K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2013, 17:34   #1
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Forsørgelse under ressourceforløb.

Jeg googlede lidt og faldt over dette mht. forsørgelse under ressourceforløb.

----
Forsørgelse
Du vil under ressourceforløbet modtage ressourceforløbsydelse. Du har ret til ressourceforløbsydelse uden hensyn til egen formue og ægtefælles formue og indtægtsforhold. Ressourceforløbsydelsen svarer til kontanthjælpssatsen for forsørgere/ikke forsørgere over 25 år (dog er der andre satser for hjemmeboende under 25 år).

Hvis du modtager sygedagpenge forud for visitation til ressourceforløbet, svarer ressourceforløbsydelsen til dine sygedagpenge, indtil du ikke længere ville være berettiget til sygedagpenge. Herefter vil du få ressourceforløbsydelse svarende til kontanthjælp.

Hvis du modtager ledighedsydelse forud for visitation til ressourceforløbet, svarer ressourceforløbsydelsen til din hidtidige ydelse.

Hvis du modtager førtidspension forud for visitation til ressourceforløbet, fortsætter du med at modtage din førtidspension.

http://www.dukh.dk/netradgivning/sag...essourceforlob
----

Gad vide om ikke dette medføre et stormløb til at blive visiteret til fleks, så man i det mindste er sikret ledighedsydelsen, inden kommunen indstiller en til et ressourceforløb eksempelvis.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 18:16   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det tror jeg nu ikke, da kommunen bare kan holde folk på ressourceforløbsydelsen som er lig med kontanthjælp.
de kan forlænges i rigtig mange år, så det bliver billigere og holde syge på en kontanthjælpssats
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 18:21   #3
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det tror jeg nu ikke, da kommunen bare kan holde folk på ressourceforløbsydelsen som er lig med kontanthjælp.
de kan forlænges i rigtig mange år, så det bliver billigere og holde syge på en kontanthjælpssats
Jeg tror efter reformen om gensidig forsørger pligt tror jeg ikke de har noget encitament til at sætte folk i rescourceforløb hvis det betyder de må få penge så.....
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 21:15   #4
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Så vidt jeg ved er ledighedsydelsen på 89 % af højeste dagpengesats og en kontanthjælp på godt og vel 60 % af højeste dagpenge sats, så der er da lidt at gøre med.

En her på forum er lige gået fra sygedagpenge og så et smut forbi kontanthjælpen og så videre til ressource forløbet inden for en måneds tid mener jeg det var, vedkommende bliver derved parkeret på en kontanthjælp og ikke på en ledighedsydelse.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forsørgelse.. fruschmidt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 25-09-2013 12:45
Enkeltydelse som forsørgelse? Mariba Alt det andet 16 26-10-2011 19:20
Atter uden forsørgelse. Connie Er det overhovdet til at få fleksjob? 10 21-03-2011 11:37
Forsørgelse ? majbrit c Spørgsmål ang fleksjob 3 26-10-2009 18:01
syge mister forsørgelse.. kurttrold Midlertidig Førtidspension 10 15-09-2008 15:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension