K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2012, 17:04   #1
Signe1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
Signe1 er ny på vejen
Erhvervsevnetab. Forlig eller ASK??

Da min sag nu er afsluttet i kommunen, skal min sag også afsluttes med forsikringen. Jeg har et midlertidigt erhvervsevnetab på 25 %, så nu skal det endelige erhvervsevnetab fastsættes. Jeg er visiteret til fleksjob med 15 timer. Jeg mener selv, at erhvervsevnetabet må ligge på omkring 60 %. Jeg (og advokaten) er blevet spurgt af forsikringen, om vi vil komme med et udspil til en procentsats eller om vi skal lade Arbejdsskadestyrelsen tage en afgørelse. Hvad vil I råde mig til??? Komme med et udspil eller lade sagen gå i Arbejdsskadestyrelsen????
Signe1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 18:02   #2
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Signe1

Hvordan er i nået frem til de 25% for jeg kan ikke få sat % på min nedsatte erhversevne jeg har haft 8 timer om ugen i en praktik. Jeg slogs også med forsikringen pt da de skriver at jeg skal have nedsat til 50% i tab af erhverseve.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 18:06   #3
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Hov Signe1 jeg læste ikke lige rigtig ang erhverevnetab (sorry) jeg har fået 15% hos dem ang arbejdsskade tennis og golfalbuer, min sag er blevet udsat 2 gange ang udb, da jeg desværre ingen fleksjob har. De ville ikke give mere da de siger at jeg nu har fået konstateret fibromylegi 2011. Håber i finder ud af det og at du har en dygtig advokat, for husk ikke at give op.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 15:28   #4
Signe1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
Signe1 er ny på vejen
Er her virkeligt ikke flere, som vil dele erfaringer eller komme med gode råd til mig??
Signe1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 16:12   #5
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Signe1. Jeg har ingen gode råd, for det er arbejdsskadestyrelsen der har sat mit men grad, og jeg havde ingen valg selv at vudere hvad jeg ville.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 16:20   #6
Signe1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
Signe1 er ny på vejen
Det er ikke mengrad jeg taler om. Det er erhvervsevnetab!!
Signe1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 19:28   #7
Pilatus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Pilatus er ny på vejen
Jeg synes du skal komme med et udspil, der underbygger dine forventninger. Læg evt 5 eller 10 % på, da et udspil jo kan opfattes som værende til forhandling.
Pilatus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 23:19   #8
Helich
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 39
Styrke: 12
Helich er ny på vejen
Det vil jeg gerne, jeg har flere arbejdsskader, (rigtig uheldigt).
Det tog min advokat 3 år inden der kom et midlertidig tab af erhvervsevne på
35%, nu er min sag afsluttet, det er ASK der afgør hvor stor mit tab nu er på, det bliver en vurdering af, hvad mine lægepapir siger, samt at jeg har ikke mere erhvervsevne tilbage, jeg er tilkendt en pension.
Så jeg venter på svar nu, jeg skal gerne vende tilbage når jeg har svaret.
Men forsikring har aldrig spurgt mig, hvad jeg tror, men nu har jeg også har en advokat med hele vejen, som kører hele min sag.
Hvilket jeg er glad for.
jeg har aldrig hørt at forsikring direkte har spurgt, men det er sa en overraskelse. Du må ikke blive skuffet såfremt at du ikke få så meget i tab af erhvervsevne. det svinger rigtig meget, det kommer også an på hvor gammel du er, hvilken skade du har m.m.
Men jeg krydser finger
Helich er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 06:11   #9
Bettebitte
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2012
Indlæg: 38
Styrke: 12
Bettebitte er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Signe1 Se meddelelser
Da min sag nu er afsluttet i kommunen, skal min sag også afsluttes med forsikringen. Jeg har et midlertidigt erhvervsevnetab på 25 %, så nu skal det endelige erhvervsevnetab fastsættes. Jeg er visiteret til fleksjob med 15 timer. Jeg mener selv, at erhvervsevnetabet må ligge på omkring 60 %. Jeg (og advokaten) er blevet spurgt af forsikringen, om vi vil komme med et udspil til en procentsats eller om vi skal lade Arbejdsskadestyrelsen tage en afgørelse. Hvad vil I råde mig til??? Komme med et udspil eller lade sagen gå i Arbejdsskadestyrelsen????
Din advokat kan rådgive dig nærmere, for h*n kender nok forsikringsselskabets arbejdsmetoder. Men som udgangspunkt ville jeg ikke stole på at forsikringsselskabet "bare" udbetaler det krav jeg måtte have eller hvad jeg forventede. Men det er da bare om at klø på, med et tilbud (stort nok til at der kan forhandles ned) og hvis forsikringen ikke vil acceptere, så kan DU altid selv bede ASK om en vurdering.

Nogle forsikringer er fair og andre er det ikke, men regn alligevel med, at forsikringen vil prøve at slippe billigst muligt, og giv et tilbud højere end du selv regnede med og tag den så derfra.

Det vil være en fordel, hvis forsikringen (ved uenighed) sender sagen i ASK, dels vil de så betale ASK og dels vil de følge en afgørelse truffet i ASK. Det hele kommer også an på, om du magter fortsat at have en sag kørende, eller vil have det afsluttet nu.

Stoler du på din advokat, så følg advokatens råd.
Bettebitte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 10:20   #10
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Sigen1 Jeg har været igennem begge del både mengrad og erhversevnetab, og jeg blev ikke spurgt, de satte en % da de havde gået mine papirer igennem ang undersøgelser og udtagelse fra div læger.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erhvervsevnetab og erhvervsevnetab, hvad er forskellen Thomas 1974 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 31-01-2013 12:29
Indgå forlig som delvis sygemeldt.... wind Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 11-09-2012 15:09
Gang i slutforhandlinger om endnu et stort forlig Webmaster K10 Nyheder 0 30-06-2012 21:50
Minister: Der er ikke forlig om førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 29-06-2012 21:40
forlig med Venstre søsser98 Politik og Samfund 12 23-06-2012 17:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension