K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2007, 00:44   #11
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Hvor er det eneste rigtige sted?

cl8 skrev "I kan tro jeg stemmer på tirsdag. Det bliver fra morgenen af, og med et KÆMPE stort kryds det eneste rigtige sted!"

Jeg er faktisk i tvivl om hvem jeg skal stemme på. Jeg plejer at stemme på enhedslisten eller SF, men jeg synes de har alt for stor tiltro til den offentlige sektor. Vi skal have flere offentligt ansatte. Jeg tror ikke det hjælper med flere jobkonsulenter, sagsbehandlere osv. Jeg har desværre mødt mange, og jeg tror ikke det er ressourcer de mangler. Jeg tror mangel på ressourcer er en let undskyldning for manglende respekt for andre mennesker. Jeg ville faktisk hellere undvære alle de´sagsbehandlerene og konsulenter. Hvis de fik mere tid er jeg bekymret for at de bare ville prøve at komme til at bestemme mere over de mennesker der er på overførselsindkomster. Der ville komme flere af de opsøgende teams der opsøger folk der hjemme, flere latterlige aktiverings og jobsøgningsprojekter og alt muligt andet for at "hjælpe de svage"

Jeg fandt følgende indlæg på Nyhedsavisens hjemmeside:
Arbejdsløshedsindustrien har gennemløbet en parasitlignende vækst i dagens danmark. i arbejdsløshedsindustrien stortrives titusinder af beskæftigelses- konsulenter, projektmagere, arbejdsformidlere, kursusspekulanter, IT-nørder, planlæggere, forskere, statistikere, analytikere og rapportskrivere. Deres værtsorganisme er de arbejdsløse, uden disse ville denne hærskare af arbejdsløshedens mellemhandlere komme i dyb krise, de går hjem kl. 4 , men de ledige står til rådighed 24 timer i døgnet. Når jeg hører om folk der har oplevet Jobcentrens "service", kommer jeg altid til at tænke på Monty Pytons Ostebutik, hvor pointen er at butikken har alt. Man har fine reklamer, masser af "viden" på området, der er musikalsk-oplevelse, der er flotte lokaler. Der mangler kun een ting, nemlig Ost. Således fornemmer jeg at også Jobcentrene har det. De har ingen jobs.
Se her et klip hvor John Clease til sidst mister tålmodet, og skyder ostehandleren.Cheese Shop & The Show http://www.youtube.com/watch?v=uT3OQECSDoQ
Ida er ikke logget ind  
Gammel 13-11-2007, 17:14   #12
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nej, vi kan ikke være uenige - Ida.

Problemet er bare, at der netop kommer flere konsulenter, kontrollanter m.v. når den siddende regering får magt som den har agt.

Hvis du slet ikke stemmer - ja, så stemmer du faktisk også på den siddende regering, idet din stemme bliver væk i regnskabet når optællingerne begynder, og hvis de partier hvis påfund du netop frygter vinder snævert - ja, så har du stemt på dem, selv om du ikke er kommet op fra din sofa.....

Når de "røde" taler om at forøge antallet af de ansatte i den offgentlige sektor - er det faktisk indenfor omsorg og sygdomsbehandling, hvor underskuddet´af ansatte og opskruede normeringer tager ikke alene livet af de gamle og syge, men ikke mindst også af personalet. Jeg tror ganske simpelt ikke på, at S og SF gider ansatte flere aktører i sagsbehandlingsindustrien idet de er udmærket klar over, at når kontrollanterne bliver overført til andre opgaver - vil der komme fart i oprydningen af de syltede sager og skæbner, så vi kommer til, igen at kunne se lyset for enden af tunnelen.

Jeg håber derfor, at du allegevel har været ude og stemme. Og at du stemte med hjertet i stedet for kun med forstanden, de sidste dages "valgkamp" kun har kastet til med mudder og forvirring.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Så er det nu at alle skal komme ned og stemme, jeg har været afsted hvad med jer andre...

Det ser ud til at være dødt løb, så det er vigtigt at komme afsted

Specielt hvis man ønsker en ny regering så er det afsted NU

Sidst redigeret af Webmaster; 13-11-2007 kl. 17:30. Årsag: Ingen grund til quote hele det forgående indlæg når indlægget er lige over svaret...Pga. database størrelse...
 
Gammel 14-11-2007, 01:59   #13
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Smile Hej

sidder jo her og undres over at politikerne på Christiansborg får hele skylden, ja de laver de over ordnede regler, men det er sørme ude ved de lokale politiker det kniber med at få tingene til at stemme.

Er selv i gang med træde møllen og det er i min sag kommunen der ikke overholder loven ikke folketinget, men måske er det kun i min sag det står sådan til.

Hilsen
Falco
Falco er ikke logget ind  
Gammel 14-11-2007, 02:25   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Falco selvfølgelig er det ude i kommunerne at problemet (også) ligger, men som du selv skriver så er det , jo på Christiansborg de overordnet regler laves og dermed er det også der at det overordnet ansvar må ligge..

Hvis man som mange politikkere ignorere borger og henvendelser fra borger, hvis man ignorere at kommuner ikke overholder lovene og man tillige ikke vil være med til at give borgerne værktøjer sådan at man kan holde kommuner og lægekonsulenter og sagsbehandler ansvarlige for deres sjuskede og mange gange ulovlige sagsbehandlinger, så svigter man inden fra Christiansborg de borger som man valgt af...

tag sådan noget som en §100 hvor mange mennesker kan være på herrens mark og tillige må nogen gå fra hus og hjem fordi de ikke kan få feks økonomisk hjælp til dyre hjælpemiddler eller anden form for hjælp, i sådan en lov har man fra christiansborgs side skrevet kommunen KAN bevillige hjælp og ikke kommunen SKAL bevillige hjælp , det vil sige at man spiller russisk roulette med folks liv og helbred , for loven og hjælpen tolkes forskelligt fra kommune til kommune ...

ressourceprofilen som politikkerne selv siger skal være værktøjet til at hjælpe borger og kommuner til at afklare borgerne , de har endda sat love og forskrifter op om hvordan den skal udarbejdes, men borgerne har bare ikke fået adgang til at klage over denne ressourceprofil ...

eller hvad med når de indføre noget som den nye flekslov , heri indgår der også noget som et fleksjobbevis , alle restrektioner og straffe der er indbygget i den lov , træder i kraft med det samme men fleksjob beviset som vitterlig kunne hjælpe flekser i deres søgen på job, ja det kommer ikke med , og ingen ved hvornår det kommer...

det kan være sjusk fra landetes politikkere eller det kan være arrogance og ligegyldighed over for landets borger , men ikke desmindre så er det borgerne dig og mig der må betale prisen med helbred , økonomi og endda nogen gange livet ....

Jeg har børn , og her laver jeg også de overordnet regler , men det er så mit ansvar at mine børn følger de overordnet regler , og for mig at se må det samme gælde for landets politikkere, de skal sørge for at kommunerne holder love og regler og gør de det ikke så må de gøre noget ved det , men desværre er de ikke til at råbe op ...

så derfor jo det er i den grad Christiansborg der har et problem ...
de skal ikke kun stikke regler og love ud , de skal også sørge for at de overholdes og høre de fra landets borger at love og regler ikke overholdes så må de gøre noget ved det ...

alt andet er jo ansvars fralæggelse ... eller ???
 
Gammel 14-11-2007, 02:46   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg er fuldstændig enig i, at kommunerne skal overholde loven.

Problemet er, at kommunerne ikke får penge nok af regeringen til at overholde det, som regeringen lovgiver om... på ældreområdet, skoleområdet osv.

Det samme gælder regionerne, som ikke har en chance, når de skal kæmpe mod regeringens ønske om at få privatiseret mest muligt.

Regeringens, inkl. Pia Ks, ønske er, at nedlægge både regioner og kommuner, og det hjælper naturligvis projektet, hvis borgerne bliver trætte af den offentlige service og håber, at det private er bedre.

Så er den onde cirkel i gang. Flugten fra det offentlige til det private.

Så jeg havde da håbet på, at kommunerne havde fået flere penge. De har jo ikke fået penge til lønforhøjelser til bl.a. sosu-assistenterne. Disse lønforhøjelser tages så fra andre ting i kommunen. Eks. fra de ældre, skolerne, sygemeldte osv.

Lovgivningen er fin på papiret, men pengene er ikke fulgt med.

Det sædvanlige med regeringens "flotte løfter", som er tomme løfter, fordi pengene ikke følger med.

Det ender vel med, at kommunerne bliver styret af administrerende direktører, og så forsvinder nærdemokrati med borgmestre osv.

Så bliver det hele styret centralt - altså af regeringen.

Foghs "minimalstat".

2009 bliver hæslig for kommunerne. Så falder Thors hammer, og så er det slut med kommunalt selvstyre.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind  
Gammel 14-11-2007, 11:46   #16
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Hej metro - jeg har stemt

Metro skrev "Jeg håber derfor, at du allegevel har været ude og stemme. Og at du stemte med hjertet i stedet for kun med forstanden, de sidste dages "valgkamp" kun har kastet til med mudder og forvirring." Jeg stemte på "de røde". Når jeg brokker mig over systemet, mener jeg også, jeg har pligt til at stemme. Trist - det ser ud til at Claus Hjort fortsætter......
Ida er ikke logget ind  
Gammel 14-11-2007, 15:49   #17
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Metro skrev "Jeg håber derfor, at du allegevel har været ude og stemme. Og at du stemte med hjertet i stedet for kun med forstanden,

Det vil sige jeg intet hjerte har, det er jeg da ked af at høre

Nå men uanset hvad så når jeg stemmer så stemmer jeg med hjertet.

Jeg synes det er noget pjat at sige dem der ikke stemmer rødt som i kalder det, de kun tænker med hjernen.

Jeg om nogen har kæmpet i 7 år for at min datter også kan få en fremtid i skolen, og jeg skrevet stolpe og og stolpe ned omkring særlig begavet børn til politikkerne og borgmestre, og mine forslg kom da med i talentcamp05 så noget godt må jeg da have gjort.

at det så ikke lykkes at vores datter kunne gå i folkeskolen pga problematikken omkring de her børn, simpelhen er for stor en mundfuld stadigvæk det e rnoget andet.

MEN JEG STEMTE MED HJERTET.

Lone
lone t er ikke logget ind  
Gammel 14-11-2007, 16:27   #18
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af lone t Se meddelelser
MEN JEG STEMTE MED HJERTET.

Lone
Jamen Lone.... når jeg opfordrer nogen til at stemme "med hjertet" ("rødt"), så ved jeg hvorfor jeg gør det. Jeg ved hvad det at være "rød" betyder og hvad det også betyder for andre end mig selv.

Derimod ved jeg ikke hvad det indebærer for en stemme "med hjertet", at stemme til højre for midten. I min verden kan man ikke stemme med hjertet samtidigt med at man stemmer for individet på bekostning af fælleskabet, når det burde være både og, og prioriteres alt efter hvad vi har behov for.

Kan du forklare mig, som om jeg var 7 år - hvordan kan man stemme "med hjertet", til højre for midten? Når vi siger "menneske" - hvad mener en borgerlig om et "menneske"?

Og hvad mener en borgerlig om formålet med at have et samfund?

Sædvanligvis taler de borgerlige meget om hvilke pligter borgere har overfor samfundet. Jeg vil vende det om og spørge: hvilke rettigheder OG pligter har samfundet overfor BORGERE?

Sidst redigeret af Metro; 14-11-2007 kl. 16:36.
 
Gammel 14-11-2007, 16:59   #19
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Metro Se meddelelser
Og hvad mener en borgerlig om formålet med at have et samfund?
I parentese bemærket, tror jeg faktisk, at hvis vi kunne blive enige om hvad et samfund er, om hvad et samfund er til for, om formålet med samfundet er - og frem for alt - hvis vi kunne opstille en neutral definition på begrebet "samfund" - ville mange politiske forskelle fra højre til venstre og omvendt, ganske automatisk ophæves.

Problemet er bare, at alle taler om "samfund". Alle forholder dem til "samfundet" og alle har et bud på, hvad et "samfund" bør eller ikke bør.... men ingen kan opstille selv den simpleste definition på: hvad et samfund er!

Jeg har pløjet Internettet igennem i dagevis og timevis efter en klinisk definition på begrebet "samfund", uden at kunne finde bare skyggen af forsøg på et svar. Begrebet eksisterer som "formål" eller "årsag", eller "anledning" til det ene eller det andet.

Men ingen steder finder jeg en basal og neutral forklaring på hvad et "samfund" er. Og det er min formodning, nu, efter at have forgæves ledt efter et svar - at her har vi nok kernen til problemet med en fraktionsdannelse og forskelle i menneskeflokken omkring vores medlemskab i det samfund, ingen af os ved hvad er....

For så trækker vi nemlig i hver vores retning, og væk fra hinanden. Stik imod hvad jeg forestiller mig er meningen med, overhovedet have et samfund.

Hvis enhver er sig selv nærmest - hvad skal vi så bruge samfundet til? Specielt når vi ikke ved hvad det er, vi mener, når vi taler om "samfund".

Sidst redigeret af Metro; 14-11-2007 kl. 17:07.
 
Gammel 14-11-2007, 16:59   #20
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Det er vigtigt at stemme det man selv har det godt med, uanset hvad andre mener!

Man er vel ikke hjerteløs fordi man har en anden holdning?
lena er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fb gruppe imod "folk under 35 er ikke syge" filosofien.Skal vi lave en Tzari Politik og Samfund 17 28-10-2011 14:31
Sygedagpengeregler gør folk mere syge Webmaster K10 Nyheder 0 18-07-2011 07:00
Syge svigtes totalt af samfundet. Stella Politik og Samfund 0 20-02-2009 17:47
Folk der siger de er syge lyver MadWoman Dit og Dat 3 01-11-2007 18:20
Aktivering gør folk mere syge Stella Politik og Samfund 9 17-08-2007 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension