K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2015, 12:42   #31
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Desværre bliver man også betraget som samboende selvom man er skilt. Man kan ikke engang få sig en kæreste, uden denne bliver straffet økonomisk, da pensionen så pludselig skal beregnes efter kærestens indkomst. Bare ikke fedt at skulle begynde et forhold med den i mente!!

Og man kan heller ikke engang få en room-mate af samme køn, eller en god ven/veninde, for så er man også samboende, præcis, som hvis man var gift. Ved ikke om reglerne er meget anderledes på folkepension, hmmm....? Men de er da lige til at brække sig over, når man er førtidspensionist.

Så jeg forbliver nok single resten af mit liv, for jeg gider ikke indlede et forhold, hvor partneren - uden at være gift - pludselig bliver ramt af forsørgerpligt!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2015, 13:29   #32
Yan
Ved at vænne sig til K10
 
Yans avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2015
Indlæg: 19
Styrke: 10
Yan er ny på vejen
jo reglerne er de helt samme for folkepensionister.

Der hvor jeg ikke ved om jeg skal grine eller græde er når man hører dem sige,
i har en økonomisk fordel, når vi bor i hvert sit land.

For mig er det en stor udgift, hvis vi skulle spise sammen, men det mener UD ikke.

Og det her viser jo bare, hvem det er politikerne vil ramme, det er dem der i forvejen har mindst, ikke AP Møller, bankdirektøren og da slet ikke politikerne.

Som Vestager sagde, der skal spares, og samme dag hævede hun vederlaget til byrådsmedlemmer med 27%,
Yan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2015, 16:39   #33
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Yan

Ja jeg mister 72000 kr pr år alene pga GF ...og det havde været ligeligt om vi var gift - samboende ..forlovede osv

Ja det rammer dem der ikke har meget iforvejen ,.mange fra før 2003 har mindre endnu ...

Mht politikker ...var der er bredt flertal ,minus EL

Så der er ingen fløj direkte át klandrer .men stort set alle på borgen .

Ved godt du følger med ,men ved ikke om du så de nu ville stramme endnu mere med FTP er ig erstatninger ...da de mente de fleste FTP er var rige - godt ved det ,,,og jo det er nogen ,,enig ..men mange lider også ...


Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2015, 09:46   #34
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yan Se meddelelser
Pif, at man ikke kan få plads på et herberg, forsorgshjem m.m.

Den oplysning du der giver er ganske enkelt ikke rigtig.

Men det var nok det forkerte sted jeg spurgte, jeg manglede ikke gode råd om hvordan jeg bare kan ditten eller datten.

Men jeg skal nok vende tilbage og fortælle hvad jeg opnåede.

Måske andre kunne bruge min erfaring fra tidligere ophold på herberg o.s.v.

Lige nu handlede det bare om CPR registreringen og det lader ikke til nogen kender svaret.

Så den vil jeg også give senere.
Jo tror mig oplysningen passer... Det er slet ikke nemt at få plads på et herberg eller forsorgshjem... Daglig afvises mennesker som reelet har et behov for en overnatning enten fordi der ikke er flere senge tilbage eller fordi mennesket ikke hører ind under kriterierne for at få en seng.

Min svigerinde har i mange år arbejdet på forsorgshjem/herberg og føler daglig frustation over at måtte afvise mennesker som har behov for en seng, men som hun må sende ud af døren igen istedet for at give dem dem omsorg de har behov for
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2015, 10:00   #35
Yan
Ved at vænne sig til K10
 
Yans avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2015
Indlæg: 19
Styrke: 10
Yan er ny på vejen
Nu skal jeg nok lade være med, at fortælle hvordan natherberger fungerer for så generer jeg da ingen.

Men selvfølgelig er det rigtig, at er der ikke flere senge så kan man ikke få en.

Og kriteriet for at få en overnatning er, senge og intet andet.
Yan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2015, 10:35   #36
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ER det virkeligt så slemt at folk i NØD ikke kan få en seng enten på den ene el.anden måde
i de store byer burde der da være chancer nok..

Yan håber alt lykkedes for dig og du kommer godt på vej..

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2015, 10:02   #37
Yan
Ved at vænne sig til K10
 
Yans avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2015
Indlæg: 19
Styrke: 10
Yan er ny på vejen
Lige en opsummering,

jeg landede i DK og kom dertil, hvor jeg ønskede, fredag aften kl. 23,30 og fik en seng på natherberget kl. 00,30.

Og har fået tilbud om at bo på et pensionat under et af de frivillige hjælpeorganisationer.

Så eget værelse med tv kost og logi, til jeg har egen lejlighed.

Så lige nu er det positivt, jeg mangler kun lidt jeg skal med udbetaling danmark, så
når min pension er helt klar er det egen lejlighed.

Så god påske til alle herfra.
Yan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2015, 19:15   #38
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej


glæder mig det lykkedes dig uden de store tårer og bøvl..

ikke mindst efter en flyve tur er det måske ikke lige det man har brug for ..
så fedt du fik et sted.

krydser fingre for resten lykkedes for dig og du får et fast sted at være ..

og god påske herfra også

mvh stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension