K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2013, 01:35   #11
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Han har stadig sin autorisation som sygeplejerske i behold, så han vil nok "nyde" sit fremtidige arbejde med den.

Almindeligvis, når en speciallæge "lukker" så sælges praksis med patienter og det hele, så mon ikke problemet med at finde en ny psykiater løser sig selv ?
Det er jo ikke fordi muligheden for at slå sig ned som privatpraktiserende psykiater, sådan lige hænger på træerne.
Nu er det så langt fra sikkert at den psykiater der på et tidspunkt overtager er god eller på samme måde hjælper patienterne.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2013, 23:31   #12
ikast1968
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
ikast1968 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
"Psykiatrisk privatpraksis" dem er der rift om, jeg ved ikke lige hvor "morskabselementet" skulle befinde sig.
Selv til Ringkøbing vil læger flytte, hvis de ser en givtig forretning.

Jeg har heller ikke talt om mandens kvalifikationer, men da han har sin "anden" autorisation at falde tilbage på, er det jo ikke sikkert han har kæmpet så meget imod.

Han har længe været på sundhedsstyrelsens tilsyns liste... der er to måder at komme af den på... enten retter man ind, og han har åbenbart fortsat været for rundhåndet med medicin, ellers så slipper man sin autorisation frivilligt, eller den bliver taget.

Der har jo været et retsligt-opgør/forlig før det når hertil.
Jeg har nu aldrig hørt at Kai skulle være sygeplejerske men du ved så nok bedre. Jeg har selv talt med Kai i dag - han har selv sagt, at Ringkøbing er der altså ikke rift - så det ved jeg ikke hvor du har fra. Du må lige fortælle hvor længe han har været på listen og for hvad.
Jeg er ikke bekendt med et retsligt opgør - det har Kai ikke fortalt - hvor ved du det fra? Og desuden han kvalifikationer som læge og som menneske er i top - det kan jeg fortælle dig, jeg har mødt mange psykiatere men ingen med så stor et hjerte som Kai og med så stor engagement i sine patienter og jeg taler altså for både min mand og mig selv. Og vi har haft utrolige hårde år - havde Kai ikke været der - havde vi nok heller ikke været her i dag. Det er en utilgivelig beslutning Sundhedsstyrelsen har lavet overfor Kai og overfor hans patienter - de står nu på herrens mark og ventetid er et sted mellem 5 måneder og - Men hvad hvem tænker på det

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja uuha, lad os endelig få stoppet en læge der bekymre sig om sine patienter??

At være læge der IKKE er rundhåndet med medicinen, kan sgu også være et problem - det kan i hvert fald sende en patient på gaden som en anden kriminel i jagten på medicinen. Og indirekte støtte det illegale marked, og de forkerte bagmænd. Helt uden opsyn. Der har jeg nemlig selv været, og det var ikke morsomt!!
Så hellere have haft en rundhåndet læge, hvor vi måske sammen kunne lægge en plan, så nattevandringen og handlen i porte og kældre på Istedgade kunne have været undgået.

Nu kender jeg ikke personligt omtalte psykiater, men jeg er sikker på, at hans hjerte har været på rette sted, og at han har sat mennesket før systemet.
Og hvis jeg havde kendt ham, så havde jeg kæmpet for ham.

Og stakkels patienter, der nu står og mangler ham.

*Dette indlæg er ikke et svar på dit indlæg, Hva nu - det er bare en tanke jeg lige måtte af med, skrevet som reaktion på hans situation.
Tak for et dejligt indlæg fra en patient og hans mand som er Kai dybt taknemlig
ikast1968 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2013, 00:07   #13
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ikast1968 Se meddelelser
Jeg har nu aldrig hørt at Kai skulle være sygeplejerske men du ved så nok bedre. Jeg har selv talt med Kai i dag - han har selv sagt, at Ringkøbing er der altså ikke rift - så det ved jeg ikke hvor du har fra. Du må lige fortælle hvor længe han har været på listen og for hvad.
Jeg er ikke bekendt med et retsligt opgør - det har Kai ikke fortalt - hvor ved du det fra? Og desuden han kvalifikationer som læge og som menneske er i top - det kan jeg fortælle dig, jeg har mødt mange psykiatere men ingen med så stor et hjerte som Kai og med så stor engagement i sine patienter og jeg taler altså for både min mand og mig selv. Og vi har haft utrolige hårde år - havde Kai ikke været der - havde vi nok heller ikke været her i dag. Det er en utilgivelig beslutning Sundhedsstyrelsen har lavet overfor Kai og overfor hans patienter - de står nu på herrens mark og ventetid er et sted mellem 5 måneder og - Men hvad hvem tænker på det
Det her handler for mig ikke om hvorvidt han er en god psykiater, den debat vil jeg slet ikke gå ind i.
Men du stiller nogle spørgsmål og undren.

Ifølge sundhedsstyrelsens autorisations register (sst.dk) har han en gyldig autorisation som sygeplejerske og en IKKE gyldig autorisation som læge.

Han er taget af tilsynslisten i forbindelse med han har mistet sin autorisation, men det skal vel nok være omkring 1½ år siden jeg så navnet der første gang på denne liste (jeg kontrollerer listen jævnligt fordi jeg ikke gider ryge i klørene på en hvor der er "ugler i mosen")

Der var givet en "indskærpelse" for hans medicineringspraksis... overholdes en indskærpelse ikke, så er det altså autorisationen der ryger i under en administrativ process.
Det er almindelig praksis i sådanne sager.

Jeg mener ikke sundheds styrelsen er urimelig på nogen måde, når de sætter stolen for døren, overfor en læge der ikke overholder de påbud der er givet.

Og der skal såmænd nok komme en ny psykiater i Ringkøbing... der er mange psykiatere der godt kunne tænke sig at få en praksis der lugter af penge, og tro mig, en psykiatrisk speciallægepraksis i udkants Danmark, der er penge at hente !

PS
https://www.sundhed.dk/find-behandler/?orgid=34387
Så der er altså andre psykiatere i Ringkøbing...16 ugers ventetid.

Sidst redigeret af Hva´nu; 18-05-2013 kl. 00:19. Årsag: Tilføjelse
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2013, 23:36   #14
sanita40
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2013
Indlæg: 16
Styrke: 11
sanita40 er ny på vejen
Hej herinde

Jeg har gået hos Kai Rosenberg Andersen i snart 2 år og oplever ham som en yderst kompetent mand med et stort hjerte for sine patienter.

Jeg har ALDRIG oplevet at han har udskrevet for meget medicin, men der er jo også forskel på hvordan folk reagerer på medicinen og om den overhovedet påvirker den enkelte.

Som læge og patient er man nød til at prøve sig frem før man når den rette dosis medicin.

Kai gav mig diagnosen PTSD efter mobning på flere arbejdspladser og en frontal påkørsel af en stor sneplov, hvor min bil blev totalskadet. Diagnosen er blevet bekræftet af en anden psykiater, så der er INTET i vejen med Kai Rosenberg Andersens dømmekraft.

Det er meget beklageligt at han har fået frataget sin autorisation og vi bør kunne hjælpe ham. Er der nogle forslag til hvad vi gør?
sanita40 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 00:34   #15
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sanita40 Se meddelelser
Det er meget beklageligt at han har fået frataget sin autorisation og vi bør kunne hjælpe ham. Er der nogle forslag til hvad vi gør?
Sagen er kommet så langt at der ikke er noget at gøre, han har tidligere fået besked på at autorisationen ville ryge hvis han ikke rettede op på sin ordination praksis... det valgte han så at lade være med.

Jeg ville som patient føle mig godt og grundigt svigtet hvis min psykiater mistede sin autorisation, til trods for at han havde fået chancen for at rette op på sagerne, mens han stod på listen over læger med skærpet hensyn.

Det virker ærligt talt ikke som om han har kæmpet særligt for at beholde sin autorisation.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 02:01   #16
ikast1968
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
ikast1968 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Det her handler for mig ikke om hvorvidt han er en god psykiater, den debat vil jeg slet ikke gå ind i.
Men du stiller nogle spørgsmål og undren.

Ifølge sundhedsstyrelsens autorisations register (sst.dk) har han en gyldig autorisation som sygeplejerske og en IKKE gyldig autorisation som læge.

Han er taget af tilsynslisten i forbindelse med han har mistet sin autorisation, men det skal vel nok være omkring 1½ år siden jeg så navnet der første gang på denne liste (jeg kontrollerer listen jævnligt fordi jeg ikke gider ryge i klørene på en hvor der er "ugler i mosen")

Der var givet en "indskærpelse" for hans medicineringspraksis... overholdes en indskærpelse ikke, så er det altså autorisationen der ryger i under en administrativ process.
Det er almindelig praksis i sådanne sager.

Jeg mener ikke sundheds styrelsen er urimelig på nogen måde, når de sætter stolen for døren, overfor en læge der ikke overholder de påbud der er givet.

Og der skal såmænd nok komme en ny psykiater i Ringkøbing... der er mange psykiatere der godt kunne tænke sig at få en praksis der lugter af penge, og tro mig, en psykiatrisk speciallægepraksis i udkants Danmark, der er penge at hente !

PS
https://www.sundhed.dk/find-behandler/?orgid=34387
Så der er altså andre psykiatere i Ringkøbing...16 ugers ventetid.
Jens Thirmer deler praksis med Kai Rosenberg og Jens Thirmer holder til oktober. Jeg vil slå fast at Kai aldrig over for os har været rundhåndet med medicin - det har jeg derimod oplevet andre læger. Kai gjorde mig i en periode næsten medicinfri, indtil nogle omstændigheder væltede mig igen - og han er ikke rundhåndet. Men en kompetent og patientvenlig læge - og dem har jeg altså ikke mødt mange af. Men Sundhedsstyrelsen gider ikke høre på patienter endsige hjælpe dem som kommer i klemme. Jeg ved ikke selv hvor jeg ville have været i dag uden en mand som Kai - det samme gælder min mand og andre som har mødt Kai. Men det tæller selvfølgelig ikke, at man er menneske og så læge. Føj for ***** hvor skal sundhedsstyrelsen skamme sig.
ikast1968 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 15:17   #17
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Jeg tror lige det er vigtigt at præcisere at når Sundhedsstyrelsen taler om at læger er for rundhåndede med medicin, så taler vi IKKE om diverse psykofarmaka;
Antidepressiva, Antipsykotika, Stemningsstabillisterende præparater mm.

Det der menes med rundhåndet omkring medicin er udskrivelse af "afhængighedsskabende" præparater...
Disse præparater er kopieringspligtige, hvilket betyder at der går kopi til sundhedsstyrelsen hver gang de udskrives.
En læge vil blive konfronteret hvis han er lidt for flittig på receptblokken med disse præparater, og kan lægen ikke give en meget god begrundelse, ja så sker der det at autorisationen ryger sig en tur.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 22:11   #18
sanita40
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2013
Indlæg: 16
Styrke: 11
sanita40 er ny på vejen
Hvis den afhængighedsskabende medicin er den eneste som kan hjælpe en patient, kan jeg ikke se, der er noget forkert i, at udskrive medicinen.

Hvis den afhængighedsskabende medicin ikke må udskrives er det underligt, den findes på markedet i Danmark.........

Reglerne er godt nok mærkelige. De er hverken til gavn for læge eller patient.....
sanita40 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 22:23   #19
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Jo, der er forkert at give patienter der skaber afhængighed.

Citat:
Oprindeligt indsendt af sanita40 Se meddelelser
Hvis den afhængighedsskabende medicin er den eneste som kan hjælpe en patient, kan jeg ikke se, der er noget forkert i, at udskrive medicinen.

Hvis den afhængighedsskabende medicin ikke må udskrives er det underligt, den findes på markedet i Danmark.........

Reglerne er godt nok mærkelige. De er hverken til gavn for læge eller patient.....
Det forholder sig sådan at der for eks. "benzoediasepiner" er andre muligheder.
Derfor er der indført instrukser for hvordan man aftrapper patienter.

Det er et stort arbejde at aftrappe patienter fra denne medicin, og derfor er det også bekymrende at læger fortsætter af samme "spor" som altid, fremfor at aftrappe patienter.

Medicinen findes stadig på markedet, men skal bruges til aftrapning, og af og til også akutte tilfælde.
Men på sigt skal i nok ikke regne med præparaterne er tilgængelige.

Reglerne er gavnlig for patienterne derhen at læger ikke starter dem op i sådan en behandling, uden øje for at det kun er for en kort periode medicinen må bruges.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2013, 06:40   #20
miditatat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Lokation: morsø
Indlæg: 1
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
miditatat er ny på vejen
Smile kaj R andersen

Hej, ja jeg kender Kaj så godt, bor lidt ved ham nu og er ved at hjælpe ham med at sætte vinduer i murer og tømrer arbejde fordi det er hans og lidt min plan at åbne noget med et slags meditations og slap af kursus, her er det planen at kaj vil lære folk at meditere.
i øvrigt er Kaj vel en af de rareste og mest dygtige mennesker jeg kender. F or at det ikke skal blive for rosen, så ja er det rigtigt at Kaj er frataget sin licitation, da han ikke var for rundhåndet, men var for hurtigt ude med diagnosen Adhd, til børn.
jeg selv havde kaj i et halvt år men er nu medicin fri, og for i øvrigt også alkohol fri da jeg skal til at læse til d.a.c. men håber nogle, gerne mange vil henvende sig med deres evt int i meditation, og evnen til at lære at slappe af tænke positivt . alt sammen teknikker baseret på lidt psyk. men også logisk tankegang.
miditatat er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen der kender ham? UllaSK Spørgsmål ang fleksjob 12 15-07-2011 01:50
kender nogen den nye lov? jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 14-05-2011 20:15
nogen der kender sanne mor Alt det andet 7 06-12-2010 09:38
Nogen der kender Job og råd ? tbbe´s kæreste Alt det andet 5 31-10-2010 21:12
jo jo , ingen der kender nogen , der kender.. o.s.v. helle4 Politik og Samfund 7 06-12-2008 16:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension