K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2011, 21:46   #21
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Jeg fortsætter lige min tråd vedr. arbejdsprøvning og spørgsmål i forbindelse hermed.

Jeg skal høre om der var nogen af jer der måtte give "afkald" på noget eller "bare" levede livet som normalt i forbindelse med arbejdsprøvningen?

Jeg har jo f.eks det "problem", at jeg er blevet hunde lufter for en hund der er kommet mig til at stå mig meget nært. Dette tiltrods for at den "fylder" i min bevidsthed når den er hos mig, men den tager også mange depressions symptomer fra mig så jeg er lykkelig for at være hundelufter.

Dette metier som hundlufter foregår som regel om formiddagen indtil mine børn kommer fra skole over middag, det er nemlig deres hund hos deres far. Jeg vil for intet i verden have min egen hund, men har det fint som det kører med mine børns og deres fars hund.

Spørgsmålet er nu om jeg fuldstændigt, ikke mindst overfor mig skal/bør sige fra overfor at lufte den hund der. Min "snedige" hjerne går jo allerede og regner ud at hvis nu hun kommer over til mig ca. 7.45 inden børnene skal i skole, så kan jeg jo nå at cykle en tur med hende og "låse" hende inde hos min eks/mine børns hjem kl. 8.30. Så kan jeg til afprøvningsstedet sige at jeg bare møder kl. 10 -eller mellem 9.30. og kl. 11.00 ??

Dahm, hvorfor skal der altid være "problemer" for det bliver det jo desværre. Min eks har sagt at han skal nok klare den hund, men jeg ved jo at den komme ikke ud at røre sig før hen på eftermiddagen hvis den ikke er hos mig.

Det skal siges at det er ikke mig der farer ud som en kanon for at gå tur med den, det er som regel hunden der hiver og render frit, men vi elsker det jo begge.

Skal jeg kombinere det med min kommende arbejdsprøvning eller skal jeg lade være?

Det skal ikke undre mig at jeg ædes op af dårlig samvittighed hvis jeg siger fra overfor hunden, men når jeg på den anden side så er i afprøvningen, ser jeg ikke så meget mere.

Hvad skal jeg gøre og hvad gjorde i andre mht. at give afkald på noget ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 21:57   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hmmm, eftersom man sædvanligvis ikke får sagt fra helt så hurtigt, som man måske burde, når man er i en arb.prøvning, så kommer man jo til at give afkald på noget.

For mit eget vedkommende stoppede jeg nærmest med at, se andre mennesker.
Jeg fik heller ikke lavet nogle af de ting jeg ellers plejer at sysle med.

Børnenes lektier led også under, at jeg blev mere "slidt" end ellers.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 22:09   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg følger dig Vovse, jeg har indset, at det med min træning under arb. prøvning det holder ikke. Det kommer så til at gå ud over at jeg ikke kommer i bad, for ved træning slår jeg jo 2 fluer med et smæk.

Måske skal jeg bare rulle persiennerne ned og sige, så er vi i arb. prøvning og det er det jeg så skal vise. Alle de normale inkl. min eks siger jo så "nu skal du så bare lige se om du ikke kan falde lidt af på den, eller lige vise lidt mindre end hvad du reelt kan". SÅ GÅR JEG KOLD, HALLOOOOO, det kan jeg jo ikke, jeg er som jeg er, jeg er jo ikke syg eller den jeg er for sjovs skyld....

Jeg skal til møde "derude" på afprøvningens centeret på mandag kl. 10 (kan måske lige nå at lufte hunden på cykel forinde??) sammen med min sagsbehandler, der var sååååå flink at minde mig om det i dag og at vi kan mødes 5 min. i udenfor. Mit svar er så;"udenfor er fint hvis vejret er til det"./ skrevet ganske pænt naturligvis.

Nå men jeg skal kun koncentrere mig om arb. prøvning eller nævne det med hunden og min træning på mandag ? Det sidste er jeg villig til at afgive, men på det første, der bliver det permanent dårlig samvittighed fra min krops side af og jeg hader det for det gør saft susendeme ondt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 22:15   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg synes godt du kan nævne, at du vil være ked af hvis arb.prøvningen kommer til at gå ud over din træning, og så sige lidt om hvad træningen betyder for dig.

Hvis luftning af hunden også har en gavnlig effekt på dit helbred kan du måske også nævne det.

Men ihvertfald er det vigtigt, at det kommer til at fremgå af din dagbog hvilke ændringer du foretager i dit liv p.g.a. arb.prøvningen.

Det var netop derfor, at jeg startede med at skrive dagbog 14 dage før jeg begyndte i min sidste afprøvning, for så blev det tydeliggjort, at afprøvningen gjorde, at jeg ikke længere havde overskud til de ting der interesserer mig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 22:28   #25
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Vovse, jeg tør ikke nævne min træning, jeg ved at jeg får ikke overskud hertil. Jeg ved heller ikke om jeg kan møde til afprøvning hverdag, for det holder jeg ikke til.

På den anden side Vovse og tak for input, min sagsbehandler jo faktisj godt at jeg går til træning og det må jeg jo så fortælle om. Dernæst kan jeg jo så sige at jeg de sidste 2 mdr. har været "hundelufter" og at dette ligger mig meget på sinde om hvorvidt skal fortsætte hermed.

Der er ingen tvivl om at jeg vil yde det jeg kan i en arbejdsprøvning. Hunden kommer ikke til at fylde meget, kun de 2 dage hvor jeg har mine børn overnattende i løbet af ugen, der går jeg kold.

I forhold til min eks -så jeg helst at jeg INTET udover børn, havde noget med ham at gøre, nu har jeg så involveret mig i en hund og jeg har aldrig været hunde menneske, men den lille skabning, der elsker at løbe og lege, den kan man jo ikke lade i stikken.

Der skal åbenbart ALTID være et "problem", hvorfor kan det ikke bare være MIG??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 22:42   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
I min sidste afprøvning fremgik det af min dagbog, at jeg luftede hund et apr gange dagligt, 1 times tid om morgenen og ½-1 time om eftermiddagen, det hørte jeg ikke noget for.

De kan jo trods alt ikke forlange, at man ikke har andet end job i sit liv.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 22:48   #27
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Jeg havde det som Vovse.... droslede ned i alt.. men det var pga øgede smerter mens jeg var i arbejdsprøvning....

Jeg mener godt at du kan lufte den hund .. dårlig samvittighed vil simpelthen tære mere på dig og dine kræfter end en cykeltur med hunden vil gøre.. og til at starte med behøver du jo ikke lige at nævne den hund i din dagbog...

Hvis du kører træt i det, så må du se at få en anden ordning på hundeluftningen... evt kun på fridag(e)

Du skal ihvertfald ikke give afkald på noget som idag giver dig glæde... ♥

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 22:59   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Jeg mener godt at du kan lufte den hund .. dårlig samvittighed vil simpelthen tære mere på dig og dine kræfter end en cykeltur med hunden vil gøre.. og til at starte med behøver du jo ikke lige at nævne den hund i din dagbog...
Dette er jeg så ikke enig i.

Som menneske har man vel lov at ha' andet end arbejde i sit liv.

Som jeg skrev tidligere, jeg lagde ikke skjul på noget i min dagbog, jeg skrev både om luftning af vovse og hvad jeg gjorde for, eller sammen med, mine børn.

Jeg kan endda få den tanke, at hvis man ikke har andet end arbejde i sit liv, så vil det sikkert kunne ses som et problem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 23:06   #29
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Dette er jeg så ikke enig i.

Som menneske har man vel lov at ha' andet end arbejde i sit liv.

Som jeg skrev tidligere, jeg lagde ikke skjul på noget i min dagbog, jeg skrev både om luftning af vovse og hvad jeg gjorde for, eller sammen med, mine børn.

Jeg kan endda få den tanke, at hvis man ikke har andet end arbejde i sit liv, så vil det sikkert kunne ses som et problem.
Selvfølgelig skal der være andre ting end ens arbejde... men dette her er en arbejdsprøvning.. og den finder sted derovre på øen hvor alt kun er sort eller hvidt

Men det var ikke det første jeg ville skrive i min dagbog... ihvertfald indtil hun ser hvad og hvordan det går med den arbejdsprøvning...
Den skulle jo gerne munde ud i en pension .. ♥
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 23:10   #30
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
godt være jeg er en lyse slukker
men havde i også aftaler med jeres tidligere arbejdsplads om luftning af jeres hund eller jeres børn
det er alså en arbejdsprøvning og som skal være realistisk
husk et rigtig arbejde tager langt mere at ens krafter

det har intet med kommunen eller anden aktør at gøre.
hund og børn er alså noget som man plejer i sin fritid
om man er rask eller syg

mit bud er det direkte kan skade ens sag, fordi de så kan sige man ikke lægger alle sine krafter i det
ja man skal have et liv efter man har været i arbejdsprøvning
det skal man også skrive i sin dagbog hvordan det påvirker ens privat liv

men direkte at blande en hund ind i sin mødetider i en arbejdsprøvng
tror alså de vil ryste på hovedet, hvis man fremfør det som et skånebehov

Sidst redigeret af MTVRV1; 09-12-2011 kl. 23:20.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afklaring af arbejdsevne ! SolenOgMånen Jeg er kommet i praktik. 8 06-05-2011 14:45
afklaring af arbejdsevne dj75dk Alt det andet 1 13-07-2010 20:56
arbejdsevne afklaring ?? dobar Spørgsmål ang fleksjob 23 06-05-2010 17:50
I job og afklaring af arbejdsevne GitteB Spørgsmål ang fleksjob 19 06-10-2007 20:50
Afklaring af arbejdsevne Hjorth Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 20-04-2007 16:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension