K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2010, 02:19   #21
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 61
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Søgte på Nettet

Jeg søgte lidt på Nettet og fandt disse:

http://www.fyens.dk/article/978444:I...ige-optagelser

http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=3214

Ja, der er mange.....
Linker lige selve søgeresultatet her (46000 hits !....dog ikke alle der er lige relevante)

http://www.google.dk/#hl=da&source=h...0a1d9125c8b34a


Personligt ser jeg det præcis som "Stærekasser" i trafikken og overvågningskameraer i det offentlige rum....
Hvis man overholder reglerne er der ikke noget at være nervøs for. Hvis man IKKE overholder reglerne så klapper fælden.

Der skal f.eks. ikke længere være advarsler om at man køre ind i et område med "Stærekasser".....Altså er det en skjult optagelse.
Video optagelser fra f.eks. butikker eller strøg/torv bliver jo også kun brugt hvis der forelægger en forbrydelse (altså noget forkert).

Jeg synes de forskellige SB'er, og deres representanter er noget pyldrede.
Især når man tænker på at mange Rådhuse idag er overvågede for at sikre de ansatte imod overgreb. Både fysikske og verbale.
Men når en Borger sikre sig mod overgreb så gælder reglerne lige pludselig ikke. Det har jo alt for mange gange vist sig at være nødvendigt.

Først efter div. optagelser er kommet for dagen får piben en anden lyd og Borgeren får pludseligt ret og får udbetalt penge igen.
Det var nok ikke sket hvis en SB kunne blive ved med at holde på sin løgn.

"Selvfølgelig skal vi kunne tåle at blive kigget over skulderen, men en optagelse gengiver ikke hele sandheden. Mimik, smil og ironi går tabt." ???
Hvornår har vi nogensinde set en SB smile......Eller være ironisk for den sags skyld.....


HAHAHAHA....I skal da lige have den her med. det øverste er til at forstå......men prøv så at scrolle ned til [Den fulde tekst]
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=28864
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"

Sidst redigeret af Stonie; 23-11-2010 kl. 03:09.
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 08:10   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det allernemmeste ville jo være hvis der på sagsbehandlerens kontor var udstyr til at optage med.
Så kunne sagsbehandleren starte mødet med, at spørge borgeren om denne er indforstået med, at mødet bliver optaget, og få borgerens underskrift på det.
Når mødet så er slut kan der hurtigt laves en kopi af optagelsen, som borgeren får med hjem, og den anden bliver lagt i sagsmappen.

så er der sikkerhed for både borger og sagsbehandler.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 10:22   #23
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja vovse det har jeg sat mange gange, men kommunerne (sagsbehandlerene) tør ikke, for de ved godt de bryder gællende lov. Ud over at de selv hænger på den, så optages det jo ikke når sagsbehandlerene får lodrette ordre oppe fra, så de kan end ikke bare henvise videre til den enlige abe, så på det led forstår jeg dem godt.

Ikke at jeg forstår at de bevist vil begå ulovlige handlinger, men at de føler sig tvunget og ikke er meget for at det bliver fanget på lyd, forstår jeg fuldt ud.... hvis de siger ja bare optag, svarer det jo lidt til tyven der inden røveriet ringer til politiet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 20:07   #24
thermik
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
thermik er ny på vejen
Optager

Hvad bruger i til at optage med og gerne link til dimsen ;-)
thermik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 21:25   #25
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
må lige blande mig lidt
Hvis en optagelse skal bruges som bevis, skal den renskrives ! det vil sige alle lyde på båndet skal skrives ned i korrekt rækkefølge. Man må IKKE lade en anden - heller ikke en overordnet høre båndet. Det er ulovligt ! Men man må gerne fremsende en afskrift af båndet og fortælle at man har det liggende. Men hvis det skal afspilles for 3. person skal alle deltagere (på båndet) være indforstået og til stede eller have givet fuldmagt til det.
Ellers kan det IKKE bruges som bevis ved en evt sag ! om det er klage sag eller retssag er ligegyldigt.
Maja

en helt almindelig nyere tlf er fin at optage med og ellers en mp3 eller mp4

Sidst redigeret af Webmaster; 09-12-2011 kl. 23:58. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2011, 02:35   #26
thermik
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
thermik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
må lige blande mig lidt
Hvis en optagelse skal bruges som bevis, skal den renskrives ! det vil sige alle lyde på båndet skal skrives ned i korrekt rækkefølge. Man må IKKE lade en anden - heller ikke en overordnet høre båndet. Det er ulovligt ! Men man må gerne fremsende en afskrift af båndet og fortælle at man har det liggende. Men hvis det skal afspilles for 3. person skal alle deltagere (på båndet) være indforstået og til stede eller have givet fuldmagt til det.
Ellers kan det IKKE bruges som bevis ved en evt sag ! om det er klage sag eller retssag er ligegyldigt.
Maja

en helt almindelig nyere tlf er fin at optage med og ellers en mp3 eller mp4
Tak for svar.. Der er mange meninger om den sag ;-)
thermik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2011, 17:14   #27
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
maja, du skal da være velkommen til at blande dig

OG -bare lige for at være helt sikker- har du evt et link/direkte henvisning til hvor alt dette står som du nævner ?

Det er jo altid rart at have argumenterne i orden eller rettere syn for sagen ikk´

På forhånd tak.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2011, 18:21   #28
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg bruger min Iphone 3 som notatoptager.
Jeg har ikke følt at jeg har haft brug for at optage møder, da jeg har været så heldig (?) under hele mit sygeforløb at have gode kompetente sagsbehandlere der så ligesom jeg på min situation.
Men bliver det nødvendigt i fremtiden, så op med telefonen og lige lægge den på bordet uden yderligere bemærkninger
Telefonen slår af sig selv over på en slags "pauseskærm" efter et par minutter, så der vil ikke køre et båndoptager-ikon på den som der ellers gør under optagelse. Det tror jeg de fleste telefoner gør, og det er jo en fordel hvis man ønsker at optage noget uden alle tilstedeværende er klar over det.

Jeg må indrømme at jeg nok ville have moralske skrupler over at optage nogle mod deres vidende, men det ville nok kun vare indtil der fra sagsbehandler eller lignende instans' side ville blive begået fejl eller uret. Så skal de bare få!

Desuden.
Jeg er dygtig nok med et lydredigeringsprogram til at få en sagsbehandlers ord vrikket rundt så hun "siger" lige det jeg vil have på min lydfil, og jeg kan ændre dateringen. Og jeg er bare en almindelig nørd. Nogle er meget dygtige og kan gøre det sådan så det nærmest ikke kan spores.
Det er problemet i sådan en sag her, for lydfiler kan ændres og det ved politiet godt :/ Hvis politiet vælger at tro at dine beviser er ændrede, er det påstand mod påstand igen.
Bare min bekymring, altså - jeg vil ikke undervurdere relevansen af at optage!

Sidst redigeret af amaranth; 10-12-2011 kl. 18:27.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor to møder ved en § 18? frup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 21-01-2013 23:29
Fri til HK og kommune-møder Nucca Spørgsmål ang fleksjob 2 29-09-2011 09:09
Optagelse af møder Adi Alt det andet 4 01-03-2011 07:50
Dagsorden til møder. Maj-Britt Alt det andet 4 15-03-2010 22:25
Slemme møder mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 12-02-2007 20:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension