K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2011, 13:12   #11
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
jeg har 13m2 mere og mindre i indtægt på ledighedsydelse jeg får 449kr i boligsikring

så beregningerne må være forskellige,ikke kun efter indtægt og udgift men også alt efter hvad indkomsten hedder.Det forstår jeg enlig ikke .
jeg har en bekendt der er på bistand med samme husleje hun får næsten det tre dobbelte vi bor samme egendom så selv udbetalingerne kommer samme sted fra.resutatet er hun har mere som enlig på bistand.

(måske har det noget med det hvide i øjene at gøre)
jeg kan i hver fald ikke gemmen skuge deres beregninger
Men jeg er da glag for min lille ekster indtægt der fra
c.l.e.o.... nope.. mit det hvide er nok ligesom dit
Det der gør forskellen er at du er på ledighedsydelse og jeg er førtidspensionist...

Da jeg var på ledighedsydelse .. samme husleje .. mindre i løn.. da fik jeg ca 550,- i boligsikring...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2011, 14:43   #12
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
Tak for alle svar

Har prøvet at regne ud på borger.dk, men den skriver at jeg skal rette henvendelse til kommunen.

Det har jeg gjort - de er bare ikke så hurtige til at regulere den, så aner fortsat ikke hvad jeg vil få.

Min husleje er 4200 kr, uden lys, el, varme etc - og har 65 kvadratmeter, og fuld invendig vedligeholdelse.

Var derfor intresseret i at høre, hvad andre får
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2011, 15:40   #13
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Min husleje er 4022 kr. - 76 kvadratmeter - boligstøtte på 1.208
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2011, 15:54   #14
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
jeg har 13m2 mere og mindre i indtægt på ledighedsydelse jeg får 449kr i boligsikring

så beregningerne må være forskellige,ikke kun efter indtægt og udgift men også alt efter hvad indkomsten hedder.Det forstår jeg enlig ikke .
jeg har en bekendt der er på bistand med samme husleje hun får næsten det tre dobbelte vi bor samme egendom så selv udbetalingerne kommer samme sted fra.resutatet er hun har mere som enlig på bistand.

(måske har det noget med det hvide i øjene at gøre)
jeg kan i hver fald ikke gemmen skuge deres beregninger
Men jeg er da glag for min lille ekster indtægt der fra
Førtidspensionisters boligsikring er altid højere (meget)
De bliver beregnet efter en helt anden tabel end alle andre

Er man på bistand har man også en noget lavere indkomst end hvis at du er på ledighedsydelse
Det er måske noget af forklaringen på dif

Ledighedsydelse er vist 4000 mere end at være på bistand
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2011, 16:10   #15
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af falentin Se meddelelser
Tak for alle svar

Har prøvet at regne ud på borger.dk, men den skriver at jeg skal rette henvendelse til kommunen.

Det har jeg gjort - de er bare ikke så hurtige til at regulere den, så aner fortsat ikke hvad jeg vil få.

Min husleje er 4200 kr, uden lys, el, varme etc - og har 65 kvadratmeter, og fuld invendig vedligeholdelse.

Var derfor intresseret i at høre, hvad andre får
Jeg gik ind på borger.dk og så ind under Kolding kommune .. plottede dine tal ind.. altså dem jeg kendte.. og der stod du til at få ca 1700,- pr mdr...
Men prøv lige selv
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2011, 23:25   #16
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
nu har jeg været inde på borger.dk igen.

Men den skriver stadig at jeg skal kontakte kommunen, og kan ikke komme videre.

Det er hver gang jeg skal sætte kryds i det sidste spørgsmål, som lyder: Er boligen en kommunalt anvist almen bolig?

Her sætter jeg kryds i ja, for det mener jeg er rigtigt - men nu er jeg ikke sikker. Lejligheden jeg bor i, er en KBH´s kommune har anvist mig da jeg var boligløs, og fik den på grund af social belastning.

Bor jeg så ikke i en kommunalt anvist bolig?

Teksten der så kommer frem, lyder: Da du bor i en kommunalt anvist almen bolig eller en ældrebolig efter den tidligere ældreboliglov, skal du kontakte din kommune for at få beregnet.

Men hvilken betydning har det mon for reglerne, hvis det er en kommunal anvist bolig.

Hvis jeg der i mod siger nej til spørgsmålet, kan jeg godt komme videre, og så lander jeg også på de 1700 kroner.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2011, 18:58   #17
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
Det passede meget godt. Fik i dag oplyst af kommunen, at jeg vil få 1682 i boligsikring

Glæder mig til at se hvordan de har regnet det ud, for som jeg kan se i nogle tråde her inde, så skal man være opmærksom på, om de i beregningen har taget højde for flere ting, f.eks. hvordan lejligheden opvarmes, og om man er forpligtiget til invendig vedligeholdelse.

Der er vist nogen gennem tiden som er blevet snydt på den konto.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 10:46   #18
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af falentin Se meddelelser
Det passede meget godt. Fik i dag oplyst af kommunen, at jeg vil få 1682 i boligsikring

Glæder mig til at se hvordan de har regnet det ud, for som jeg kan se i nogle tråde her inde, så skal man være opmærksom på, om de i beregningen har taget højde for flere ting, f.eks. hvordan lejligheden opvarmes, og om man er forpligtiget til invendig vedligeholdelse.

Der er vist nogen gennem tiden som er blevet snydt på den konto.
Snydt eller skal man ikke sige snyder sig selv,for man skal jo selv oplyse vilken varme og viligeholdelse der.
Så man skal være opmærksom på at få oplyst det rigtige for at få en rigtig beregning-selv har jeg meget sjældent smæk eller tilgode.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 11:35   #19
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ofte opdateres kommunerne kollektivt fra boligselskabernes side af med hensyn til de faktuelle forhold for den pågældende bebyggelse. Men selvfølgelig kan der ske fejl.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 12:44   #20
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af falentin Se meddelelser
nu har jeg været inde på borger.dk igen.

Men den skriver stadig at jeg skal kontakte kommunen, og kan ikke komme videre.

Det er hver gang jeg skal sætte kryds i det sidste spørgsmål, som lyder: Er boligen en kommunalt anvist almen bolig?

Her sætter jeg kryds i ja, for det mener jeg er rigtigt - men nu er jeg ikke sikker. Lejligheden jeg bor i, er en KBH´s kommune har anvist mig da jeg var boligløs, og fik den på grund af social belastning.

Bor jeg så ikke i en kommunalt anvist bolig?

Teksten der så kommer frem, lyder: Da du bor i en kommunalt anvist almen bolig eller en ældrebolig efter den tidligere ældreboliglov, skal du kontakte din kommune for at få beregnet.

Men hvilken betydning har det mon for reglerne, hvis det er en kommunal anvist bolig.
Hvis man få anvist sin bolig via kommunen, ved beregningen af boligsikring/boligydelse, Boligstøttekontor ser bort fra bygge år. dvs. størrelsen af boligsikringen blive den same, udenset om bygning er fra før 1964 eller fra senere.

Det er en forklaring som jeg fik fra kommunen.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
boligydelse legolas74 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 13-10-2012 19:52
Ftp, job & boligydelse Risa Alt det andet 8 23-08-2011 05:26
ftp & boligydelse knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 16-10-2010 13:08
Ang boligydelse trold70 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 05-01-2010 21:25
Boligydelse... Silke Alt det andet 9 23-05-2008 20:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension