K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2011, 19:32   #11
Kitt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2011
Lokation: København
Indlæg: 19
Styrke: 13
Kitt er ny på vejen
Hej LUM. Godt og brugbart svar.

Hvordan skal jeg frivilligt få dem til at ligge referater ind i min sag og så stole på at de rent faktisk gør det?
Kitt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 20:23   #12
Kitt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2011
Lokation: København
Indlæg: 19
Styrke: 13
Kitt er ny på vejen
Hej LUM. Godt og brugbart svar.

Hvordan skal jeg frivilligt få dem til at ligge referater ind i min sag og så stole på at de rent faktisk gør det?
Kitt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 13:12   #13
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du kan og skal ikke stole på at de gør det, det er derfor du selv har din egen private sagsmappe hvor du sørger for at have de ting (sammen med resten af din sag *ss*)

Et lille fif er at skrive kopi på den du selv beholder og evt den dato du proppede den anden i postkassen (eller aflevere personligt mod kvittering, en kvit du naturligvis ligger sammen med din kopi) det kan nummerlig bruges som bevis på at kommunen altså fået det, og der står jo at du forventer at det bliver lagt ind i din sag, så der er ikke noget at komme efter hvis de siger at de ikke troede at du ville have det liggende der.

Er du helt super smart så gør du det til standart at søge aktindsigt ca 1 gang årligt (alt efter hvor meget der er foregået i din sag, er der ikke sket en dut er det jo spild af tid) og altid i forbindelse med paredshøringer, og så sammenligner du SB´eres notater med dine referater, og gør opmærksom på hvis væsentlige detaljer ikke er med fra SB´eres hånd samt hvis noget er blevet omformuleret.

De referater kan du samtidig få din besidder til at skrive under på dem, står du super stærkt i forhold til bevisbyrden med hvad der reelt er foregået.

Ja det er møg besværligt og et KÆMPE arbejde, og burde slet ikke være nødvendigt at dække sig ind med seler og livrem redningsring og vest, men desværre så er det altså nogle gange nødvendigt, nogle SB´ere, (kommuner) er bare SÅ, jaaaremn altså *suk*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 14:59   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kitt Se meddelelser
Hej LUM. Godt og brugbart svar.

Hvordan skal jeg frivilligt få dem til at ligge referater ind i min sag og så stole på at de rent faktisk gør det?
Jeg vil anbefale, at hver gang du har noget, som du vil aflevere på kommunen og have i din sag, så afleverer du det personligt ved skranken på jobcenteret og beder om en kvittering på, at de har modtaget det.

På den måde kan du bevise, at du har afleveret det.

Inden du afleverer det skriver du lige på papiret, at du ønsker det vedlagt i din sag.

M.h.t. aktindsigt, når først du én gang har fået aktindsigt, så kan du efterfølgende bede om aktindsigt hver gang du har været til møde på kommunen.
På vej ud fra mødet afleverer du simpelthen en ny begæring om aktindsigt.

Her vil jeg så anbefale, at du, bortset fra den allerførste, skriver "siden sidst" med dato for hvornår du sidst modtog aktindsigt.

Hvis man ønsker aktindsigt i papirer, som allerede er udleveret én gang, så har kommunen ret til at kræve betaling for det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 20:19   #15
Kitt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2011
Lokation: København
Indlæg: 19
Styrke: 13
Kitt er ny på vejen
SÅ var jeg til jobsamtale på jobcentret idag. Blev mødt at en studentermedhjælper. Hun havde så lige haft en samtale med min sb's leder om hvornår der ville være en afklaring på revaliderings ansøgning. Endelig! 14 dage fik jeg at vide.
Tænker om det alligevel har hjulpet jeg skrev den sidste mail til min sb vedr. de 3 mdr til en revaliderings ansøgning er afklaret Behandlingen af min har taget over et halvt år nu.

Nu er jeg naturligvis bare ængstelig for resultatet.
Kitt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 20:45   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Kitt,

Du må tro på det bedste og falder det ikke ud til din fordel, må du klage over behandlingstiden, sådan er det i det her system. Fra nu af ved du så at du er nødt til at være på forkant med tingene.

Held og lykke vi krydser fingre for dig.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 22:12   #17
Kitt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2011
Lokation: København
Indlæg: 19
Styrke: 13
Kitt er ny på vejen
Hey igen. Der er stadig problemer med at få kommunen i tale. Jeg var til jobsamtale og bleg lovet en behandlingstid på 14 dage. Jeg nåede ikke engang at se min resurseprofil til godkendelse inden jeg fik brev om at afklaringen var blevet udsat til der lå en rapport fra en neuropsykolog jeg havde været til 2 uger før. Jeg var så heldig at der allerede var en rapport og fortalte hvordan sb'en skulle få fat i den.

Derefter har jeg intet hørt. Jeg har prøvet at skrive til studentermedhjælperen som bad mig kontakte hende hvis jeg havde spørgsmål og jeg har skrevet til min sb's (i jobcentrets) leder. Uden held. Det er nu 14 dage siden jeg skrev til dem.

Hvad er næste skridt?
Kitt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 06:49   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kitt Se meddelelser
Derefter har jeg intet hørt. Jeg har prøvet at skrive til studentermedhjælperen som bad mig kontakte hende hvis jeg havde spørgsmål og jeg har skrevet til min sb's (i jobcentrets) leder. Uden held. Det er nu 14 dage siden jeg skrev til dem.

Hvad er næste skridt?
Husker du at få en kvittering på, at dine breve er modtaget?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 08:23   #19
Kitt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2011
Lokation: København
Indlæg: 19
Styrke: 13
Kitt er ny på vejen
Jeg får jo et autosvar fra jobcentret om at min mail er modtaget og at den vil blive sendt til den rette.

Er det ikke nok?
Kitt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 08:39   #20
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nu ville jeg så skrive noget i stilen med at jeg skal beklage at xxx (skriv navnet) har haft så travlt at denne tilsyneladende ikke har haft tid til at svare mig på xxx.

Jeg går naturligvis ud fra at det er en beklagelig fejl, men skal alligevel gøre opmærksom på at hvis jeg endnu intet skriftligt har hørt des angående senest den */9-11 (en uge mere) vil jobcenteret modtage en klage over dette forhold at jeg ingen reaktion på min henvendelse a (dato) har modtaget.

Det vil jeg muligvis (alt efter hvor sur jeg er) nøjes med kun at sende til SB´er og på den måde give SB´er en fair chance for at reagere. Men er der stadig intet sket efter den uge, så vil jeg sætte hele pivtøjet i sving jodcenterchef og borgmester (i første omgang ikke kommunalbestyrelse alt efter den reaktion der kommer vil jeg inddrage dem også)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
revaliderings regler nensypigen Alt det andet 5 11-10-2010 15:39
Revaliderings-godkendt og arbejdsprøvning mortilm Dit og Dat 5 26-05-2010 22:57
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Føler sig snydt i revaliderings sag Holmeren Alt det andet 20 24-03-2009 15:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension