K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2010, 17:27   #11
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Loppen Se meddelelser
Jeg kan altså ikke rigtig gennemskue, hvad der kan og ikke kan betale sig!

Hvis man er medlem af danmark, skal man be' om en speciel Danmark-kvittering, hver gang man betaler de ca 300 kr/md. (291,- er det vist). Dén sender man så ind til danmark, og de giver 50% i tilskud. Dvs. at man kommer til at betale max 1.745,- om året, hvis man får kronikertilskud ogsamtidig er medlem af danmark. Har man så ikke færre udgifter end hvis man ikke havde kronikertilskud??
Åh det er lidt forvirrende.
Det er også noget tricky, er heller ikke selv 100% sikker på det hele. Men skal forsøge.

Med en kronikertilskud kan du max komme til at betale 3.490 kr for det medicin som indrapporteres til CTR.
Det betyder at den offentlige sygesikring yder tilskud til medicinen.

Men indrapporteres det ikke, dækkes det ikke af kronikertilskud dermed betaler man selv det hele.

Med sygeforsikringen Danmark får man i gruppe 2 100% tilbage på det medicin som indrapporteres til CTR.
Og man får 50% tilbage på det som ikke indrapporteres til CTR.
Denne gruppe koster 704 kr. pr. kvartal, det giver 2816 kr. om året.

Så er man medlem af "Danmark" kan kronikertilskud ikke betale sig.!

Det mest åndssvage af det er så at får man en medicinbevilling så betaler den det hele for begge dele.
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2010, 00:34   #12
frankmj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2009
Indlæg: 149
Styrke: 15
frankmj er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jsn Se meddelelser
Det er også noget tricky, er heller ikke selv 100% sikker på det hele. Men skal forsøge.

Med en kronikertilskud kan du max komme til at betale 3.490 kr for det medicin som indrapporteres til CTR.
Det betyder at den offentlige sygesikring yder tilskud til medicinen.

Men indrapporteres det ikke, dækkes det ikke af kronikertilskud dermed betaler man selv det hele.

Med sygeforsikringen Danmark får man i gruppe 2 100% tilbage på det medicin som indrapporteres til CTR.
Og man får 50% tilbage på det som ikke indrapporteres til CTR.
Denne gruppe koster 704 kr. pr. kvartal, det giver 2816 kr. om året.

Så er man medlem af "Danmark" kan kronikertilskud ikke betale sig.!

Det mest åndssvage af det er så at får man en medicinbevilling så betaler den det hele for begge dele.
Man giver 2816 til Danmark, men får alle pengene retur for medicin indrapporteret til CTR - PLUS tilskud til tandlægebehandling, briller, fysioterapi m.m.

Med et kronikertilskud skal man selv betale 3490 -danmarkskontigent 2816 = overskud på 676, plus div. tilskud hvis man modtager tilskudsberettigede behandlinger.

Så jeg forstår ikke din argumentation om at det ikke kan betale sig at være medlem af danmark og samtidigt modtage kronikertilskud. Det ene udelukker ikke det andet.

/Frank
__________________
Der er altid nogen, der har det værre end mig...
frankmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 21:04   #13
Gila
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2010
Lokation: Mariagerfjord kommune
Indlæg: 2
Styrke: 0
Gila er ny på vejen
Jeg mener at det kun er tilskudsberetiget medicin der falder ind under kronikertilskud. Det er egen læge der skal søge det for dig.
Gila.
Gila er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 21:23   #14
Medicinmanden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
Medicinmanden er ny på vejen
Kronikerbevilling

Hej

Apotekerne er faktisk ikke forpligtigede til at informere om kronikertilskuddet, men de fleste vælger at gøre det alligevel, da lægerne sjældent kender til ordningen, og de jo faktisk ikke kan se, hvor langt man er nået i tilskudssystemet.
Det kan sagtens betale sig at være med i Danmark selv om man har en kronikerbevilling.
Hvis man har et medicinforbrug, der berettiger til en kronikerbevilling kan det faktisk betale sig at være i gruppe 1 i Danmark, selv om den er noget dyrere end 5'eren. Hvis man køber medicin for over ca. 13000 (på ctr-saldoen) om året er gruppe 1 mere givtig end gruppe 5.
Det er kun tilskudsberettiget medicin der tæller med i det "centrale tilskuds register" (CTR).

Lars
Medicinmanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 21:54   #15
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hansemand Se meddelelser
hvis din egenbetaling til medicin overstiger ca.18.000 om året,(lægen kender tallet præcist) kan du bede din læge søge noget der hedder kroniker-tilskud.
Nej, det er en egenbetaling på omkring 3400 kr, ca 16000, inden tilskud, der udløser kronikertilskud.

Du kan se på din bon på apoteket, hvor langt du er nået op !
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 09:12   #16
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ruby Se meddelelser
På mit apotekt koster det så også 10 kr. PR SIDE når man får den der udskrift over det sidste års medicinkøb. Sååååå det løb op i over 100 kr. sidste gang jeg fik udskrift.. (optrækkeri)
Man kan også finde oplysningerne gratis ved at logge ind på sundhed.dk (eller næsten gratis, for det koster selvfølgelig et par ører i printerpapir hvis man har behov for dét)

Men som de andre siger, så fremgår det altid på ens bon hvor høj CTR-saldoen er, så der er ingen grund til at smide penge for udskrifter i apotekernes lommer.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ang.mer udgift.. havheks Alt det andet 11 09-01-2013 17:07
Søge støtte til udgift Stueplanten Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 0 21-11-2012 12:41
Bevise udgift Stueplanten Dit og Dat 32 13-04-2012 07:55
Hvem siger pension kun er en udgift for staten :-) Thomas1981 Politik og Samfund 3 02-02-2012 12:13
kørsels udgift adsbol Alt det andet 7 19-08-2010 00:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension