K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2012, 16:30   #1
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
nedsligt ryg

hej jeg er lidt ny her , men vil høre om der er nogen der ved noget om dette:går i øjeblikket sygemeldt med en nedsligt ryg lægen siger han har aldrig set noget ligende. nå men kan når jeg bliver rask?? gå på efterløn. det er for såvidt godt kan få udbetalt ca 12500 kr efter skat jeg er eneforsørger min kone er manio depresiv og har søgt førtidspension hun har aldrig været på arb ?? kan ikke være ude. nå kommunen tar det ganske roligt (svendborg) kan få indefrosne dyrtid udbetalt ( 45000 ) skylder i skat tar de disse penge ????? ku godt bruge dem selv 12500 er ikke meget om mdr ved ikke om min kone evt kan få noget ???
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 18:24   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
undskyld jeg roder i dit indlæg

Citat:
Oprindeligt indsendt af havmanden60 Se meddelelser

hej jeg er lidt ny her , men vil høre om der er nogen der ved noget om dette:går i øjeblikket sygemeldt med en nedsligt ryg lægen siger han har aldrig set noget ligende. nå men kan når jeg bliver rask?? gå på efterløn.hvis

du er tæt på de 60 år, kan du kun gå på efterløn hvis du er raskmeldt til a kassen og rådighedsvurderet. kan du raskmeldes selv med den ryg?
det er for såvidt godt kan få udbetalt ca 12500 kr efter skat jeg er eneforsørger min kone er manio depresiv og har søgt førtidspension hun har aldrig været på arb ?? kan ikke være ude. nå kommunen tar det ganske roligt (svendborg)



kan få indefrosne dyrtid udbetalt ( 45000 ) skylder i skat tar de disse penge ?????
hvis du kommer på kontanthjælp tar de pengene, skat står først og indkræver deres tilgodehavende også for meget indbetalt skat,
ku godt bruge dem selv 12500 er ikke meget om mdr ved ikke om min kone evt kan få noget ???
får hun ikke sygedagpenge eller lign?dette er en anden sag, er der en patient rådgiver tilknyttet?.


det ser ud til at kommunerne trækker sager ud, når du har den alder hvor man enten kan få alm pension eller efterløn. har du en a kasse eller fagforening?
jeg har selv som 60 årig fået fleks og om 3 måneder kan jeg få fleksydelse netop fordi jeg "hvis jeg havde været raskmeldt" har alderen til efterløn.
der er §§ som siger, at hvis der er en anden som kan betale, her efterløn, så skal de vælge det.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 18:43   #3
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
nedsligt ryg

tak for svarret det vil sige at hvis jeg raskmelder mig. så kan jeg gå på efterløn ik----- hvis jeg ikke kommer på kontanthjælp. så kan de ikke ta de indefrosne ik----min kone har ikke søgt kontant vil lige se om vi ku få de indefrosne mange tak
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 20:59   #4
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
du skal kun raskmelde dig, hvis du kan ret til at gå på efterløn.
du kan få sygedagpenge i 52 uger og derefter vil kommunen se på hvad der så kan gøres for dig.
det er det "nemmeste" ikke at være inde i kommunens system og klarer sig selv, men du skal på den anden side have penge at leve for de næste 5 år og efterløn er ikke ret meget når i er 2 som ikke er raske.
har du en fagforening/ akasse for der er nogen som kan rådgive dig i forhold til hvad der er bedst for dig.
prøv at læse link øverst til venstre-
sygedagpenge
Forside
» Svarfrister Kommuner
» Statusrapport Svarfrister
» Arbejdsevnemetoden
» Aktindsigt
» Sygedagpengestop
» Dagens Indlæg på K10
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension