K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2013, 14:27   #1
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Lockout og sygemeldt lærer

Hej,

Min veninde er deltidssygemeldt og konfliktramt lærer.

Vi har forsøgt, at finde ud af hvordan hun skal forholde sig... men ingen vil rigtig komme med nogle konkrete anvisninger på hvorledes hun skal forholde sig.

Vi har naturligvis googlet...på papiret virker det let og ligetil men i praksis er det svært finde ud af hvordan vi skal gøre det. A-kasse svarer i øst som vi spørger i vest. Ydelseskontoret virker også meget nølende og usikre.

Hvis vi gør som vi er er vejledt, så skal hun både have konfliktstøtte og sygedagpenge, men det kan da ikke være rigtigt for så ender hun jo med at få en væsentligt højere indtægt end hendes normale lønindtægt.

Konfliktstøtten kan hun ikke frasige sig har hun fået at vide - den kommer vist helt af sig selv. Den er tilbagebetalingspligtig.

Ydelser fra kommunen er jo subsidiære og i den periode hun er lockoutet har hun jo penge til forsørgelse...

What to do? Synes ikke vi får nogen svar nogen steder fra som vi kan bruge til noget.

K10 har jo mange kloge hoveder så jeg håber at I kan hjælpe os lidt på vej

På forhånd tak.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2013, 14:31   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg tror nu godt hun kan vælge lånet fra, læste et eller andet et sted.. tjekker lige..

- Medlemmer, der har været lockoutet, men ikke optaget lån, betaler udelukkendelokalkredskontingent og centralt kontingent på 100 kroner i perioden, hvor det centrale kontingenter fastsat til (forventeligt) 100 kr. Periodens længde afhænger af lockoutens omfang. Dissemedlemmer skal heller ikke betale konfliktkontingent

http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=dk
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2013, 15:38   #3
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jeg er ret overbevist om, at jeg læste, at man som sygemeldt skal gå på kommunen og få sygedagpenge sålænge lockouten varer - går ud fra, at det samme gør sig gældende for en delvis sygemelding


Har nu fundet dette: Er du syg ved konfliktens begyndelse, skal du hurtigst muligt henvende dig til din arbejdsgiver med henblik på at du og din arbejdsgiver udfylder og sender dagpengeskema til din bopælskommune.
Du vil herefter fra din bopælskommune modtage dagpenge, indtil du raskmeldes. Efter raskmeldingen indtræder man i konflikten. Som supplement til sygedagpengene udbetaler nogle faglige organisationer konfliktunderstøttelse til dækning af differencen mellem den normale løn og sygedagpengene.. http://www.dlf.org/files/DLF/Løn%20o...vejledning.pdf

Sidst redigeret af frup; 02-04-2013 kl. 15:43. Årsag: Tilføjelse
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2013, 21:49   #4
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Tusind tak for hjælpen
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 07:09   #5
Mbakholm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Mbakholm er ny på vejen
Thumbs up

Hej

Jeg er selv delvis sygemeldt lærer.

1. Man skal kontakte sin sagsbehandler og meddele, at man er "Fyret" eller lockoutet.

2. Danmarks lærerforening tilbyder, at man kan få supplet op til de ca. 18.000 kr, som et lån. Lånet vil blive afdraget over 2 år, med få penge pr. måned.

Vores fagforening står bag os og klar til at hjælpe.
Mbakholm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 08:26   #6
Mbakholm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Mbakholm er ny på vejen
Hej

I går vi fik svar på lånet.

Den faste kontigent til lokal kreds bliver sat ned til 100 kr. Kontingent til hovedkreden forbliver som den er. Lånet bliver betalt over 4 år med en rente på 4½%. Jeg kan regne ud at det bliver ca. 850 kr. for at låne disse 18500.

Det bliver jo ikke så meget for os, idet vi kan få suppleret op. Der vil være forskellige lånemuligheder. Du skal bestemme dig omkring den 21. 22. april, hvis du er bagudlønnet.

Ps. Kontakt din TR.

God weekend.
Mbakholm er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygemeldt madamflex Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 19-09-2013 01:08
KL og lærene - Lockout Abraxus Politik og Samfund 11 17-04-2013 17:02
Førtidspensionssats og lockout frup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 23-03-2013 19:38
Lærer: Overtid 1 time, men afspadsering 1/2 time - er det rimeligt? Kanogvil! Spørgsmål ang fleksjob 36 15-02-2012 10:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension