K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2013, 17:39   #1
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ny sygemelding

Hejsa alle sammen

Jeg blev den 10-04 sygemeldt på ny på grund af :


Sub-acute cutaneous lupus erythematosus (SCLE)

Har lige været til første møde på kommunen som har indhentet en status attest hos egen læge i mellemtiden, (vidste jeg ikke)

Jeg går til kontrol på OUH og har gjort det sidste halve år, og er dermed underlagt dem og ikke egen læge.

På mødet snakker vedkomne åbenbart en "visitator" troede det var min sagsbehandler om gigt udredning, hvornår denne er staionær ???? øhhh har jeg gigt ???

Fortæller hende jeg har lupus og det er en kronisk bindevævssygdom som ikke bare lige forsvinder.

Egen læge skriver så i status at jeg har Personlighedsforstyrrelse stationær Belastningsreaktion stationær Vulvodyni stationær, fint nok siger kommunen de har osse rigelig dokúmention på de andre diagnoser.

Nu til sagens kerne det enste hun snakkede om mangler du uddannelse og hvad vil du arbejde med jou jou....kom sq ikke her og bliv væk da.....Jeg er jo slet ikk syg ( det må jeg arbejde med en del at fortælle min krop)

Spurgte hvad formålet var, om det var afklaring af arbejdsevne nej nej jeg skulle bare igang.... fatter nada

De havde så i status spurgt egen læge om de trods sygdom kunne sætte mig i fysisk aktivering, hvortil hans skrev at hvis der blev taget hensyn til samtlige problematikker såå. (hmm sådan et sted findes jo ikke )

Det var lige en update herfra mig
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2013, 20:31   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Måske den kære web, vil fjerne mit indlæg..eftersom ingen vil svare kommentere. Føler mig som et fjols herinde og det ligner ikke mig, ved da heller ikke hvad jeg havde forventet men
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2013, 20:48   #3
gje
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 25
Styrke: 12
gje er ny på vejen
Jamen jeg vil gerne svare og jeg synes ikke du skal føle dig som en idiot. Ved bare ikke lige hvad jeg skal sige udover at jeg ligesom dig også føler at kommunen taler et helt andet sprog.
Det er hårdt og ligesom at slå i en dyne *suk*
gje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2013, 20:49   #4
gje
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 25
Styrke: 12
gje er ny på vejen
Hovs det var fjols du skrev, jeg føler mig tit som en komplet idiot når det kommer til kommunen.
gje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2013, 21:27   #5
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Hejsa alle sammen

Jeg blev den 10-04 sygemeldt på ny på grund af :


Sub-acute cutaneous lupus erythematosus (SCLE)

Har lige været til første møde på kommunen som har indhentet en status attest hos egen læge i mellemtiden, (vidste jeg ikke)

Jeg går til kontrol på OUH og har gjort det sidste halve år, og er dermed underlagt dem og ikke egen læge.

På mødet snakker vedkomne åbenbart en "visitator" troede det var min sagsbehandler om gigt udredning, hvornår denne er staionær ???? øhhh har jeg gigt ???

Fortæller hende jeg har lupus og det er en kronisk bindevævssygdom som ikke bare lige forsvinder.

Egen læge skriver så i status at jeg har Personlighedsforstyrrelse stationær Belastningsreaktion stationær Vulvodyni stationær, fint nok siger kommunen de har osse rigelig dokúmention på de andre diagnoser.

Nu til sagens kerne det enste hun snakkede om mangler du uddannelse og hvad vil du arbejde med jou jou....kom sq ikke her og bliv væk da.....Jeg er jo slet ikk syg ( det må jeg arbejde med en del at fortælle min krop)

Spurgte hvad formålet var, om det var afklaring af arbejdsevne nej nej jeg skulle bare igang.... fatter nada

De havde så i status spurgt egen læge om de trods sygdom kunne sætte mig i fysisk aktivering, hvortil hans skrev at hvis der blev taget hensyn til samtlige problematikker såå. (hmm sådan et sted findes jo ikke )

Det var lige en update herfra mig
Du er på ingen måde et fjols
Det er kommunen der er fjolser

Jeg har også for nyligt læst i et dokument at jeg er hybermobil... Hmm den var ny..

På et tidspunkt sagde kommunen til mig at jeg ikke var syg, øhhh what.. da de ikke kunne kører på det, så sagde de at jeg ikke var afklaret inden for alle erhverv ( havde afprøvet 6 forskellige på det tidspunkt)
Tror jeg skal igennem ALLE erhverv før de er tilfredse

De søger bare nye muligheder for at kører en rundt i manegen...
Du skal ikke finde dig i noget...
Kæmpe fra mig
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2013, 21:39   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Hejsa alle sammen

Jeg blev den 10-04 sygemeldt på ny på grund af :


Sub-acute cutaneous lupus erythematosus (SCLE)

Har lige været til første møde på kommunen som har indhentet en status attest hos egen læge i mellemtiden, (vidste jeg ikke)

Jeg går til kontrol på OUH og har gjort det sidste halve år, og er dermed underlagt dem og ikke egen læge.

På mødet snakker vedkomne åbenbart en "visitator" troede det var min sagsbehandler om gigt udredning, hvornår denne er staionær ???? øhhh har jeg gigt ???

Fortæller hende jeg har lupus og det er en kronisk bindevævssygdom som ikke bare lige forsvinder.

Egen læge skriver så i status at jeg har Personlighedsforstyrrelse stationær Belastningsreaktion stationær Vulvodyni stationær, fint nok siger kommunen de har osse rigelig dokúmention på de andre diagnoser.

Nu til sagens kerne det enste hun snakkede om mangler du uddannelse og hvad vil du arbejde med jou jou....kom sq ikke her og bliv væk da.....Jeg er jo slet ikk syg ( det må jeg arbejde med en del at fortælle min krop)

Spurgte hvad formålet var, om det var afklaring af arbejdsevne nej nej jeg skulle bare igang.... fatter nada

De havde så i status spurgt egen læge om de trods sygdom kunne sætte mig i fysisk aktivering, hvortil hans skrev at hvis der blev taget hensyn til samtlige problematikker såå. (hmm sådan et sted findes jo ikke )

Det var lige en update herfra mig
Jasch for faen, du må jo også give os ftpére m. flere, en chance for at notere os indlægene og svare på dem vi kan og orker Kender godt den der følelse du beskriver, men det er jo et site for syge mennesker søde.

Hvad sker der med din sag i forhold til endnu en diagnose. Ved at du vidst er på ledighedsydelse, hvordan står det i forhold til de nye regler?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2013, 22:59   #7
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser

På mødet snakker vedkomne åbenbart en "visitator" troede det var min sagsbehandler om gigt udredning, hvornår denne er staionær ???? øhhh har jeg gigt ???

Fortæller hende jeg har lupus og det er en kronisk bindevævssygdom som ikke bare lige forsvinder.
:
Tja, lupus og andre bindevævslidelser hører ind under gigtdiagnoser, så den del er god nok. Går ud fra, at du går til kontrol hos en reumatolog, som er en gigtlæge?
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 09:18   #8
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Takker for svar, nej jeg er ikke på ledighedsydelse..da kommunen ikke vil afklare mig til noget.

Jeg havde en ekstrem dårlig dag igår, og det er da bestemt ikke bedre idag, men har fået en lang snak med egen læge samt fået ringet til OUH hvor jeg går til kontrol.

Det der triggede mig igår var den udmelding at jeg bare skal igang med virksomhedspraktik uden noget formål, da min Lupus ikke er stationær - men det er jo en kronisk lidelse såå med gode og dårlige perioder.

Jeg skal bare gribe min sag helt anderledes an denne gang, når jeg skal til møde om 4 uger med min nye sb og jobkonsulenten har jeg tænkt mig at medtage lægeerklæringer med hvori alt er beskrevet samt at kommunens lægekonsulent foreskriver at al aktivering vil forværre min tilstand - om disse papirer ligepludselige er blevet ligegyldige.

Selvfølgelig skal jeg på ny afklares for at komme videre i systemet men ikke uden formål, frustrerende.

Bortset fra det så fortalte min læge at han osse havde afleveret hans ydernummer, da han ikke ville eller kunne leve med de nye restriktioner.



Jeg er nok klar over at min Lupus ligger i gigtfamilien.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 10:06   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er mega øv at man hele tiden skal trækkes igennem alt muligt før der tages endelig stilling i ens sag. Naturligvis skal du samarbejde så godt du kan, men det er med at holde fast i dig selv og fasthold de grænser du har i forhold til dig og dit helbred.

Held og lykke med mødet, hold ved herinde, så du kan få sparring i forhold til dit forløb.

Kan sku godt forstå at lægerne også står af i alt det her, håber dog at afklaringen er blevet mere seriøs med det nye rehabiliterings samtale system.

Er det så ikke en rehabiliterings samtale du skal til, men bare et møde om hvad der videre skal ske? Husk at få på skrift hvad de har tænkt sig evt. allerede inden mødet!!? Derved kunne du angive, at du ikke er stationær hvorfor evt. afprøvning er nyttesløst.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 12:49   #10
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det jeg fik af vide igår var at, jeg blev sendt videre til et såkaldt aktiveringsteam.

Så tænker man jo bare, at hvis det kun var aktivering og arbejde man manglede så havde jeg da længe haft et, uden tvivl.

Det er lidt panden mod muren nok engang, og det har jeg slet ikke overskud til.

Og tak EE for dit svar :-)
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygemelding FibroMcs Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 08-02-2013 13:25
Sygemelding under sygemelding Susanne2412 Alt det andet 16 08-12-2010 20:53
Sygemelding under sygedagpenge Miz Alt det andet 2 12-11-2010 12:10
Sygemelding rose Dit og Dat 7 29-01-2010 23:29
Sygemelding itte Alt det andet 5 21-05-2009 11:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension