K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2010, 19:24   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Så, nu ryger Helle Thornings datter også i privatskole

.......så Mette Frederiksen har fået skabt nytænkning

Helle Thornings datter vil så selv på privatskole for at følge vennerne, men det er da nye boller på suppen for S'erne

http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1343354.ece
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 20:25   #2
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Kan stadig ikke lige se hvad det kommer os ved, hvordan og hvorledes de bruger deres privatliv.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 20:36   #3
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
der er snart valgt defor kommer alt ud/frem
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 20:37   #4
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Når folk pædiker ét offentligt...

Og gør noget andet privat, så kommer det vælgerne ved. For så bliver alting som bekendt næmmere på afstand og i teorien, med Mette F's egne ord.

Med det udgangspunkt er det nok bedre at overlade ansvaret til nogle andre
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 21:03   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg forstår god at dem der kan flygter fra folkeskolen,jeg er da rystet over hvor slemt det står til der. Mødet med skolen da mit barnebarn skulle starte ,var så skrammende at hun nu er i privat skole..

Der havde væres så mange episoder med vold og fravær af lærene så ungerne var overladt til sig selv,med deres konfligter - på en uge var der 4 besøg af politi der hendete elever og konfiskerede knive, der var også en fik brandt sin jakke af mens han havde den på og en anden blev skuppet ned af en trappe hvor3- 4 andre gik forbi og spyttede på den der lå ned.

Det er da kun forældre der er tvunget til det der overlade sine børn i en sådanne skole,Nørre bro kan være barsk men jeg tror nv. snart er værer...

Det var lidt lokalt nyt.Men jeg mener også det er iorden at alle gør hvad der er best for deres børn,lige gyldigt hvem de er.og så må man overlade det til dem der kan gøre en forskæld ,at gøre det bedre..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 09-05-2010 kl. 21:09.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 21:09   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvorfor i alverden bruger man tiden på at hænge BØRN ud?

Det er BØRNENE, og ikke forældrene, det handler om.

Hvis nogen blot GAD at høre på, hvad der bliver sagt, så er det bl.a. pga. børnenes ønske om at følge kammeraterne.

Diskuter politik og IKKE børn af politikere. Stakkels børn.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 21:17   #7
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@Zuza har du en god forklaring på hvorfor børnene ikke kan følge hinanden i en folkeskole? Jeg har ikke.

Når det er sagt har du naturligvis ret i forhold til børnene, at de er parter, der ikke selv har valgt at blive inddraget i den sag.

Selv savner jeg stadig at S siger det var en fejl at forsøge at blande os i og moralisere over Andre mennesker liv og dispositioner.

Men de lærer nok aldrig den del af lektien, der er den vigtigste.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 21:36   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Helle forklarede, at der IKKE var 9. klasse på skolen, og barnet skulle starte i 8. efter sommerferien.

Helle forklarede OGSÅ, at mange af barnets kammerater var flyttet hen til denne privatskole, og at barnet derfor gerne ville fortsætte i samme skole som dem.

Helle forklarede også, at den mindste fortsatte i folkeskolen.

Jeg synes bare, man skal diskutere politik på et generelt plan UDEN at inddrage familier og børn af politikere.

Det samme gælder VKO's familie og børn.

Man kan jo også som ryger mene, at ens børn ikke bør ryge. Det er der vel intet dobbeltmoralsk i, da en ryger netop ved, hvor dumt det er at ryge.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 22:02   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tja jeg syntes nu også at de skal have lov til at gøre nøjagtigt som de lyster mht børnene, det der kan irritere mig er at det er et valg for dem fordi de har pengene til det, hvor dem der ikke har pengene er nød til at bibeholde deres børn på en værre ****e skole , men når det er sagt så ved jeg jo godt hvem det er der har haft magten de sidste 9 år og dermed har et medansvar for skolerne ser ud som de gør i dag...

Og når det så er sagt så mener jeg også at det er et kæmpe problem at børn i dag mener det er ok at spytte og sparke til nogen der ligger ned at ens barn kan tage til city 2 kl 8 om aften og komme hjem med brændmærker i ansigtet fordi nogen andre unger ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt ....

Og igen når det så er sagt så kan jeg da se en del værdier der er tabt unger der ikke har respekt for andre og andet og unger der bliver tabt på gulvet og hvorfor ....

mon det kan være noget med at det er så fedt at arbejde at tjene penge at få sin idenditet gennem jobbet , at unger det er noget man har som et luksus gode og de bliver afleveret tidligt og hentet sent i´div institutioner og lære ikke værdier og moral af deres forældre ???

Og hvem er det så der syntes at vi alle skal arbejde endnu mere ??
  Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 22:37   #10
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Det kommer vel an på, for at tage dit sidste spørgsmål først. Dem der går ind for højere løn til kvinder de mener vel typisk at kvinder skal arbejde mere uden for hjemmet, eller at mænd skal arbejde mindre.

Det har ikke været kritiseret at S'ere sender børnene i privat-skole. Det der har været kritiseret er at de er kommet med en bredside, hvis andre gør det samme.

mht. til magten, så forekommer de konkrete eksempler i kommuner, hvor S har haft magten, og hvor der også er folkeskoler, der klarer sig dårligt(st), så derfor holder det ikke helt. Desuden er der en del VOK politikere der har deres børn i folkeskole, så man kan også finde eks. på det modsatte.

Det er altså et kommunalt spørgsmål, hvor skolerne klarer sig forskelligt fra kommunen til kommune, At der så er mange S'er, der bor i de store kommuner, hvor der måske også er områder med skoleproblemer det er vel en anden sag.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
en bekymret datter TinaD Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 19-12-2012 19:53
min datter er syg sanne mor Dit og Dat 5 16-01-2012 23:14
må jeg bo sammen med min datter jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-01-2011 17:09
Er jeg en dårlig datter :( Suncil Dit og Dat 22 12-01-2010 18:05
Rådgivning til datter med adhd frklarsen Alt det andet 4 02-11-2009 16:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension