K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2010, 14:44   #1
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
forsikringsselskaber og pensionselskab efter bevilget FP

ER der nogen der ved om det er kommunen som kontakter forsikringsselskaber(ulykkes+livs) og pensionsselskaber og meddeler at man har fået FP?

Og er det bare en meddelelse eller udveksler de nogle oplysninger og hvilke oplysninger?

Hvordan er forløbet ellers med forsikringsselskabet og pensionsselskabet?

Oplyser forsikringsselskabet kommunen om de tidligere anmeldte skader (selv om det ikke er årsagen for en bevilget FP)? Eller spørger kommunen disse selskaber om de tidligere anmeldte skader?

Hvad skal man yderligere forvente på den front vedrørende forsikring og pension efter en bevilget førtidspension?

Og noget helt tredje: hvis man har en arbejdsskade, som ikke er årsag til FP, kan man anmelde arbejdsskaden efter man har fået bevilget førtidspension?
Og når man anmelder en arbejdsskade- er det så dem som kontakter forsikringsselskaber og pensionsselskabet, og hvad sker der der, osv?

Er der noget man selv skal gøre i disse situationer?

Mange tak
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 18:11   #2
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Ift. fp og forsikringer, så er det dig selv, der skal fortælle dine forsikringer om det.
Det er jo ikke offentlige steder, og ikke alle har dem, så kommunen har ikke en jordisk chance for at vide, hvem de evt. skulle kontakte
Og så plejer det at være sådan, at forsikringsselskaberne selv beder kommunen om dokumentation på, at du får fp - med mindre du selv kan give dem det selvfølgelig.

Du kan altid anmelde en arbejdsskade, uanset hvilken ydelse du er på.
Det skal bare være indenfor et år efter at skaden er sket.
Hvem der så kontakter hvem, det ved jeg ikke noget om...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 18:18   #3
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Andersine, når du nu er der- ved du måske også om man betaler ATP af sin førtidspension i Danmark? Og er der forskel på noget om man har fået udbetalt sin atp eller ej- om man stadigvæk betaler til den uanset hvilken situation er det?
Tak
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 18:28   #4
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Beklager, det aner jeg intet om
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 21:21   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
du kan altid anmelde en arbskade MEN der er -desværre- en frist på: 1 år.

dvs, skaden må ikke være anmeldt senere end dette fra opståelsestidspunktet og kan hilse og sige -at der gives ikke dispensation!

Men nu ved jeg jo ikke hvor i landet du befinder dig men vil give dig linket til LFA: http://www.lfa.dk/?m1=1

-de kan varmt anbefales, ihvertfald AVS(Slagelse afd).

De mennesker ved(næsten) alt om arbskader

(Der er forøvrigt også forskel på til hvilket ministerie diverse arbskader bliver anmeldt -øhhh...
fx hvis man er i aktivering ja, så bliver den anmeldt til Undervisningsministeriet og IKKE Beskæftigelses ministeriet -som alle andre )

Får også lige dette link: http://www.ask.dk/Nyttig%20viden/Er%...spx?sc_lang=da

Og:
http://www.jobnet.dk/blanketter

-så har du lidt at gå i gang med
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 21:59   #6
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
syntes da der står ved ask der kan dispenseres......

ellers er eders ace dk da lost.!!!!!
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 22:20   #7
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Takker...

Kender I så måske noget til dispensationer hvis den rigtige diagnose kommer efter der er gået mere end et år?
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 10:35   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sane,

Hvis jeg var dig ville jeg ringe til ask vedr. arbejdsskaden og dit forsikrings selskab samt pensionsselskab ved evt. ydelse i forbindelse med din pension. Du kan også sagtens spørge dem til det med oplysningerne.

Min erfaring er at mit pensionselskab har indhentet oplysninger vedr. mig på kommunen og min sag. Dette har jeg jo skrevet under på i forbindelse med min ordning ved dem. Min offentlig ydelse suppleres op af en mdr. ydelse der kaldes Tab af erhvervsevne. Ved ikke om du har denne ordning i din pensions ordning, men det er med at få det undersøgt.

Mht. ask, der henter det også ragl og krat såvidt jeg er har erfaret, men igen spørg dem. Forsikringsselskabet du taler om, er det din ulykkesforsikring eller private behandlings forsikring ? Det kan jeg ikke lige gennemskue.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 12:28   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ace dk Se meddelelser
syntes da der står ved ask der kan dispenseres......

ellers er eders ace dk da lost.!!!!!
ja kære Ace jeg tænkte nok at det som Buster skrev ikke lige var noget for dig at læse...


Men men men.. I hovedtræk plejer det jo at være sådan.

Og endnu engang, jeg tror ikke ASK var gået igang med at indhente dine papirer hvis de mente du var for sen på den. for hvorfor skulle de bruge tid på at læse dine papirer, hvis de alligevel ved første kig kan se at det er anmeldt for sent i følge regler..

så mit råd til alle er... prøv dog at spørge om det er for sent.. bedre at få at vide det er for sent, end at få af vide senere at man kunne have nået det, hvis man spurgte. eller noget i den stil.. beklager hvis det er uforståeligt. jeg har leget vvs til formiddag, og det er sku alt for hårdt at skille og samle afløbsrør.. føj for den.. skal nok ikke i praktik/arbejdsprøvning som vvs..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 15:49   #10
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg må igen igen takke dig huldra....

men det er som du ved med mig, en KÆMPE dæmon, jeg kæmper imod.

jeg er glad for du er så forstående, at når du ser noget der gør mig urolig, er du som en sand ven straks klar over, at dette skulle mine øjne IKKE have set.

jeg mener jeg kender dig ikke engang, og stadig både føler og følger du med i indlæg, som kan gøre mig urolig.

(det gør sku ikke engang min famillie) .... stort gadot til dig for det.

og jeg bliver også ved med og sige til mig selv, husk nu hvad huldra/ingrid har sagt.... (at de jo nok ikke indhenter papierer osv osv) ... for så og sige om 3-6 mdr ..øøøøøh den er for sent anmeldt.!!!!......

men jeg er sku ked af det, pga. på mange andre områder er jeg .... eller kan være endog særdeles skarp og vågen... men dette er min akkileshæl....

endnu engang tak huldra... og dette er ment fra hjertet

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen som har været i arbejdsprøve efter bevilget førtidspension? Indiansummer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 68 29-09-2013 22:08
Forsikringsselskaber anker bevidst arbejdsskadesager buster Politik og Samfund 7 18-08-2010 22:17
Forsikringsselskaber og erstatning. Camille De Unge 4 04-03-2010 20:43
Retlæge rådet og forsikringsselskaber sushjer 1 Den nyttige viden vi alle har 1 17-10-2009 20:30
Syge videofilmes af forsikringsselskaber zuza Det er da strengt ! 5 20-09-2008 06:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension