K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2014, 10:19   #1
Pivu
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Pivu er ny på vejen
ASK sag godkendt, midlertidig erhvervsevnetab!

Min sag er anerkendt fra arbejdsskadestyrelsen med en mengrad på 15%. Jeg er i et ressourceførløb på 3 år og er derfor uafklaret i forhold til erhvervsevne. Kan og skal arbejdsskadestyrelsen lave en midlertidig erhvervsevnetab med en løbende udbetaling, eller kan de vente til min sag hos kommuen er afgjordt?
Hvis de skal lave en midlertidig erhvervsevnetab, hvor lang tid må derså maks. gå fra sagen er anerkendt til en afgørelse på det midlertidige erhvervsevnetab skal forelægge.
Pivu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2014, 10:38   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ja, der skal laves en midlertidig afgørelse med løbende skattepligtig udbetaling. Og den vil ikke blive modregnet i din resourceforløbsydelse, når det stammer fra en arbejdsulykke.

Der er ikke nogle regler for hvorlang tid ASK må være om det. Det vil jo vÆre en genoptagelse af din sag, når der skal kigges på TAE og ifølge ASK tager det i gennemsnit 200 dage (ifølge deres egen statestik).

Men pt. Er der vild lang ventetid fordi de skal gennemgå en masse gamle sager igen, fordi de har lavet for mange fejl i deres afgørelser.

Men heldigvis vil du få TAE med tilbagevirkende kraft fra ventetiden.

Min egen afgørelse trækker så længe ud (har fået midlertidig afgørelse siden 2012 og har siden april 2014 afventet den endelige afgørelse) hvor der intet er sket. Så den jurist der fører min sag, nu har klaget over deres langtrukne sagsbehandling.

Så det gælder om at få den genoptaget så hurtig som mulig også fordi du ellers risikerer at miste TAE fra årene på ressourceforløb, hvis du venter til forløbet er slut
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2014, 19:45   #3
Pivu
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Pivu er ny på vejen
Tak Gisne for dit svar. Meget brugbart....
Pivu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2014, 20:01   #4
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Vær opmærksom på tilkendelsestidspunktet for den løbende ydelse.

Min løbende ydelse er blevet fastsat tre år efter skadetidspunktet.
Derfor forringes min retsstilling, når baggrunden for det, er at kommunen har været langsomme om at iværksætte en afklaring rettidigt.

Jeg skal nok hjælpe dig med det, hvis det bliver et problem.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension