K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2008, 10:05   #11
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
Jeg synes det har været rart og være på reva.
Her føler man virkelig nogen vil noget for MIG. Selvfølgelig er der en masse regler mv. men føler virkelig jeg bliver hørt og set. Der bliver lyttet til at jeg har ondt, ikke kan mere osv. Der er forståelse!
Det har været det vigtigeste for mig!
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2008, 20:00   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Revacenter på Amager

Hej Plys

Jeg har været på Reva på Amager og synes, det var rigtigt godt.
Jeg var på et edb-værksted, da jeg var uddannet indenfor edb-området, så det passede ind i min interesse. De lærere, der var til stede, lod mig løse egne opgaver på mit eget niveau, så jeg ikke skulle kede mig. Jeg lærte en masse om programmering (HTML, PHP, ASP), det var meget sjovt at prøve.
Jeg synes, man skal give kursisterne spændende udfordringer. Alle er forskellige, nogen har arbejdet i mange år, nogen har aldrig haft et rigtigt job, nogen er hurtig til at lære, mens andre ikke er.
Synes det er vigtigt, at man lader kursisterne få lov til at gå hjem tidligere, hvis de har det dårligt. At lytte til dem og være der for dem. Det er kursisten, der bedst selv kender til sin egen krop.

Senere kom jeg til et andet sted, hvor man skulle søge praktikplads. Det var ret kedeligt. For der skulle jeg lære at skrive ansøgning, men det var noget, jeg var god til i forvejen og havde været på kursus i det flere gange i forvejen. Det var ret irrriterende.... Man skulle selv finde praktikplads. Det var fint nok, men de havde nogen interesserede firmaer i deres database, som de ikke ligesom ville ud med, det var ikke særlig samarbejdende....

Et godt initiativ at du spørger os herinde...

Sidst redigeret af curls; 20-07-2008 kl. 20:03.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2008, 20:32   #13
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Hej Curls og Marolle

Det er egentligt besynderligt at der kan være så stor forskel på Reva i de forskellilge kommuner. Hvis I vidste hvad jeg havde været vidne til her i Odense så ville I tro at det var løgn!! Jeg har set kursister komme grædende tilbage fra deres sagsmedhjælpere fordi at de havde fået afvide at de ikke fejlede en skid og hvis de ikke tog sig sammen blev de smidt på kontanthjælp. Jeg har set en pige falde om på gulvet af smerte hvortil jeg måtte sørge for at hun fik hjælp. Jeg har været vidne til at i Odense, er kursisterne enten for raske til en pension eller for syge til et fleksjob og havner derfor mellem lovgivningens 2 paragraffer på en taburet ( det bliver fortalt som en standard for at skræmme os). Jeg har været vidne til at en sociallæge bad en kursist om at klæde sig af så han lige kunne undersøge hende selv... sådan kunne jeg blive ved i det uendelige - men jeg er da glad for at høre at dette ikke er en generel tilstand. Hvorom alting er kunne det være dejligt at Odense tog ved lære - således at det ikke skulle være nødvendigt at hyre en advokat for at sikre sine rettigheder. Jeg håber at der kommer rigtig mange gode foreslag til Plys og at hun bevare sin optemisme samt ikke lader sig korrumpere af de brådne kar der findes i dette system.
MVH
Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2008, 20:35   #14
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Hvad der kan skabe en et godt forløb er at der skabes en fælles dagsorden, fælles for kommunal sagsbehandler, kursist og Reva institution.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2008, 21:59   #15
Berit p
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Lokation: esbjerg
Indlæg: 91
Styrke: 17
Berit p er ny på vejen
Jeg har også været på Reva. Men det var i 1999. Men jeg følte mig rigtig godt behandlet.

De gjorde meget ud af samtaler. Forklarede hvorfor jeg skulle stå og lave dumme ting. Det var jo for at de kunne se hvor lang tid jeg kunne stå op. Jeg skulle ikke så meget kigge på hvad jeg lavede, men mere på hvad jeg kunne og ikke kunne. Og hvis nu det var noget meget spændende jeg skulle lave ville jeg måske ikke kune koncentrere mig om hvordan jeg havde det.

De fandt først en arbejdsprøvning til mig på et kontor. Og min sagsbehandler spurgte direkte chefen om jeg kunne få flex-job der. Det kunne jeg ikke. Men blev der alligevel i ca. 3 mdr. Så ringede de ude fra Reva en dag og sagde at de havde fundet et andet sted til mig. Og der kunne jeg få flex-job. Det flex-job har jeg været meget glad for.

De tog hensyn til nogle ting som jeg egentlig slet ikke selv tænkte på. Reva lagde vægt på at min transport tid ikke måtte være for lang. Og mit flex-job lagde vægt på f.eks. hæve/sænke bord, ordentlige stol o.s.v. Men alt forgik sammen med mig, chefen og Reva.

Og det fungerede i mange år. Indtil min sygdom + en tillægsdiagnose gjorde at jeg blev fyrret. Men jeg har da stadig tæt kontakt til mit tidligere flex-job. Så jeg har været ovenud tilfreds.

Nu skal jeg starte på noget der hedder TUCJOB her den 29. juli. Så der er jeg spændt på hvad er for noget.
Berit p er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2008, 22:53   #16
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Info til Berit P
Det lyder som Tørring Uddannelses Center Her er et link http://www.tucenter.dk/tucjob.asp . Det er en ekstern aktør såvidt jeg kan se.
Esbjergafdelingen er ude på Storegade et sted, adressen kan findes på linket, så kan Du se om det er det rigtige jeg fandt.
Held og Lykke med forløbet

mvh Nøvsen

Sidst redigeret af Neurosmølf; 20-07-2008 kl. 22:54. Årsag: missing link :
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2008, 20:43   #17
Berit p
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Lokation: esbjerg
Indlæg: 91
Styrke: 17
Berit p er ny på vejen
Neurosmølf.

Jo det er den du henviser til. Jeg ved kun at jeg skal derud og have bekræftet at jeg ingen arbejdsevne har tilbage. Og det er fordi kommunen/rådgiver har erkandt at mine tidligere rådgivere har lavet en masse fejl. Men det er hurtigere at tage derud end at klage. Min rådgiver vil hjælpe mig med at klage til jeg har fået min pension. Altså over alle de fejl der er lavet.

Men jeg har prøvet at ringe derud. Men gæt engang De har ferielukket. Så jeg kan ingen oplysninger få. Skal jeg bare til møde den første dag?? Skal jeg psykisk forberede mig på en lang dag?? Skal jeg have madpakke med eller kan jeg købe derude?? Hvad med transporten?+ Ja jeg har mange spørgsmål som ingen lige kan besvarer.

Men tak for henvisning og hjemmesiden. Har du prøvet det??
Berit p er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
REVA ette74 Alt det andet 40 14-06-2012 21:50
Reva...G....... wind At søge førtidspension 0 06-01-2012 10:49
reva muntha Spørgsmål ang fleksjob 32 24-07-2008 12:19
Reva.... vibeke Spørgsmål ang fleksjob 7 04-07-2008 12:25
Hvis man siger nej tak til reva.. LV. Alt det andet 1 31-03-2008 19:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension