K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2015, 11:47   #1
mulle2015
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2015
Indlæg: 33
Styrke: 9
mulle2015 er ny på vejen
Exclamation

Må kommunen godt reducer min kærestes uddannelseshjælp fordi jeg får ressourceforløbsydelse? får 10.845 før skat..

de siger at hvis jeg skulle ha' haft udd. hjælp ville jeg han fået 5945 og det er derfor de modregner i min kærestes udd. hjælp.. det giver ingen mening..
mulle2015 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2015, 13:48   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Problemet er, at hvis du havde fået uddannelseshjælp, havde du også fået aktivitetstillæg. "§ 26. Hjælpen til et ægtepar beregnes som summen af de beløb, som hver af ægtefællerne er berettiget til efter §§ 22-25. Hjælpen til et samlevende par, jf. §§ 2 a og 2 b, beregnes som summen af de beløb, som hver af de samlevende er berettiget til efter §§ 22-25, jf. dog stk. 2. "

Aktivitetstillæg er §24. Og der står jo ikke §22, 23 og 24.
Så de skal lige huske, at hvis du havde fået uddannelseshjælp, havde du også fået aktivitetstillæg. Og det ville gøre, at du kom op på 10849 kr før skat, det samme som i ressourceforløb
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2015, 13:55   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Problemet er, at hvis du havde fået uddannelseshjælp, havde du også fået aktivitetstillæg. "§ 26. Hjælpen til et ægtepar beregnes som summen af de beløb, som hver af ægtefællerne er berettiget til efter §§ 22-25. Hjælpen til et samlevende par, jf. §§ 2 a og 2 b, beregnes som summen af de beløb, som hver af de samlevende er berettiget til efter §§ 22-25, jf. dog stk. 2. "

Aktivitetstillæg er §24. Og der står jo ikke §22, 23 og 24.
Så de skal lige huske, at hvis du havde fået uddannelseshjælp, havde du også fået aktivitetstillæg. Og det ville gøre, at du kom op på 10849 kr før skat, det samme som i ressourceforløb
§§ 22-25 betyder 22 TIL 25 med. Dvs §22 + §23 + § 24 + § 25, så 24 er med Misty.

Som jeg er orienteret får man først aktivitetstillæg, når man har været i aktiverigsforløb i 3 mdr.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2015, 14:00   #4
mulle2015
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2015
Indlæg: 33
Styrke: 9
mulle2015 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Problemet er, at hvis du havde fået uddannelseshjælp, havde du også fået aktivitetstillæg. "§ 26. Hjælpen til et ægtepar beregnes som summen af de beløb, som hver af ægtefællerne er berettiget til efter §§ 22-25. Hjælpen til et samlevende par, jf. §§ 2 a og 2 b, beregnes som summen af de beløb, som hver af de samlevende er berettiget til efter §§ 22-25, jf. dog stk. 2. "

Aktivitetstillæg er §24. Og der står jo ikke §22, 23 og 24.
Så de skal lige huske, at hvis du havde fået uddannelseshjælp, havde du også fået aktivitetstillæg. Og det ville gøre, at du kom op på 10849 kr før skat, det samme som i ressourceforløb
Ja det sagde jeg også til hende og så sagde hun at jeg skulle snakke med min sagsbehandler i udbetaling, hende fik jeg så endelig fat på men hun kunne heller ikke forstå det og sagde jeg skulle snakke med min kærestes sagsbehandler i udbetaling i stedet for og hun havde selvfølgelige lige fået fri for i dag

Så de må jo ha' lavet en fejl eller?

Jeg forstår ikke pargrafer.. Men jeg har været på kontanthjælp i en del år og rec. forløb i et år pga. ADD og meget svær angst jeg fik aktivitetstillæg da det begyndte at hedde udd. hjælp.. så det burde jeg da også være berettiget til nu hvis de tænker på den måde..
mulle2015 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2015, 14:14   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
§§ 22-25 betyder 22 TIL 25 med. Dvs §22 + §23 + § 24 + § 25, så 24 er med Misty.

Som jeg er orienteret får man først aktivitetstillæg, når man har været i aktiverigsforløb i 3 mdr.
"§ 24. Kommunen yder et aktivitetstillæg til uddannelseshjælpen til en person, der er visiteret som aktivitetsparat og deltager i tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, jf. dog stk. 4 og 6. En person har endvidere ret til aktivitetstillægget, når personen har tilkendegivet, at pågældende ønsker tilbud.Aktivitetstillægget kan tidligst ydes, når personen har modtaget uddannelseshjælp i 3 måneder, jf. dog stk. 5. "

"Stk. 5. I helt særlige tilfælde, hvor en person har særligt komplekse udfordringer i form af helbredsmæssige eller sociale barrierer og kommunen har visiteret personen som aktivitetsparat ved den første samtale efter senest 1 uge, jf. § 20 a, stk. 1, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, har personen ret til aktivitetstillæg fra dette tidspunkt."

Da hun er i ressourceforløb, bør hun opfylde stk 5.
Den understregede del, er noget alt for mange kommuner desværre glemmer

Mulle:
Sig til kommunen, at hvis du havde været på uddannelseshjælp, havde du haft ret til aktivitetstillæg efter aktivlovens §24, så det skal de huske at tage med i deres udregning
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2015, 14:24   #6
mulle2015
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2015
Indlæg: 33
Styrke: 9
mulle2015 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Mulle:
Sig til kommunen, at hvis du havde været på uddannelseshjælp, havde du haft ret til aktivitetstillæg efter aktivlovens §24, så det skal de huske at tage med i deres udregning
Ej hvor jeg håber du har ret
mulle2015 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2015, 14:28   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
mulle:
jeg ved ikke om dette kan hjælpe lidt, men fra 1/1 2016, må de ikke modregne jer for gensidig forsørgerpligt mere (medmindre i bliver gift). Det redder selvfølgelig ikke så meget lige nu, men det er heldigvis ikke noget, der står på i lang tid
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2015, 14:50   #8
mulle2015
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2015
Indlæg: 33
Styrke: 9
mulle2015 er ny på vejen
Men synes virkelig ikke det er fair over for mig at de der sidder på kommunen lige nu ikke kan give mig et svar for de sidder jo og kan se det samme på skærmen. Og skal igen gå en helt dag og tænke på om jeg får ret, hjælper ikke når jeg har ADD, for så kan man ikke bare ligge tankerne..

på min lønseddel står der Ressourceforløbsyd. pas/aktiv per. og det betyder?
mulle2015 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2015, 14:56   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg har selv ADD, så forstår fuldt ud hvor meget de tanker fylder.
Det er kommunen der har lavet en fejl i dette tilfælde, det er jeg meget sikker på (og det er Akvamarin tilsyneladende også )

Den der pas/aktiv per. har jeg aldrig helt forstået. Det er som om deres system ikke helt er sat op til at give mening.
Men det har ikke betydning i denne situation
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2015, 15:11   #10
mulle2015
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2015
Indlæg: 33
Styrke: 9
mulle2015 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Jeg har selv ADD, så forstår fuldt ud hvor meget de tanker fylder.
Det er kommunen der har lavet en fejl i dette tilfælde, det er jeg meget sikker på (og det er Akvamarin tilsyneladende også )

Den der pas/aktiv per. har jeg aldrig helt forstået. Det er som om deres system ikke helt er sat op til at give mening.
Men det har ikke betydning i denne situation
okay troede der stå passiv aktiveringsparat og der tænkte jeg at der var et bevis eller noget på at jeg har ret til aktivitetstillæg..
mulle2015 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension