K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2010, 01:46   #1
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
S og SF forslag om 1 time mere arbejde

Aldrig har jeg hørt noget så dumt, hvis man arbejde 1 time mere, ville der jo blive brug for mindere arbejdsstyrke... Da der ikke kommer mere arbejde en der er allerede.

Næ man burde arbejde 1 time mindere, så er arbejdsskiverne nød til at ansætte flere, for at få det samme gjort, og der ved kommer der folk væk fra dagpenge-bistan osv,..

Så sparre staten penge.....
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 06:55   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kan så ikke lige se hvordan en times mindre arbejde får flere skattekroner ind - skattekroner der skal gå til velfærden?!

Hvor om alting er, så er det svært som førtidspensionist at udtale sig, da det unægteligt vil klinge lidt hult. Men jo, jeg synes den time mere er en rigtig god ide. Om det kan føres ud i praksis, ved jeg så ikke en disse om!

Dem jeg kender der arbejder, har heller ikke noget imod det, hvis bare de selv kan få lov at tilrettelægge den time. Enten med 12 minutter mere om dagen, eller 2 x ½ time osv......dog vil det for nogen jeg kender, have betydning om børnenes insitutuion kan holde lidt længere åben.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 07:20   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser

Hvor om alting er, så er det svært som førtidspensionist at udtale sig, da det unægteligt vil klinge lidt hult.
Lige nøjagtigt. Det er et punkt hvor jeg også mener at "vi" skal gå på listesko.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 08:23   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
da jeg arbejdede lå jeg mellem 40-50 timer.
så det klinker også lidt hult.
hvis så 38 arbejdede effektivt en time mere om ugen.
så kunne man jo i teorien fyre nummer 39.
Men rigtig mange i Danmark arbejder mere end 37 timer allerede.

det er alt for nemt et udspil, men husk det bliver ikke lavet om til lov.
det er op til ens fagforening, der kan man så stemme nej.
hvis man ikke er enig.
hvor blev de 15 mia så af

Sidst redigeret af MTVRV1; 12-05-2010 kl. 08:26.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 11:32   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mon ikke også det er fordi de også kalkulere med mangle på arbejdskraft om nogle år ...

Og ja der vil ryge nogen på den konto hvis det var alle der skulle op i tid, men som Harald Børsting sagde så er der jo mange forskellige kombinationer , feks kender jeg rigtig mange der gerne ville arbejde en time mere om ugen for at købe sig en ekstra ferie uge og kender mange der er i fag hvor de kun kan få 30 timer ..

Men hvordan de vil løse den ja det ser vi jo nok først til trepartsforhandlinger hvis alt går godt ...

Jeg prøver også at blande mig lidt uden om det når nu jeg får førtidspension men talte da med flere om det i går (som er i arbejde ) og som min søster der er offentlig ansat sagde , det var noget i den stil hun allerede havde ved flekstid og kunne man det på virksomheder så ville mange nok blive glad for det ... jeg havde det også selv i mit fleksjob havde jeg en god dag kunne jeg blive lidt længer havde jeg et vigtigt redaktions møde kunne jeg også vælge at møde senere dagen efter eller spare dem sammen hvis jeg var i en god periode og så tage en uge fri på et senere tidspunkt det var en ordning jeg var glad for ..

Men det kommer klart an på hvilke job man har ...

Det job jeg var i inden jeg blev syg ville nok være svært at omsætte til en ordning af nogen af de nævnte ..
  Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 12:25   #6
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
Må man ikke ha en mening om politik, barre forde man er blevet førtidspensionist... ?

og 1 time mere om ugen, der bare bliver lavet om til 1 uges ferie, er nok ikke det de mener.

Det er da logik, at når der er flere i arbejde, så er der færre på dagpenge, bistan osv...

Så kommer da også flere penge i stats kassen, selv om folk skulle arbejde mindere.


1 time mere, vil bare betyde, flere arbejdsløse og flere stressede og syge, der af flere på offendlig-yddelser...





Det min mening og meninger er frie i dette land også selvom man er pensionist.
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 13:07   #7
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
tja ugenligt arbejds til fra 37 til 38 gider ca 12 min mere om dagen kan ikke se det give emre i stats kassen og de snakker om på kort sigt kunne de give fyringer osv sagde en expert i avisen men længere kan de måske betale sig men 12 min emre om dagen jojo men vi er jo ikke experter og en sms afstemning på ca 100 meneske sagde ca 40% ja til arbejde mere så et time mere ville give flere fyringer sige en expert om han har ret skla jeg ikke kunne siger som sagt er ikke expert det er han så han må vide hvad han snakker om
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 22:43   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg kan godt se nogle fordele, med en time mere på arbejdsmarkedet, når der bliver mangel på arbejdskraft, men..

lige nu vil der nok istedet bliver fyret flere(især i det offentlige), eller ingen ny ansættelser.

Dernæst kommer der også mange problemer for de(relevant for flere herinde)der har fleks, idet de der idag er bevilliget 12.5 time pludselig skal op på 13.5 time, hvad med dem?
Skal de så have pension istedet eller hvad?

Er selv for, at vi får regeringsskifte jo før jo bedre, men er ikke helt sikker på denne udvikling, men man skal nok læse hele planen, for at for rette overblik, og ikke nøjes med at se på delelementer.

Iøvrigt forstår jeg ikke helt retorikken om, at S-SF skal have en plan for 2010-2011 de sidder jo IKKE med hverken magten eller indflydelse?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 23:26   #9
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg kan godt se nogle fordele, med en time mere på arbejdsmarkedet, når der bliver mangel på arbejdskraft, men..

lige nu vil der nok istedet bliver fyret flere(især i det offentlige), eller ingen ny ansættelser.
1
Dernæst kommer der også mange problemer for de(relevant for flere herinde)der har fleks, idet de der idag er bevilliget 12.5 time pludselig skal op på 13.5 time, hvad med dem?
Skal de så have pension istedet eller hvad?
2
Er selv for, at vi får regeringsskifte jo før jo bedre, men er ikke helt sikker på denne udvikling, men man skal nok læse hele planen, for at for rette overblik, og ikke nøjes med at se på delelementer.
3
Iøvrigt forstår jeg ikke helt retorikken om, at S-SF skal have en plan for 2010-2011 de sidder jo IKKE med hverken magten eller indflydelse?

VH Popiae
3
Den studsede jeg osse over.
1
Jeg tror ikke det bliver aktuelt for flexjobber.
2
Der er jeg helt enig.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 00:22   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, dén fangede jeg heller ikke, jeg mener 2010 og 2011 er jo nu og op til valgkampen.
Det vigtige er vel, hvad de kan tilbyde EFTER en valgkamp såfremt de bliver valgt - men dén plan kommer måske senere.

Planen er måske, at de vil samarbejde nu fra 2010 og 2011 i kampen for et regeringsskifte?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lærer: Overtid 1 time, men afspadsering 1/2 time - er det rimeligt? Kanogvil! Spørgsmål ang fleksjob 36 15-02-2012 10:33
Fleksjobbere skal arbejde mere! buster Politik og Samfund 13 19-10-2010 00:29
"Mere velfærd kræver mere arbejde" Arbejdsmarkedskommissionen @PerChr Fremtiden for fleksjob og førtidspension 7 17-08-2008 01:24
Kommission: Vi skal arbejde mere Stella Politik og Samfund 0 23-04-2008 12:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension