K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2013, 02:09   #1
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Kontanthjælp

Mette Frederiksens nye mål. Ny reform. Nu skal alle der modtager kontanthjælp arbejde for kontanthjælpen. Har man ikke selv fundet et arbejde indenfor 6 måneder, bliver man straffet. Specielt hvis man er over 30 år.

Er det slet ikke gået op for hende, hvor mange ledige der er som søger job.

At der hele tiden er personer der bliver opsagt, som stiller op i køen af ledige der søger arbejde.

Fleksjob visiterede kan ikke finde arbejde.

Førtidspensionister skal også helst arbejde nogle timer.

Syge skal arbejde.

For de personer der ikke har de kvalifikationer arbejdsgiver ønsker, er det helt umuligt at finde job.

Bliver man hjerneskadet af at være minister.

Jeg er dødtræt af at høre på ministre, og alle deres reformer der skader de mennesker der har det dårligst i samfundet.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 12:10   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De ''jobs'' de taler om til fx kontanthjælpsmodtagere er heller ikke almindelige jobs - det bliver noget med at feje, kradse tyggegummi af fortovene, samle ispapir på togstationen og pizzabakker i parkerne. Med mindre de får nogle aftaler i hus, hvor kontanthjælpsmodtagerne kan veksles om til gratis arbejdskraft i firmaer/fabrikker mm under navnet, praktik.

Men det er rigtigt, hun er binde gal.....hun er jo fuldstændig forandret mentalt efter at være kommet til magten.

Men ok, socialdemokratiet har jo også alle dage været et ARBEJDERparti, nu understreger de så bare.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 12:54   #3
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
og 1-2-3- Vupti

Så har Frau Frederiksen de facto fået indført en mindsteløn på 65 kr/timen i Danmark. Keine Hexerei, nur Behändigkeit.

Hvilken virksomhed vil ansætte en ufaglært til 110 kr/t, når man kan få en slave udleveret fra kommunen til 65?

Det mest parakdoksale er, at det vil medføre, at kontanthjælpsmodtagerne vil blive stavnsbundet som slaver, da de heller ikke optjener dagpengeret.

Genialt. Så får de endeligt det "arbejdsudbud", de har råbt på for at få presset lønningerne.

Jeg var ikke klar over, at Saxobank også havde købt socialdemokraterne, men de har sikkert været billigt til salg.

Jeg vil gerne være den første til at lykønske Lars Seier Christensen med sejren, og håber, at han fejrer den med en flaske Dom Perignon i Schweiz eller Dubai eller hvor han p.t. er i skattely.

SKÅÅÅÅÅL
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 14:10   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der er jo ikke tale om mindsteløn, men at man skal udføre noget for samfundet for den overførselsindkomst, man får, hvis man altså kan. Nok snarere tale om at yde efter evne.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 14:54   #5
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
De ''jobs'' de taler om til fx kontanthjælpsmodtagere er heller ikke almindelige jobs - det bliver noget med at feje, kradse tyggegummi af fortovene, samle ispapir på togstationen og pizzabakker i parkerne. Med mindre de får nogle aftaler i hus, hvor kontanthjælpsmodtagerne kan veksles om til gratis arbejdskraft i firmaer/fabrikker mm under navnet, praktik.

Men det er rigtigt, hun er binde gal.....hun er jo fuldstændig forandret mentalt efter at være kommet til magten.

Men ok, socialdemokratiet har jo også alle dage været et ARBEJDERparti, nu understreger de så bare.
Du har ganske ret helenekr, men det var måske et forsøg at foreslå Fru.Frederiksen, at alle de kontanthjælps modtager som nu skal arbejde for deres kontanthjælp, at hun sender dem ud til syge og førtidspensionister som har svært ved at klare hverdagen, så som snerydning-ordne have-rengøring-eller handle ind, da der er rigtig mange pensionister der ikke selv har råd til at betale for en sådan ydelse.
Så gjorde de da en vis nytte for mange mennesker som ellers ikke er berittiget til hjemmehjælp.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 14:58   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Den vinkel kan jeg godt se det fra, Eskemand. Men jeg føler et eller andet sted, at folk der arbejder - uanset opgave, bør have løn og komme helt væk fra kontanthjælpssystemet.

Jeg bryder mig ikke om gratis arbejdskraft.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 14:59   #7
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Der er jo ikke tale om mindsteløn, men at man skal udføre noget for samfundet for den overførselsindkomst, man får, hvis man altså kan.
Hvad er forskellen???
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 15:32   #8
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
Dette her er helt klart klassisk stats-bedrageri
1 man tilbyder mennesker et arbejde og giver dem løn for det
2 man siger at arbejdet ikke er et arbejde
3 man aflønner dem med kontanthjælpssatsen i stedet for den lovpligtige mindsteløn
woila! man har nu slaver i tvangsarbejde på under mindstelønnen
fedt for staten ,men mindre fedt for slaverne

kontanthjælp er defineret som noget man får forærende, og løn er defineret som noget man får for at arbejde men vores politikkere har åbenbart en *IQ på -100 eller en psykopatfaktor på +100 (evt.begge dele)

Sidst redigeret af einstein; 23-02-2013 kl. 15:46.
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 16:05   #9
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Den vinkel kan jeg godt se det fra, Eskemand. Men jeg føler et eller andet sted, at folk der arbejder - uanset opgave, bør have løn og komme helt væk fra kontanthjælpssystemet.

Jeg bryder mig ikke om gratis arbejdskraft.
Ja du har ganske ret, jeg bryder mig heller ej om det, men hvis det ikke kan være anderledes var det en måde at man kunne forestille sig at hjælpe de svage i samfundet.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 17:48   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Der er jo ikke tale om mindsteløn, men at man skal udføre noget for samfundet for den overførselsindkomst, man får, hvis man altså kan. Nok snarere tale om at yde efter evne.
Ja det lyder jo fantastisk (nogle vil kalde det for lidt blåøjet eller naivt) når du skriver det....bortset fra det sidste du skriver....for nu fjerner man jo matchgrupperne....og vupti...så er alle arbejdsmarkedsparate...

Så der bliver ikke noget med "hvis du kan" for selvfølgelig kan du...når alle nu er med et snuptag blevet arbejdsmarkedsparate...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension