K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2014, 23:30   #1
stud123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
stud123 er ny på vejen
Anbefal psykiater i Kbh - god til attester

Hej alle, jeg er ny bruger.
Jeg håber, at det er ok, at jeg skriver lidt vagt, da jeg helst ikke vil findes via Google
Jeg søger akut en psykiater i København (eller bare Region Hovedstaden), som er 100 % på patientens side og hurtigt kan udarbejde en attest, der skal bruges over for en offentlig instans. Jeg blev afsluttet i psykiatrien for nogle år siden, der er ingen som helst tvivl om diagnosen, så jeg skal bare bruge en psykiater, der klart og tydeligt skriftligt kan redegøre for, hvordan det er at leve med en kronisk psykiatrisk diagnose som min, og hvorfor jeg skal bevilges det, jeg har tænkt mig at søge.
Jeg søger en psykiater, der er vil/kan lave en sådan attest efter bare få samtaler, da jeg skal bruge den senest april/maj.
På forhånd tak
stud123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 09:57   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber sandelig alle psykiatere er objektive og ikke 100 procent på hverken den enes eller den andens side. Heldigvis lever vi i et retssamfund.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 10:45   #3
stud123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
stud123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Håber sandelig alle psykiatere er objektive og ikke 100 procent på hverken den enes eller den andens side. Heldigvis lever vi i et retssamfund.


Det var da et mærkeligt svar! Hvad er det lige, jeg skal bruge det til?

100 % på patientens side er vel bare noget, man siger, og betyder vel ikke andet end, at man søger en god og empatisk læge, der er interesseret i at hjælpe sin patient, så godt vedkommende formår. Og nej, alle læger er ikke lige dygtige til deres job!
Og bemærkningen med retssamfundet... Der er vel ikke nogen, der har insinueret, at der skal brydes love??? Men man må formode, at en god psykiater kan og vil bruge sin ekspertise til at sørge for, at lovgivningen faktisk bliver overholdt.

Men du må sandelig undskylde, at jeg ikke lige vejede mine ord på en guldvægt, før jeg formastede mig til at søge råd herinde.
stud123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 10:53   #4
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stud123 Se meddelelser
Det var da et mærkeligt svar! Hvad er det lige, jeg skal bruge det til?

100 % på patientens side er vel bare noget, man siger, og betyder vel ikke andet end, at man søger en god og empatisk læge, der er interesseret i at hjælpe sin patient, så godt vedkommende formår. Og nej, alle læger er ikke lige dygtige til deres job!
Og bemærkningen med retssamfundet... Der er vel ikke nogen, der har insinueret, at der skal brydes love??? Men man må formode, at en god psykiater kan og vil bruge sin ekspertise til at sørge for, at lovgivningen faktisk bliver overholdt.

Men du må sandelig undskylde, at jeg ikke lige vejede mine ord på en guldvægt, før jeg formastede mig til at søge råd herinde.
Jeg forstår udmærket hvad du mener, med at du ønsker en læge der er på patientens side. Har personligt gået hos psykiater Susanne Vind. Hun besvarede ikke jobcenterets henvendelser i knap 7 måneder og var knap 4 måneder om at udfylde en attest til a-kassen. Andre har haft samme oplevelse hos hende, så hun kan IKKE anbefales. Der er meget fokus på oplysningspligten fortiden hvilket gør, at nogle læger er mere optaget af at tilfredsstille kommunen end borgeren. Personligt efterlyser jeg en psykiater, der kender konsekvensen af ordlyden i attesterne og kun giver de oplysninger, der er relevante for attestens formål. De hænger ikke på træerne
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 11:01   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Godt ord igen. Ja men det lyder da godt og så har du jo frit valg på alle hylder. Alle må betragtes som objektive indtil det modsatte er bevist. Held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 11:17   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Har du undersøgt om den/de psykiatere du have tidligere har mødt har privat praksis. Det er der jo en del overlæger i hospitalsvæsnet der har.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 15:02   #7
stud123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
stud123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Har du undersøgt om den/de psykiatere du have tidligere har mødt har privat praksis. Det er der jo en del overlæger i hospitalsvæsnet der har.
Jeg har undersøgt det, og der er desværre ingen af dem, der har privat praksis.

Men jeg har været så heldig at få en tid hos Jes Gerlach. Jeg har i mange år gennem pressen fulgt og respekteret hans arbejde, og han lød også yderst behagelig i telefonen. Er så lykkelig for, at han kunne finde tid til mig og glæder mig som et lille barn til at komme ind og tale med ham
stud123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 15:18   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Super du fandt ham og han har tid.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 15:57   #9
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Må jeg spørge hvordan du fik en tid hos ham??? Troede ikke han praktiserede længere. Hvis ikke på forum så gerne i en pb.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 16:27   #10
stud123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
stud123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Må jeg spørge hvordan du fik en tid hos ham??? Troede ikke han praktiserede længere. Hvis ikke på forum så gerne i en pb.
Jo, han praktiserer i lægehuset på Østerbrogade 62. Fandt ham gennem Sundhed.dk
Sender dig lige en pb...
stud123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension