K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2011, 21:55   #11
pedo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2011
Indlæg: 39
Styrke: 14
pedo er ny på vejen
kan oplyse at smertecenter udskriver stærk medicin, jeg har fået flere slaks mofin, er nu på lyrika og metadon, som tager toppen af mine smerter, men det er ikke optimal,
pedo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 22:04   #12
triggerhippie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
triggerhippie er ny på vejen
MTVRV1: Jeg har prøvet at gå til Risskovs psykiatrisk skadestue en gang da jeg faktisk var så langt ude, pga smerter og frustration, jeg sagde til dem endda at selvmord var noget jeg ofte overvejede. Jeg har det ikke så slemt mere, da min anti-depressive jeg tager nu virkelig tager toppen af det, men jeg blev også bare fejet hjem igen, og blevet fortalt at ''slappe lidt af, tælle til 10'' Så jeg har ikke så meget til overs til dem. Men måske skal man prøve sit held igen? Det er bare ikke alle læger der fatter at psyken og smerter hænger sammen.

Vovse: Jeg har prøvet alt fra IV fentanyl, 40mg oxycodone og til at få en shaman til at uddrive demoner fra mig. Jeg syntes når man tænker på det, så er en ønske om at få min gammel tramadol recept tilbage IKKE så ekstremt. Jeg ved også der er mange der får det, så jeg ved ikke hvorfor man kan blive behandlet i denne måde.
Min (kone ) er Dansk, og har aldrig forladt Danmark, men hun er skam også tvunget til at få de sølle 3.500 i starthjælp, da hun har Borderline Personality Disorder, og er ved at finde flexjob. Det værreste er at vi er begge to berettigede til det høje kontanthjælp pga vores sygedomme, men vi får NUL, fordi jeg er ''indvandre'', som Silkeborg Kommune's rådgivere har så sødt sagt til mig. Jeg overvejere ofte at tag en mobil med i lommen for at optage hvordan de taler til mig. Jeg bryder mig ikke om at blive kaldt indvandrere når jeg var født i Grenå, og min ægtefælle i Århus.


Pip: Jeg har overhovedet ikke tænkte på fortidspension. Jeg bor i den værreste kommune muligt for udbetaling. De har bare så meget smaderet mit håb på at få noget hjælp, det eneste jeg tænker jeg kan få det er det her starthjælp. Selv om jeg siger til dem at vi faktisk snupper mad fra skaldespande ved Netto, skal tigge penge til medicin hos min mor, jeg har ingen muligheder for at komme videre i systemet pga jeg har ikke penge til at transportere mig til de forskællige behandlingssteder. Og de vil ikke godkende rejseref. Så jeg tror det med pension er måske en kamp til en anden dag.
triggerhippie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 22:13   #13
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
skift læge NU
mange knus
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 22:16   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis din kæreste finder et flexjob, vil Jeres økonomi pludselig se helt anderledes ud....

Så måske er det en rigtig vigtig kamp lige nu... så I får ro på økonomien, og får råd til at søge den behandling I har brug for.

Med hensyn til vanedannende medicin, er Danmark et restriktivt land i forhold til flere andre.

Når en læge udskriver medicinen, skal han indberette det til et centralt register, bl.a. for at holde øje med udviklingen, og sikre at ingen læger udskriver mere end højst nødvendigt.

Men selvfølgeligt bliver det udskrevet.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 23:02   #15
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Triggerhippie

Jeg har ikke lige et godt råd, men vil opfordre dig til at kigge forbi Cafe Sygemeldt i Silkeborg i Frivillighuset på Østergade. Det er hver tirsdag 10-13, bortset fra den første tirsdag hver måned, hvor det er om aftenen. Det er en rigtig god støttegruppe, hvor folk er gode til at være der for hinanden
Du kan også melde dig ind i Facebookgruppen "Syg i Silkeborg" (hvis du ikke allerede er der) http://www.facebook.com/groups/220817441278867/
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 07:03   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af triggerhippie Se meddelelser

Min (kone ) er Dansk, og har aldrig forladt Danmark, men hun er skam også tvunget til at få de sølle 3.500 i starthjælp, da hun har Borderline Personality Disorder, og er ved at finde flexjob. Det værreste er at vi er begge to berettigede til det høje kontanthjælp pga vores sygedomme, men vi får NUL, fordi jeg er ''indvandre'', som Silkeborg Kommune's rådgivere har så sødt sagt til mig. Jeg overvejere ofte at tag en mobil med i lommen for at optage hvordan de taler til mig.
Undskylder, at jeg tog som en selvfølge, at du var en kvinde, og din ægtefælle en mand.

Puuha, jeg kender slet ikke reglerne vedr. starthjælp, så jeg ved faktisk ikke, om i (eller en af jer) evt. kunne være berettiget til noget andet.

Det er fuldt ud lovligt, at optage fra møder o.l. man selv deltager i, så gå bare i gang.

Men hvis i oplever, at de kommer med nogle underlige påstande ved et møde, så send efterfølgende en mail, hvori i refererer fra mødet og slutter af med at spørge, om i har forstået det korrekt.

På den måde får i tingene på skrift.

Og så skal i huske, at få kvittering på alt hvad i afleverer på kommunen. Aflever det personligt ved skranken og bed om en kvittering på, at det er modtaget.

Samme procedure vil jeg anbefale hvis de ikke svarer på mails.
Hvis de så heller ikke svarer på jeres brev, så klager i til jobcenterchefen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 11:05   #17
triggerhippie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
triggerhippie er ny på vejen
Vovse: Bare rolig, det kunne du da ikke ha vidst Nej, det er kun støddende når min sagsbehandler siger ''ja, dig og så...din, dame, kone, eller hvad nu i går og kalder hinanden...'' (i en meget nedgørende tone) Så gør det lidt ondt, og så føler man sig lidt gjort nar af.

Men jeg vil smutte tilbage til den læge der, som jeg så i går. Hun lavede jo en tid her kl. 12 til en ''ordenlig vurdering'', og jeg har tænkt mig at samle alt mit indre ''kamphund'' sammen til at få hende til at sende mig til Give/Allivia.

TUSIND, TUSIND tak for jeres søde kommentare. Jeg har vist tråden til min kone og min mor som var med mig hos lægen, og de er også rigtig glad for at se der er andre som også har vundet kampen mod udvidende lægere/sagsbehandlere.
triggerhippie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 20:26   #18
triggerhippie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
triggerhippie er ny på vejen
Ja, men så kom det til en skrigende stop...

Lægen fandt ud af at man kan IKKE komme til Allivia eller de fleste smertecentere hvis man har en psykiske lidelse.

Hvad €("%#! gør jeg så nu. Systemen er så firkantet og gør virkelig at man kun kan lyve sig igennem det. Man bliver straffet for at fortælle sandheden!

Jeg HAR psykiske smerter fordi jeg har fysiske smerter, og omvendt. Jeg troede at en tværfagligt center var med til at hjælpe med at kontrollere begge to? Hvordan kan de bare sige at man skal være helt fint og glad og 'psykiske sund' (og hvem houuulen er det hvis man har KRONISK smerter?!) Jeg spørg bar' :P

Jeg er også bange for at hoppe fra læge til læge, fordi det ''ser ikke godt ud'' heller, vel? Så ligner man først en junkie der søger stoffer. Men jeg syntes bare at alles regler modsiger hinanden.

Hvad skal jeg NU?!
triggerhippie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 20:50   #19
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Jeg forstår ikke rigtigt, når at du viser dem alle dine lægepapirer fra usa
Bliver de bare uden videre afvist?

Læger i USA udskriver heller ikke opiater, uden en god grund
Så det er jo ikke for sjov at du kommer

Har du spurgt direkte hvorfor at de ikke anerkender den sygehistorie du kan dokumentere med journalerne fra USA
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 20:59   #20
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
http://www.allevia.dk/Hvem.19.aspx


"Smertecentret afviser patienter, der grundet misbrug eller andre forhold ikke vurderes i stand til at indgå i behandlingstilbuddet.
Patienten skal være færdigundersøgt og føle sig færdigudredt for anden behandling inden henvisningen.
Man må ikke have psykiske lidelser, der ikke er velbehandlede. Det forventes ligeledes, at patienten er motiveret for et behandlingsforløb."

Der står så ikke at de ikke vil tage patienter med psykiske problemstillinger..

Blot at de skal være velbehandlede/velmedicinerede..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension