K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2010, 18:23   #21
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Jeg er ikke klar til alm arbejde 37 timer, men vil gerne i flex...
Min læge kan jo ikke sige at jeg er tilbage på arbejdsmarkedet om et år, når ingen ved hvad jeg fejler i min mave tarm.
Jeg mener på baggrund af mine diskos og slidgigt, burde de forlænge så jeg kan komme i arbejdsprøvning.
Det nytter ikke at de siger, fordi hospitalet ikke har udredt mig omkring mave/tarm, så slutter vi her, så må de da have mig i arbejdsprøvning eller finde på noget andet.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 18:31   #22
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
hej sandie

den er lidt svær

for som du selv siger, vil egen læge ikke melde ud du er klar til arbejdsmarked om et år vel

så ved ikke om jeg misforstår, men så kan du jo heller ikke være klar/udredt om 13/26 uger vel.
Hvis hvidovre finder fejlen ved en forlængelse, så bliver jeg jo udredt.

Jeg er udredt for dikos og slidgigt, det er mave/tarm lidelsen jeg ikke er udredt for endnu, men er jævnligt igennem en masse prøver, så chancen for at blive udredt er der jo.

Min læge kan jo ikke vurdere om jeg er klar til arbejdsmarkedet når hvidovre endnu ikke har fundet fejlen og kan jo ikke garanterer at de finder den.

Sidst redigeret af Sandie75; 17-03-2010 kl. 18:34.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 19:13   #23
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej sandie


vil du mene du kan være udredt indenforde 13/26 uger
for så vil jeg da sige dette til sagsbeh.
så kan sagdbeh. jo sætte dig i arbejdsprøvning derefter

problemet er jo,hvis du ikke er udredt.

men kan sagtens følge dig.

jeg troede ligsom dig, at jeg var sikkerede i dette system.
skal lige siges jeg har været på arbejdsmarked indtil jeg blev fyret marts sidste år pga. sygdom.

så konsekvenserne har været store desværre.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 20:03   #24
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
FutteFreja Det aner jeg ikke, indtil nu har det snart taget dem et år at prøve på at finde ud af hvad jeg fejler uden held.

Men jeg forstår bare ikke, hvorfor de ikke kan sætte mig i arbejdsprøvning udfra den diagnose jeg allerede har omkring diskos og slidgigt.
Jeg er sikker på, at hvis det havde været en livstruende sygdom, så havde de forhåbentlig fundet ud af hvad det er FORHÅBENTLIG /
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 22:26   #25
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej sandie

ja lad os håbe de havde fundet ud af, hvad du fejlede hvis det havde været en alvorlig sygdom du har/havde.

har du prøvede at tale med sagsbehandler om arbejdsprøvning nu, imens du går og venter

jeg prøvede selv på dette, men fik atvide de lige ville vente til jeg var opereret, hvorefter de tog mine sygedagpenge.( 52 uger ).

for at se hvor stor din arbejdsevne er

for nu, hvor man venter kan man føle tiden bare går, uden man kommer videre
ikke.

nu ved jeg ikke, hvad du er udlært indenfor, men var det muligt at bygge videre på dette?

med kommunens hjælp ( revalidering,kurser eller lign). bare en tanke jeg fik, så dine muligheder muligvis blev bedre, når du er udredt, uanset om det er flex eller andet.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 02:06   #26
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Jeg er uddannet kok, men pga det hårde erhverv fik jeg min diskos i lænden og jeg var selvstændig med en bailine klinik...

Jeg ved ikke hvad det skulle være, da jeg hele tiden skal skifte stillinger (ligge, sidde og stå) og så fungere den ene arm ikke, mine tanker kører på højtryk omkring hvad jeg kan lave.

Som jeg forstår det, får man kun en revalidering hvis det er med henblik på en fuldtidsstilling efterfølgende, det ville jo også være tåbeligt at revaliderer mig når jeg ikke ville kunne vende tilbage fuldtid.

Jeg har bedt om at komme i arbejdsprøvning, men hun siger at det ikke kan lade sig gøre da jeg ikke er udredt fra Hvidovre hospital.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 11:04   #27
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg har bedt om at komme i arbejdsprøvning, men hun siger at det ikke kan lade sig gøre da jeg ikke er udredt fra Hvidovre hospital.

der står jeg helt af.
var selv i arbejdsprøvning inden jeg var fuldt udredt og ingen kendte til min sygdom for et år siden. hverken læger eller min kommune.
men efter et halv år med fuld løn, så blev jeg kaldt til samtale og smidt i arbejdsprøving en uge senere. fik først min fulde diagonse et halvt år efter og blev indstillet til pension.

så kommunerne arbejder alså meget forskelligt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 11:36   #28
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hejsa Sandie 75 .... Har du den med at de ikke vil sende dig i arbejdsprøvning og at de venter på at du bliver færdigudredt på Hvidovre på skrift?

Hvis du ikke har det, så send hende en mail (eller gå ned i Borgerservice med et brev ... husk kvittering!), hvor du f.eks skriver:

Citat:
Jeg forstod på vores sidste samtale den (dato) at jeg ikke kan komme i arbejdsprøvning, selvom jeg anmodede dig om det.

Du fremførte at det ikke kan lade sig gøre fordi jeg ikke er færdigudredt på Hvidovre Sygehus.

Det forstår jeg ikke, så jeg vil gerne have en skriftlig begrundelse på, hvorfor det ikke kan lade sig gøre, da tiden går, og der er regler for, hvor længe jeg kan modtage sygedagpenge.
Så har du nemlig et skriftligt bevis, hvis de stopper dine sygedagpenge inden du er visiteret til revalidering, fleks eller førtidspension og du er nødt til at anke

Den brugte jeg selv, da min daværende sagsbehandler blev ved med at trække min sag i langdrag på samme måde som med dig. Han svarede aldrig på mit brev; men jeg havde da et SKRIFTLIGT bevis på at jeg havde anmodet om at komme i arbejdsprøvning, hvilket jeg også tror var en af årsagerne til at de skyndte sig at bevilge mig en førtidspension, da den jo ikke var så god at få med ind i Beskæftigelsesankenævnet for kommunen

Held og lykke fra Hyanna samt masser af , for det ved jeg du har brug for (har jo selv prøvet at stå i den samme situation)
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 18-03-2010 kl. 11:46.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 13:15   #29
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Hej Hyanna

Jeg ser først dit svar nu...

Jeg har været nede med brev til min sagsbehandler i dag (fik kvittering), hvor jeg skriver som du siger.

Jeg er jo blevet sendt i aktivering 10 timer om ugen efter den nye sygedagpengelov og det ville hun allerede have at jeg skulle i November måned (men havde det for dårligt psykisk).
Det undre mig, at jeg kan komme i aktivering, men ikke i jobprøvning.

Hvidovre hospital har kastet håndklædet i ringen og kan ikke give en diagnose, så derfra er jeg sådan set udredt fra nu.

Glostrup Hospital tilbyder mig så en operation for muligvis at kunne forbedre min arm, men jeg syntes ikke det er det værd, da oddsene ikke er de bedste.
Jeg troede i første omgang at det også kunne afhjælpe mine nakkeproblemer, men det kan de på ingen måde garanterer.

Min sagsbehandler har sagt inddirekte, at hvis jeg ikke får den operation, er jeg ikke samarbejdsvillig og så kan de tage mine sygedagpenge.
Jeg har så været inde og kigge lige på nettet og kan se, at mange har fået deres sygedagpenge taget fordi de har nægtet operation.
Samtidig har jeg læst at det er ulovligt, at fratage en ens sygedagpenge på det grundlag, meeeeeen jeg kan ikke finde den lov der siger det, så jeg håber lidt på, at der er nogen herinde der kan finde den lov der siger det, så jeg er forberedt i en eventuel klage.

På forhånd tak for hjælpen

Sandie
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 20:17   #30
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Ingen der kan hjælpe?
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mister måske sygedagpenge BjarneV Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 08-09-2012 12:03
Flere syge mister sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 03-05-2012 21:40
Flere mister sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 03-05-2012 09:30
Hvor mange mister sygedagpenge? nilla Alt det andet 8 14-06-2010 19:32
Jubler, når folk mister sygedagpenge Risa Politik og Samfund 17 29-12-2009 17:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension