K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2011, 22:45   #21
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Nu tror jeg ikke, at man får varige bivirkninger af en ekstra Dolol i døgnet, så jeg tror ikke, at jeg var nået langt med en politianmeldelse, og ved at tage en ekstra om dagen i 2 dage, så var den diskussion uddebatteret.
Noooo, så det var kun en børnemad . Når jeg få mine smerter så tager jeg friviligt http://www.netdoktor.dk/interactive/...t_info&id=1989.

Men det som var pointen er, at det er ulovligt at opfordre noget til at tage medicin, lige meget hvad det er for en.
Dolol virker ikke på mig, har prøvet.

Sidst redigeret af Karo; 18-01-2011 kl. 22:50.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 23:36   #22
Kanogvil!
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2010
Indlæg: 28
Styrke: 14
Kanogvil! er ny på vejen
Da jeg startede i flexjob pga nakkeskade havde jeg transtecplaster + 4 x 50 mg dolol + ibumetin osv.
Det handlede ikk om hvor meget medicin, det handlede om at jeg ville være nogenlunde smertedækket også arbejder jeg det jeg kan med det dvs halv tid. Det fungerer fint, husk det på længere sigt kan gøre underværker at holde sig i gang. Jeg får ofte flere smerter i ferier, når jeg er ude af rytmen.
Kom i ind i gode rytme med stabilt medicinforbrug næsten uanset dosis. Dolol osv har ikk for de fleste særlig mange bivirkninger heller ikk på længere sigt. For mug handler det om livskvalitet, jeg vil livet, arbejde og fungere lidt normalt derfor prioriterer jeg højere medicindosis, som måske kapper nogle år i den anden ende, men så har jeg levet de år jeg er her.

Jeg er 30, skadet for 4 år siden.
Kanogvil! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 23:37   #23
Kanogvil!
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2010
Indlæg: 28
Styrke: 14
Kanogvil! er ny på vejen
Tiden går hurtig skadet for 6 år siden..:-)
Kanogvil! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 23:41   #24
Kanogvil!
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2010
Indlæg: 28
Styrke: 14
Kanogvil! er ny på vejen
Men det som var pointen er, at det er ulovligt at opfordre noget til at tage medicin, lige meget hvad det er for en.
Dolol virker ikke på mig, har prøvet.[/QUOTE]

Har du prøvet at tage flere i døgnet over noget tid. Jeg ringede hysterisk af smerter til mug læge efter 2 piller og sagde det ikk virkede, men det skal lige køres ind;-)
Men plaster er klart bedre!!
Kanogvil! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 23:56   #25
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Har du prøvet at tage flere i døgnet over noget tid. Jeg ringede hysterisk af smerter til mug læge efter 2 piller og sagde det ikk virkede, men det skal lige køres ind;-)
Men plaster er klart bedre!!
Hvis du mener Dolol, så svaret er ja. Men jeg husker ikke om jeg fik nogle bivirkniger af det, men jeg huuuuusker at mine smerter blev ved. .

Mandolgin er en helt anden sag. Jeg glemmer aldrig min første møde med den.
Jeg har forventet virkningen af den med det samme, men den kom ikke.
1.5 time senere blev jeg bange fordi jeg var ved at besvime...., 2 timer efter faldt jeg i søvn.. Sådan virker den på mig.

Men nogle gange besvimer jeg næsten af mine pludslige smerter..

Sidst redigeret af Karo; 19-01-2011 kl. 00:01.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 08:12   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Karo, jeg er ked af det, men jeg føler mig altså nødt til at fortælle dig, at Mandolgin, Tramadol og Dolol er det samme, blot fra 2 forskellige leverandører.

Jeg får sædvanligvis Dolol, men jeg har oplevet, at apoteket har udleveret Tramadol eller Mandolgin fordi, at det på tidspunktet var det billigste.

Prøv at se hvad det virksomme stof hedder i henholdsvis Dolol, Mandolgin og Tramadol:

Tramadol: http://www.netdoktor.dk/interactive/...t_info&id=2976

Dolol: http://www.netdoktor.dk/interactive/...t_info&id=1986

Mandolgin: http://www.netdoktor.dk/interactive/...t_info&id=1989
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 19-01-2011 kl. 09:53.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 10:37   #27
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Karo, jeg er ked af det, men jeg føler mig altså nødt til at fortælle dig, at Mandolgin, Tramadol og Dolol er det samme, blot fra 2 forskellige leverandører.

Jeg får sædvanligvis Dolol, men jeg har oplevet, at apoteket har udleveret Tramadol eller Mandolgin fordi, at det på tidspunktet var det billigste.

Prøv at se hvad det virksomme stof hedder i henholdsvis Dolol, Mandolgin og Tramadol:

Tramadol: http://www.netdoktor.dk/interactive/...t_info&id=2976

Dolol: http://www.netdoktor.dk/interactive/...t_info&id=1986

Mandolgin: http://www.netdoktor.dk/interactive/...t_info&id=1989
Jeg får også dolol og linde,de første 3 uger var der hæslige bivirkninger som nogle skriver vimel kvalme og træthed tung i låget ,det varede 3-4 uger efter
Men nu jeg har fået dem og ibrupufen i vist 5måndre syntes jeg da ikke de virker så godt mere som de første måndre.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 10:44   #28
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
C.l.e.o

jeg tager selv dolol og har nu gjort det i 2 år, og ja virkningen aftager, hvilket skyldes at man jo bliver imun over for virkningen, jeg tog også ibuprofen, sammen med hvilket var effektivt, men dem må jeg ikke tage mere, så idag er det dolol, imipramin og panodil, dette gør mig stadig ikke smertefri, men jeg kan da eksistere.
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 11:00   #29
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja,det kan jeg også sige -jeg eksister da..

Det er da en underlig betegenelse smerte stillende,jeg syntes ikke mine smerter går stille hend over mig for tiden

Min nakke gør noget bøvel om natten ,som om der svupper et led ud og tilbage igen,jeg vogner så med et spjet og det føles som om jeg har fårt slag over 3 finger med en jernstang og en en lamende smerte påover armen i højer side og vildt ondt i venster sides muskel ved hofte og læg.

Det vare fra 3 til 5 min med kraftig smerter og så aftager det.
Men musklerne i højer side er ømme og kan ikke klare nogle bestemte vinkler,så lige nu er det svært at tage tøj m.m.

Nakken gør ondt det knaser nærmest.
Og så føler jeg virklig bare jeg kun lige eksister
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 11:34   #30
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Karo, jeg er ked af det, men jeg føler mig altså nødt til at fortælle dig, at Mandolgin, Tramadol og Dolol er det samme, blot fra 2 forskellige leverandører.

Jeg får sædvanligvis Dolol, men jeg har oplevet, at apoteket har udleveret Tramadol eller Mandolgin fordi, at det på tidspunktet var det billigste.

Prøv at se hvad det virksomme stof hedder i henholdsvis Dolol, Mandolgin og Tramadol:

Tramadol: http://www.netdoktor.dk/interactive/...t_info&id=2976

Dolol: http://www.netdoktor.dk/interactive/...t_info&id=1986

Mandolgin: http://www.netdoktor.dk/interactive/...t_info&id=1989
Vovse, det som Dolol og Mandolgin har tilfælles er virkningsstof: Tramadol, men hvis du læser om hjælpestoffer så finder du ud af, at Dolol indholder nogle som Mandolgin ikke har.

Sådan forholder det sig med alt medicin. Virkningsstof er den samme med hjælpestoffer er sammensæt på helt anden måde.

Og Apoteker "glemmer" at fortale om dette faktum og i stedet bilder folk ind at forskelle ligger kun i producenten.

Sidst redigeret af Karo; 19-01-2011 kl. 11:37.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Prøv at være fattig en uge: buster Politik og Samfund 25 30-10-2010 23:20
Prøv lige at se her... Hejdien Dit og Dat 4 23-06-2009 23:38
Prøv lige og spørg... mimse Dit og Dat 15 18-06-2009 07:22
Prøv at tage et kig her - justitsmord Hejdien Et godt link! 1 17-12-2007 01:11
Prøv at se her Hejdien Et godt link! 5 20-08-2007 22:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension