej!

Den del jeg synes er relevant, er den kognitive terapi da det kan hjælpe en med at tackle livet som det er blevet med sygdom. Det var også derfor min læge ville sende mig derop, og der findes ikke andre steder man kan få det. Med mindre man selv vil betale, men det KAN jeg så ikke, så der er jo ikke noget valg.
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 19:12   #5
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Nogle erfaringer søges!

Hejsa

Vil lige hive tråden op igen..

For vil meget gerne høre fra nogle som har været oppe på det center for funktionelle lidelser og om de vil anbefale det?

Kan man nægte og tage derop? Det er kommunens lægekonsulent der er fremkommet med det som en evt. ny arbejdsprøvning.

knus Mulle63
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 21:55   #6
Culotten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2012
Alder: 50
Indlæg: 59
Styrke: 13
Culotten er ny på vejen
Hej Må man gerne selv bestemme, altså sige nej tak, når det er jobcentret der vil have man skal??
Culotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2012, 15:45   #7
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Qua min tid som socialrådgiver har jeg haft kontakt med flere borgere som har været til undersøgelse / udredning der. Jeg har aldrig mødt borgere som ikke har følt sig godt behandlet - men det ligger selvfølgelig også nogle år tilbage. Center for funktionelle lidelser har stor indsigt i sygdomme som kan være svære at diagnostisere (tænker her på sygdomme som ikke kan "måles og vejes" via eks. blodprøver og lign.). Derfor har de mulighed for at komme med et kvalificeret bud på evt. diagnose, behandlingsmuligheder og prognosen.

Du er nødt til at spørge din socialrådgiver til hvilke konsekvenser det helt konkret vil have for dig hvis du vælger at "takke nej" - du må dog forberede dig på at det vil kunne få konsekvenser for dig i det videre forløb. Jobcenteret skal jo bruge helbredsoplysningerne for at kunne tilrette et godt og fornuftigt forløb sammen med dig - og hvis jobcenteret ikke kan få tilstrækkeligt med oplysninger omkring dine evt. skånebehov, så kan disse jo ikke tilgodeses i tilstrækkeligt omfang. Hvis du vælger at sige nej, skal du være opmærksom på, at jobcenteret fremadrettet kun have mulighed for at agerere ud fra de helbredsoplysnigner der allerede er i din sag - og dette vil formentlig være til stor ulempe for dig.

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte Centeret for at få en mere generel snak om hvordan det forløber deroppe - og tænk dig godt om inden du "bare" siger nej.

Jeg er nysgerrig på, hvorfor du skulle vælge at takke nej til tilbudet?

Pøj pøj med det.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.

Sidst redigeret af FrkM; 12-10-2012 kl. 16:07.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Funktionelle lidelser stampe Politik og Samfund 0 18-11-2012 17:24
Funktionelle lidelser - en skadelig modediagnose? hrasme Politik og Samfund 17 22-09-2012 08:24
Funktionelle lidelser kontra arbejdsskadestyrelsen Atos Alt det andet 34 20-08-2012 21:35
er personligshedsforstyrrelser og funktionelle lidelser samme ?? kiwimor Alt det andet 7 14-08-2012 16:25
funktionelle lidelser ... igen i medierne Lund Alt det andet 4 03-09-2009 11:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension