K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2013, 20:35   #11
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Selvfølgelig kan man få dækket sine behov på det sociale område. Synes også regeringen (og andre) skal passe på med at gøre førtidspension til sådan noget hvor man sidder dybt ensom - de mennesker findes der selvfølgelig også, men de findes også på kontanthjælp, folkepension og på arbejdspladserne. Et arbejde er ingen garanti for, at så bliver livet meget sjovere, det kan faktisk også være et helvede at arbejde, og kollegaer kan også mobbe og gøre livet surt for én......

Hvis de er så skide bekymret for førtidspensionisterne mangler netværk, så skulle de hellere få smidt nogle penge ud, så der kan oprettes væresteder for førtidspensionister, så de kan mødes med andre.....

Men selvfølgelig, det er jo gratis at få drevet dem ud på arbejdspladserne.....det andet kræver medmenneskelighed, empati og indsigt, hvilket ikke just rimer på politik.

Jeg er bare så TRÆT at høre om, at arbejde er det eneste rigtige i denne verden - gu' er det ej! Kan man ikke, så kan man ikke. færdig. Og så er det altså MEGET mere berigende at blive fritaget.
Tjahh..og når man bruger den smule energi man har på sit arbejde/skånejob/fleksjob/praktik osv., og ikke har overskud til at være noget for dem derhjemme..eller at være social og deltage i noget..så er det jo bedøvende ligegyldigt, at man møder op på en arbejdsplads, hvor man alligevel aldrig vil føle sig som en af personalet, da man jo nærmest er dagens gæst, med de få timer, man kan klare..
Men hvordan skal vi få andre mennesker til at forstå dette? Arbejde er jo åbenbart "det nye sorte" og utroligt livsvigtigt..for dem der kan..jeg er vist ved at erkende, at jeg ikke er en af dem
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 21:09   #12
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Selvfølgelig kan man få dækket sine behov på det sociale område. Synes også regeringen (og andre) skal passe på med at gøre førtidspension til sådan noget hvor man sidder dybt ensom - de mennesker findes der selvfølgelig også, men de findes også på kontanthjælp, folkepension og på arbejdspladserne. Et arbejde er ingen garanti for, at så bliver livet meget sjovere, det kan faktisk også være et helvede at arbejde, og kollegaer kan også mobbe og gøre livet surt for én......

Hvis de er så skide bekymret for førtidspensionisterne mangler netværk, så skulle de hellere få smidt nogle penge ud, så der kan oprettes væresteder for førtidspensionister, så de kan mødes med andre.....

Men selvfølgelig, det er jo gratis at få drevet dem ud på arbejdspladserne.....det andet kræver medmenneskelighed, empati og indsigt, hvilket ikke just rimer på politik.

Jeg er bare så TRÆT at høre om, at arbejde er det eneste rigtige i denne verden - gu' er det ej! Kan man ikke, så kan man ikke. færdig. Og så er det altså MEGET mere berigende at blive fritaget.

Kære Helenkr
Så sande ord .... fint beskrevet ... sådan er virkeligheden nemlig
i høj grad for aktive på arbejdsmarkedet , os uundværlige , af den ene eller den anden slags.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 22:28   #13
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser

Jeg er bare så TRÆT at høre om, at arbejde er det eneste rigtige i denne verden
Jeg må indrømme jeg også er ved at brække mig hver gang jeg hører den sang.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning om fleks lige på kanten af starten af den nye reform hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 11 06-11-2012 15:43
Unge på ftp = kanten af samfundet! buster Politik og Samfund 3 13-10-2011 13:51
på kanten af tortur-3F østerbro Alt det andet 3 13-08-2011 09:53
Rod hos kommunerne. Camille Dit og Dat 7 19-09-2008 11:02
Et liv på kanten - de 4 kompetancer / teamregler. TimeGuest Politik og Samfund 3 19-05-2008 11:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension