K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2015, 20:58   #1
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Sagsbehandler forslår selv bisidder ?

Så jeg skrev en mail ( med stor skrift ...hmm ) til jobcenteret i dag. Fik en opringning for første gang på et år, hvor min sagsbehandler vil kalde mig til samtale. Jeg gav udtryk for min utilfredshed og han sagde at jeg burde tage en bisidder med ?? Hvorfor ...er min sag så ikke afgjort på forhånd og det hele er blot en formalitet ? Fik af vide at det hedder 6 måneders praktik og så må jeg klare mig selv. Øhm... er sygemeldt, ikke berigtiget til dagpenge efterfølgende og nok heller ikke kontanthjælp !

Er der nogen der kan lure den ?
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2015, 21:04   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
En bisidder er altid en god idé. Så er der to sæt ører til at høre, hvad der bliver sagt til mødet. Hvis du så netop er utilfreds, er din bisidder "vidne" angående hvad der er sket ved mødet.
Det kan også være en god idé at optage mødet.

Er du på sygedagpenge lige nu?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2015, 02:50   #3
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
En bisidder er altid en god idé. Så er der to sæt ører til at høre, hvad der bliver sagt til mødet. Hvis du så netop er utilfreds, er din bisidder "vidne" angående hvad der er sket ved mødet.
Det kan også være en god idé at optage mødet.

Er du på sygedagpenge lige nu?
Nej dem mistede jeg får et år siden. Det er derfor jeg bliver bekymret, når han siger jeg er velkommen til at tage en bisidder med ?
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2015, 10:39   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Altså du er jo altid velkommen til at tage en bisidder med til møder
Hvad får du så lige nu?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2015, 11:25   #5
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Altså du er jo altid velkommen til at tage en bisidder med til møder
Hvad får du så lige nu?
Ved godt at vi alle er velkomne til at tage bisiddere med Men bliver stadig bekymret når en sagsbehandler forslår det fordi det virker som om der skal ske noget der ikke er til min fordel, ved det møde.

Er sygemeldt i et afklaringsforløb på ressourceforlbsydelse.

Planen er en praktik og så skal jeg klare mig selv bagefter . Har været udenfor arbejdsmarkedet i fem år og har adskillige speciallægers udtalelser for at jeg ikke kan vende tilbage til mit fag. Kan heller ikke få dagpenge og nok heller ikke KH.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2015, 13:03   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hmm tror det bedste svar du får, er hvis du spørger sagsbehandler, hvad han mente med det
Min sagsbehandler foreslog at jeg tog en bisidder med til møde med rehabiliteringsteamet, men hun virkede til at min sag var meget sikker. Så der var det nok mest fordi, jeg så ikke skulle sidde "alene" blandt en masse fremmede autoriteter
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2015, 13:04   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg synes du skal se det som positivt at sagbehandleren forslår du har en bisidder med.

Jeg tror altså bare sagsbehandleren kan høre din frustration og tænker det kan være en hjælp for dig at have en bisidder med, uanset hvad der skal tales om. Læg ikke mere i det end omsorg for dig. Og måske sig selv Det kan også gøre et møde lidt lettere for sagsbehandleren, at du har en med som måske kan hjælpe dig tøjle dine frustrationer.

Selv bruger jeg også min bisidder til at holde mig i hånden (helt konkret holde i hånden), hvis jeg bliver for frustreret til et møde. Hun (min bisidder) kan også hjælpe mig få noget gentaget, når hun kan se at jeg ikke har forstået det der bliver sagt fordi jeg sidder fastlåst i min frustration. Så en bisidder er helt klart en stor hjælp for mig.

Synes du skal prøve ikke at køre dig selv op før mødet.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension