K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2012, 08:39   #1
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Fleksjob kræver elektrochok

taget fra dr1 hjemsid
http://www.dr.dk/P4/Aarhus/Nyheder/S.../07/063740.htm

En 39-årig mand fra Silkeborg bliver tvunget til at modtage elektrochok, hvis han gerne vil have et fleksjob.

Heine Pedersen har i fem år været syg af stress, depression og angsanfald, og nu vil han gerne have et fleksjob.

Det vil kommunen ikke være med til, før han følger sin læges anbefalinger om at komme i elektrochok-behandling.

Men det er Heine Pedersen bange for.

- Jeg er bange for at miste noget af min hukommelse.

Kommunen står fast
Silkeborgs job- og borgerservicechef Michael Maaløe står fast på, at kommunen har loven på sin side.

- Når hans læge har sagt, at det er en af mulighederne, så er han nødt til at prøve det af, siger jobchefen.

Trods angsten for at få hukommelsestab af elektrochokbehandlingerne har Heine Pedersen bøjet sig for kommunens krav.

Den socialdemokratiske beskæftigelsesminister Mette Frederiksen siger, at borgere på sygedagpenge selv skal bidrage til at få det bedre, men på den anden siden mener hun, der er brug for at få en diskussion om, hvor skrappe krav myndighederne kan stille.
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 08:41   #2
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vej86 Se meddelelser
taget fra dr1 hjemsid
http://www.dr.dk/P4/Aarhus/Nyheder/S.../07/063740.htm

En 39-årig mand fra Silkeborg bliver tvunget til at modtage elektrochok, hvis han gerne vil have et fleksjob.

Heine Pedersen har i fem år været syg af stress, depression og angsanfald, og nu vil han gerne have et fleksjob.

Det vil kommunen ikke være med til, før han følger sin læges anbefalinger om at komme i elektrochok-behandling.

Men det er Heine Pedersen bange for.

- Jeg er bange for at miste noget af min hukommelse.

Kommunen står fast
Silkeborgs job- og borgerservicechef Michael Maaløe står fast på, at kommunen har loven på sin side.

- Når hans læge har sagt, at det er en af mulighederne, så er han nødt til at prøve det af, siger jobchefen.

Trods angsten for at få hukommelsestab af elektrochokbehandlingerne har Heine Pedersen bøjet sig for kommunens krav.

Den socialdemokratiske beskæftigelsesminister Mette Frederiksen siger, at borgere på sygedagpenge selv skal bidrage til at få det bedre, men på den anden siden mener hun, der er brug for at få en diskussion om, hvor skrappe krav myndighederne kan stille.


Tjah Mette måske NU SÅ? Inden manden får ødelagt sit liv?
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 08:44   #3
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Thumbs down Magtanvendelse i DK

Lyder særdeles skræmmende!
Det smager af total magtanvendelse og overgreb.
Det er da soleklart, at den stakkels mand frygter, at miste dele af hukommelsen.
Hvis, det viser sig, at Silkeborg kommune, har retten på sin side, så siger jeg: "hvad bliver det næste?" Er vi på vej til diktaturens Danmark, eller hvad?
Pedro

Sidst redigeret af Pedro; 07-03-2012 kl. 10:06.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 09:18   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Desværre har kommunen helt ret
Alle behandlingsmulighederne skal være udtømte

Så give skylden til lægen

Dem kommer vi til at se mange flere af i udviklingsforløb
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 09:20   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Arbeit macht frei - snart bliver vi vel ført rundt i systemet med en Carl Gustav rettet mod nakken a la nazi Tyskland med arbejdslejre og hele svineriet.

Tænk man skriver 2012 og skal læse, at folk skal TVINGES til både medicin og electroshok næsten som om vi har diktatur og ikke demokrati.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 09:36   #6
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Enevælden i ny form! Træl kend din plads!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 11:14   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
uha lyder ikke godt.

Det er ellers ens gode ret til at sige nej til en behandling. Det står da helt sikkert i sundhedsloven, altså har det slet ikke noget at gøre med kommunens regler, da det er en hel anden ting....

Når der er store risikoer, så bør det altså være sin ret til at sige nej til en behandling. Og så må kommunen jo tage det derfra... Der har været en herinde som sagde nej til en behandling, der var risiko ved den operation, og det også lægen respekterede det. (tror det var mala brugeren hedder). Hun fik forlænget sygedagpenge.

Hvis en læge vil lade en person have elektrochok, synes jeg da, at man skal tænke på det der kan ske bagefter. Har set et program, hvor en fik elektrobehandlinger, hun fik det bedre, men hun blev ikke den hel samme mere som før, og hukommelsen drillede lidt...

Når man får tilbudt en behandling skal lægen altid have personens samtykke til at lade denne få en behandling, og som jeg har det, hvis man siger nej til den behandling, så findes der ikke den behandlingsmulighed for mig... Så må lægen finde en anden mulighed, hvis der var - og det bør kommunen forholde sig til - og ikke tvinge folk ud i noget, som kan medføre varige mén.... Vil de så give erstatning? Det kunne måske give dem noget at tænke over....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 11:20   #8
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Jeg bliver fysisk dårlig og meget, meget trist når jeg læser sådan noget.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 11:34   #9
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jeg håber det er en vink med en vognstang for MF, og at hun nu virkeligt GØR noget, så folk ikke bliver tvunget til hverken lykkepiller eller ect!

Et indgreb, som en operation, kan gå galt - dét kan de fleste mennesker forholde sig til, og de fleste forstår derfor, hvis man siger nej, hvis risisi er for høje. Men en lille, bitte pille, så oven i købet en LYKKEpille - dét kan da ikke gå galt! Får man bivirkninger, kan man jo bare stoppe igen! Og lige så med ect! Det er jo ikke ligefremt, at man skærer i hjernen, vel...?!

Jeg har SÅ ondt af den stakkels mand. Han er syg og tilhører nok den gruppe af svage, som har svært ved at modstå Cirkus Kommune... Jeg håber, at han alligevel får lov til at sige nej til det...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 12:02   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
tro mig hun gør intet, da hun mener halvdelen af psykiske syge, bliver 100% helbredt i deres 5 år forløb. alså ikke fleks, men kan arbejde 37 timer
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Elektrochok og børn curly Politik og Samfund 6 06-06-2013 18:25
Velfærd kræver arbejde Karo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 24-12-2010 13:39
Banken kræver mukke Alt det andet 2 26-06-2009 14:24
Det kræver næsten en Ph.D...... hutti Alt det andet 11 21-10-2008 21:56
Hva kræver det? sleepflower Spørgsmål ang fleksjob 3 28-03-2007 07:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension