K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2012, 21:53   #21
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
#Buddha

Ja, selvfølgelig skal man tage stress og depression meget alvorligt..det kan være totalt invaliderende, har det selv tæt på....og medicin kan være en rigtig god løsning...mener nu ikke at det kan stå alene....men det er mere det pres og den tvang, man kan blive udsat for, som jeg er så meget imod...

Og i min verden handler det vel bare om at få lov til at bestemme over sin egen krop...og ikke om partout at skulle være på tværs....


/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 22:01   #22
Vita
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2011
Indlæg: 13
Styrke: 13
Vita er ny på vejen
Når man bliver stresset forbruger man i langt højere grad stoffer som Magnesium og Zink, hvilket derfor kan udvikle sig til en depression.

Så er man meget stresset i perioder er det vigtigt at spise fødevarer som har et stort indhold af disse mineraler eller at tage det som kosttilskud.

Det er som om at det meste af befolkningen har glemt at kroppen dagligt skal have tilført vigtige vitaminer/mineraler for at kunne fungere optimalt. Dette gælder også hjernen. Så man burde starte med at få tjekket sin kost.


Forkert kost skyld i selvmord og depressioner
http://avisen.dk/forkert-kost-skyld-...ner_65849.aspx

Sidst redigeret af Vita; 13-12-2012 kl. 22:03.
Vita er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 22:42   #23
Boras
Elsker at være her på K10
 
Borass avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 95
Styrke: 13
Boras er ny på vejen
En helt anden problematik er, hvis en sagsbehandler mener sig i stand til at forlange en person tager medicin, for at opfylde kravet om at, aktivt deltage.
Så burde det vel i bund og grund være kommunen der betaler for den medicin.

Det burde al medicin som folk bliver nødt til, at tage for at kunne deltage både i afklarings og alle andre forløb, for mange tager nok ekstra medicin af den ene eller anden slags både for at kunne fungere og for leve op til de forventninger andre og en selv har, men det var et lille sidespring - undskyld.
__________________
Ledighedsydelse siden 01.08.12
Boras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 22:49   #24
Vita
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2011
Indlæg: 13
Styrke: 13
Vita er ny på vejen
Her en youtube video som alle burde se. Det handler om psykiatrien, deres diagnoser og ikke mindst deres svindel.


Psykiatriens mest dødbringende svindelnummer
http://www.youtube.com/watch?v=nRRPgJ4W1UU
Vita er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 22:52   #25
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Vita : ja hjertestop..men jeg ville have været død alligevel ..

Synes ikke det er særlig smart at skræmme folk hvis de virkelig har brug for det så det hjælper dem tilbage til livet .. Men som jeg skrev før er man ligeglad når man har det allerværst .. Men der kan være nogle som læser det og som bliver mere usikre og lader være .. Hvor det så kan ende mere galt ..

Men det kan redde liv det har jeg set med mine egne øjne på psykiatrisk afdeling ..

Folk er forskellige og folk tager forskelligt imod alt medicin..

Synes heller ikke man skal tvinge .. Men nu er det heller ikke mig der laver reglerne.
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 22:56   #26
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
#Boras

Ja, det ville et eller andet sted være rimeligt, men desværre ret utopisk...

Og kan da huske fra, da min søn boede hjemme, at psykofarmaka kan koste kassen...


/Mileo

#Leduce

Det har helt sikkert også reddet min dejlige søns liv, for jeg havde nok ikke haft ham i dag, hvis han ikke havde fået medicin...

Sidst redigeret af Mileo; 13-12-2012 kl. 23:01.
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 23:01   #27
Vita
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2011
Indlæg: 13
Styrke: 13
Vita er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Leduce Se meddelelser
Vita : ja hjertestop..men jeg ville have været død alligevel ..

Synes ikke det er særlig smart at skræmme folk hvis de virkelig har brug for det så det hjælper dem tilbage til livet .. Men som jeg skrev før er man ligeglad når man har det allerværst .. Men der kan være nogle som læser det og som bliver mere usikre og lader være .. Hvor det så kan ende mere galt ..

Men det kan redde liv det har jeg set med mine egne øjne på psykiatrisk afdeling ..

Folk er forskellige og folk tager forskelligt imod alt medicin..

Synes heller ikke man skal tvinge .. Men nu er det heller ikke mig der laver reglerne.
Er det at skræmme folk at fortælle sandheden om disse alvorlige bivirkninger og at lykkepiller har vist sig ikke at virke bedre end snydepiller.

Medicin er IKKE løsningen, men derimod en kostændring og ikke mindst samtaleterapi.
Vita er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 23:04   #28
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Jeg har været på kontanthjælp siden jeg var 18 og er nu 42.
Jeg har aldrig kunnet fastholde mig på arbejdsmarkedet overhovedet.
Jeg lider af ADHD, skizotypi, personlighedsforstyrrelse, OCD og kronisk depression som har stået på siden 1992.

Mit liv har været ret så kaotisk og jeg har slet ikke kunnet finde ud af at navigere i forhold til de vanskelige situationer jeg har befundet mig i et hav af gange.
Den ene krise har afløst den anden og derfor forstår jeg f.. godt at jeg lider af depression.

Igennem mange år har div.sagsbehandlere presset mig til at tage lykkepiller og andet stærkt antidepressiv medicin. Jeg har forsøgt et par gange at tage det medicin de sagde jeg skulle tage og er hver gang blevet meget syg og psykisk utilregnelig af det. Jeg er hver gang blevet skræmt fra vid og sans over de bivirkninger og har derfor valgt at stoppe med medicinen.

Efter de to meget dårlige medicin-oplevelser har jeg meldt ud at jeg ikke ønskede at prøve mere antidepressivt medicin da jeg simpelthen var bange for det og for de bivirkninger det havde med det resultat at kommunen nu har låst mig fast i systemet og nægter at sende mig i arbejds-prøvning og samtidig nægter mig fleks eller FP. Deres læge-konsulent vurderer nemlig at der er behandlingsmulighder for mig hvis blot jeg ville tage det antidepressive medicin over en længerevarende periode.

Desværre er jeg så uheldig at have en læge der går varmt ind for denne type medicin og hun har hver gang jeg har været sat i behandling villet tage blodprøver af mig. Så for mig nytter det ikke noget at sige ja til deres medicin og så bare lade være at tage den for så bliver det opdaget så snart der skal tages blodprøver hos lægen. Havde jeg bare kendt en læge som ikke tog blod-prøver og kontrollerede sine patienter ville jeg straks sørge for at skifte til denne læge i stedet så jeg ikke er dømt til at leve hele mit liv på kontanthjælp og med en sagsbehandler der ånder én i nakken konstant med sit krav om "lykkepille-behandling".
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 23:19   #29
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Vita : gad godt at se hvordan du ville bære dig ad med kostændring og samtale terapi hvis du mødte mig da jeg var indlagt på psykiatrisk hospital og sad som en grønsag og kunne ikke føre en samtale pga jeg var så lammet af angst!

Det ophold kostede mig 8 måneder af mit liv ! PGA jeg nægtede at tage medicin mens jeg stadig var hjemme.. Angst og depression er bedste venner .. Får man ikke behandlet sin angst i tide er sandsynligheden for at en depression følger med ret stor.

Jeg ville ønske jeg kunne skrue tiden tilbage .. Men sidder nu med en stationær svær depression jeg skal leve med resten af livet og har lige fået en fp i en alder af 34 år. ;(

Så pas på med at tage alle over en kam

Og lad os holde os til trådstartes emne da vi to aldrig bliver enige
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 23:22   #30
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Hej Birkes-musen

Puha, jeg føler med dig...jeg kan heller ikke tåle medicin af nogen som helst slags... stort set...ikke engang antibiotika....

Og jeg har nogle af de samme problematikker som dig....så jeg "rider stormen af"....har heldigvis en god læge, og gode psykiatere...så jeg er aldrig blevet tvunget...ikke i den retning da....prøver med alternative metoder, så jeg ikke skal sidde i en krog og glo ind i væggen, fordi jeg ikke længere ved hvem jeg selv er....

Men puha...det er så svært...man kan vælge at have det m** dårligt eller endnu mere m** dårligt..

Catch 22...

Stort kram til dig

/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
OBS! Medicinering tvang abejdsprøvning sygedagpengestop phhmw Politik og Samfund 7 13-10-2013 16:55
udtalelse fra Mette F. ang. mer medicinering? neemos Politik og Samfund 5 11-10-2013 15:01
Tilvænning til ny medicinering Gekko Dit og Dat 3 29-08-2012 10:54
Børn, angst og medicinering. Enteneller Alt det andet 26 08-07-2009 15:43
Kørekort og medicinering? Anne C. Dit og Dat 8 24-03-2008 16:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension