K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2011, 21:05   #21
triggerhippie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
triggerhippie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Jeg forstår ikke rigtigt, når at du viser dem alle dine lægepapirer fra usa
Bliver de bare uden videre afvist?

Læger i USA udskriver heller ikke opiater, uden en god grund
Så det er jo ikke for sjov at du kommer

Har du spurgt direkte hvorfor at de ikke anerkender den sygehistorie du kan dokumentere med journalerne fra USA
Jeg har ALLE mine papier (har jo fundet ud af at man skal være sin egen advokat, for langt tid siden!) i kronologisk rækkefølge, med alle mine medicin understreget, mine MR-scanninger, prøveresultater, etc,etc. Der er en pæn stor stak papiere. Men nu er den her gimpe den 10. læge i Danmark som bare blank afviser mig når jeg endda siger ordet ''opiate'' og de siger alle sammen ''DET GØR VI IKKE I DANMARK.''

Min mor arbejder på et syghus som sekretære. Hun må jo selvfølglige ikke fortælle mig om hvad hun sidder og skriver, men hun siger at det er direkte løgn og der er en DEL mennesker som får det til kroniske smerter. Og nu er Dolol ikke ligefrem det stærkeste derude. Det er jo ikke ligefrem heroin jeg spørger efter. Kan det virkelig bare passe at jeg har fået SÅ mange udvidene lægere som ikke kan se forbi ''det plejere vi ikke at gøre'' og se den enkelte sag?
triggerhippie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 21:13   #22
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
De tror så bare, at du er en narkoman der forsøger, at skaffe sig lidt
selv om du kan dokumentere alle behandlinger, undersøgelser og medicin du har fået i USA
Når du så spørger hvad skal jeg så gøre så svarer de løb en tur og lign pladder
Jeg ved godt at det ikke hjælper dig her og nu

Men der må være klagemuligheder instanser hvortil at man kan klage over den behandling du bliver udsat for

Jeg ved ikke lige hvor man klager men det er der måske andre der ved
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 21:19   #23
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Jeg kan altså heller ikke helt følge din læges holdning til smerteklinikker, min kæreste ventede i 3 år på at komme til ved rigshospitalet, og det har været en fantastisk oplevelse. De er top proffesionelle, og udskriver både dolol og metadon for at smertedække.

Han er også blevet tilbydt psykologsamtaler og der er en socialrådgiver ansat også som er en virkelig stor hjælp, både i kampen med kommunen, som hjælper til at søge div. legater mm., så det der med at løbe en tur og meditere den holder altså ikke.

, den er til dig, du lyder som om du har brug for det
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 21:22   #24
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Hvad er begrundelsen for at din kone kun kan få starthjælp, hvis hun altid har boet i Danmark?? Den kan jeg overhovedet ikke få til at hænge sammen

Mht til dine diagnoser, og papirerne du siger du har. Har du papirer fra DK også, eller kun fra USA? I så tilfælde, er der en dansk læge, der har har forsøgt at sammenfatte papirerne? Jeg mener, om der er nogen, der har et overblik over dine helbredsmæssige situation?
Jeg kunne forestille mig at du godt kunne møde en mur med kun udenlandske papirer, og at man derfor vil forlange en dansk udredning? Hvordan forholder sagsbehandler/lægekonsulent sig til dine papirer? Mener de at de har nok info, eller at der mangler noget?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 21:25   #25
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Læger er altid mistænksomme hvis man har mange lægeskift bag sig...

Der er nemlig patienter der er blevet afhængige af deres medicin, og prøver alle mulige krumspring for at skaffe mere end de må få...

Tilmed er du meget ung, og der er de endnu mere tilbageholdende, fordi bivirkningerne er mange, og du skal holde mange år endnu.

Jeg tror du må holde dig til en læge gennem lang tid, og opbygge noget tillid, før du kan regne med at få stærkere smertestillende medicin... og du får det kun når de har opgivet at gøre mere for dig.

De skal have helt styr på din diagnose, så de ved om den medicin er din eneste udvej.. for vanedannende medicin er altid sidste udvej..

Jeg tror ikke du får nemt ved at finde en læge der vil udskrive det fast til dig, uden at kende dig rigtigt godt først...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 21:53   #26
triggerhippie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
triggerhippie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Hvad er begrundelsen for at din kone kun kan få starthjælp, hvis hun altid har boet i Danmark?? Den kan jeg overhovedet ikke få til at hænge sammen

Mht til dine diagnoser, og papirerne du siger du har. Har du papirer fra DK også, eller kun fra USA? I så tilfælde, er der en dansk læge, der har har forsøgt at sammenfatte papirerne? Jeg mener, om der er nogen, der har et overblik over dine helbredsmæssige situation?
Jeg kunne forestille mig at du godt kunne møde en mur med kun udenlandske papirer, og at man derfor vil forlange en dansk udredning? Hvordan forholder sagsbehandler/lægekonsulent sig til dine papirer? Mener de at de har nok info, eller at der mangler noget?
Åhh, det er en helt anden sag næsten! Men kort fortalt, så var hun dum nok til at gifte sig med mig Vi fandt sammen og støttede hinanden pgå vores fælles psykiske lidelse, og vi var begge to en gang berettigede til det høje kontanthjælp (10.050kr) og da jeg holdt med at studere, på grund af smerterne, så søgt jeg kontanthjælp igen (havde tidligere fået hjemmeboende uden problemer). Så blev vi gift før skolen sluttede. Så da vi skulle ha begge to fået vores kontanthjælp, får vi ad vide at fordi vi er gift (der står dog kun ''registeret partnerskab''. De kan diskrimenere nogle steder, men åbenbart gælder det fuldt ud når det kommer til udbetaling!) Så skal hun også kun få starthjælp. Det er lavest fællesnævner. Så nu bor to voksen, to katte og en hund for 6,000 efter skat, med en 5.500kr husleje, før udgifter/regninger. Det er rigtig hyggeligt. Mine sagsbehandlere fra lokalpskiatriet har forsøgt at se om det virkelig kan passe, men åbenbart så har de ringet til et eller andet minstreum og de siger sådan er reglerne.

Mine papiere er ret enkel, og jeg har sorterede dem og de er også lagt over på den digitale system. Det med danske læge vil jeg også lige forklare til...

PIP: Jeg har kun haft flere læger i USA, men det var mere fordi jeg fik mange henvisninger, og scanninger efter ad havde fået fire seriøse hjernerystelser og rygskader (ergo, smerterne). Der har aldrig vært en brud, men det betyder jo ikke at det ikke gør den &"!=("€/ 'me ondt bagefter Og det kunne min læge i USA se, og behandlede mig derefter. Jeg har kun haft tre alm.lægere i Danmark, og en skift var grundet flytning. Jeg har så gået til psykiatere, en gynokolog, og skadestuen pga smertere/uheld. Så jeg syntes da mine journaler burde være ret overskuelig, hvis man gad at sætte sig ind i det.
Jeg tænker bare der er noget PET inde over det måske, at læger ikke MÅ skrive opiater ude, ligesom i USA?

Og jeg ved godt at jeg har en ret indviklede sag, i ser for en på min alder. Jeg ved ikke hvor mange tåre jeg har grædt pga det her. Jeg har ikke bedt om at blive født ind i det her, men disse ting plager mig hver dag, og der er kun få ting jeg har oplevet som hjælper, og hele mit liv her på pause fordi andre mennesker som kontrollere mine hjælpemidler. Som også er forståligt, men jeg ønskede bare at der var lidt mere forståelse for det enkelte person, og ikke bare at de skreg ''Nej! Det gør man bare IKKE''.

Sidst redigeret af triggerhippie; 01-09-2011 kl. 21:59.
triggerhippie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 23:13   #27
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af triggerhippie Se meddelelser
Åhh, det er en helt anden sag næsten! Men kort fortalt, så var hun dum nok til at gifte sig med mig Vi fandt sammen og støttede hinanden pgå vores fælles psykiske lidelse, og vi var begge to en gang berettigede til det høje kontanthjælp (10.050kr) og da jeg holdt med at studere, på grund af smerterne, så søgt jeg kontanthjælp igen (havde tidligere fået hjemmeboende uden problemer). Så blev vi gift før skolen sluttede. Så da vi skulle ha begge to fået vores kontanthjælp, får vi ad vide at fordi vi er gift (der står dog kun ''registeret partnerskab''. De kan diskrimenere nogle steder, men åbenbart gælder det fuldt ud når det kommer til udbetaling!) Så skal hun også kun få starthjælp. Det er lavest fællesnævner. Så nu bor to voksen, to katte og en hund for 6,000 efter skat, med en 5.500kr husleje, før udgifter/regninger. Det er rigtig hyggeligt. Mine sagsbehandlere fra lokalpskiatriet har forsøgt at se om det virkelig kan passe, men åbenbart så har de ringet til et eller andet minstreum og de siger sådan er reglerne
Det lyder helt forrykt

Måske I skulle overveje at blive skilt - før I ender med at gå fra hinanden fordi de økonomiske problemer sætter jeres forhold under alt for stort pres. I kan jo altid blive gift igen på et senere tidspunkt

Der findes forskellige paragraffer man kan søge særlige ydelser efter. Jeg er ikke inde i det, men måske andre kan fortælle hvilke?

Det er godt at høre, du får hjælp fra lokalpsykiatrien. De er guld værd
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 11:36   #28
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Alt andet lige er det jo hyggeligt med husdyr, men man må selvfølgelig selv vurdere om man har råd til det. Evt dyrlægebesøg er jo absolut ikke en billig fornøjelse. Vær obs på, at de læger, du har kontakt med også agerer efter den lovgivning, vi har - det giver dem ikke prædikatet gimper.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 16:24   #29
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Jeg er patient på smerteklinikken i Århus/hovedpine klinikken. Jeg får medicin for dep og angst, dette har aldrig været et problem for lægerne, tværdimod prøver de på at finde en medicin mod smerter som også hjælper på min angst (Lyrika) så skift læge!!!
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 19:04   #30
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hvad med selv at ringe til det/de aktuelle smertecentre og spørge om du med dine lidelser kan komme i betragtning??
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension