K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2011, 12:30   #1
frurabbit
På vej til at lære K10
 
frurabbits avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Køge Vest, BORUP
Alder: 72
Indlæg: 6
Styrke: 0
frurabbit er ny på vejen
Unhappy Medicin og bilkørsel, embedslæge

Hej, Jeg var hos læge i går, og hun spurgte, hvordan jeg var kommet derop. Var jeg gået, cyklet? jeg sagde, at jeg var kørt i bil.
Nå, jamen så må jeg rette henvendelse til embedslægen om, om du må køre bil med de mængder metadon, du tager, før i dag er du ikke særlig påvirket, men det var du sidste gang! tak i skabet!
Jeg sagde, at jeg følte ikke, at jeg var påvirket, når jeg kørte og der var heller ingen i familien eller andre, der havde sagt noget.
Læge afsluttede: Hører du noget fra embedslægen, så ved du, hvor det kommer fra!! Jeg gik bare ud af døren uden at aftale nyt besøg.
Jeg var total lamslået, ved tanken om, at vi så skulle sælge min bil.
Jeg styrtede hjem for at læse om, hvad jeg kunne finde, og hvad betyder dette her?

"Der anbefales sædvanligvis ét års tidsbegrænsning for kørekort til kategori A, B, C, D og E til ansøgere i fast vedligeholdelsesbehandling med metadon, såfremt daglig dosis ikke overstiger 120 mg dagligt – og såfremt der ikke er helbredsmæssige forhold i øvrigt, som taler imod kørekort."

at jeg så kan få det fornyet hvert år eller har jeg kun 1 år tilbage at gøre godt med?

jeg vil for alt i verden ikke at med min bil, så enten skal jeg trappe ud, og ha smerter eller findes der medicin, som man gå må indtage + køre bil.

Samtidig var jeg gal på hende, for hun kunne da ha oplyst, at der var en grænse på 120 mg, den ligger jeg under, og at de ikke før har fortalt mig om de grænser. Jeg har fået medicin af forskellige læger i lægehuset, og ingen har spurgt mig før om bilkørsel og jeg har ikke reageret selv, da jeg jo godt føler, jeg kan køre bil. Men nu ved jeg, at jeg kan blive taget for promille, hvis jeg bliver indblandet i et uheld. uha.
frurabbit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2011, 13:15   #2
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Hej
Kan du så komme tilbage til din læge

I skal da sammen tilrettelægge et forløb så du kan færdes sikkert i trafikken
Både for din skyld men også af hensyn til alle andre traffikanter

Har en søn der skal have sit kørekort fornyet hvert år på grund af sit høje medicinforbrug
det går ganske gnidningsløst

Held og lykke med det
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2011, 13:20   #3
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Vi kan hurtigt blive enig om at hun kunne have gjort det en hel del bedre med at oplyse dig om regler mv.

Men problemet er så vidt jeg er informeret, at en læge kan drages til ansvar hvis denne udskriver medicin som overskrider den tilladte grænse i forhold til bilkørsel.

Her er et rigtigt godt indlæg om det
http://www.psychedelia.dk/phpBB3/vie...hp?f=5&t=35447

Og lidt andre links
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=117508
http://www.apotekerforeningen.dk/pdf...g_brochure.pdf
http://retsinformation.w0.dk/print.aspx?id=117508&exp=1 (Print side)
http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/M...0i%20trafikken

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2011, 13:28   #4
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
dyt båt

Kære Frurabbit

Jeg kan ikke blive foraget sammen med dig her. På metadon blinker advarselstrekanten i neon.

Hvis der er en grænse på 120 mg, og du er under den dosis, er der vel ingen problemer.

Men jeg færdes i trafikken og det gør alle dem, jeg elsker også. Hvis man kan blive straffet for at være påvirket af metadon og andre euforiserende stoffer, er der nok en grund til det som f.eks. nedsat reaktiostid.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2011, 14:00   #5
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Det er ikke promille kørsel de kan tage dig for, men for kørsel under påvirkning af euforiserende stoffer.

http://retsmedicin.ku.dk/om_institut...rende_stoffer/

Men som jeg forstår, det du har skrevet, så er det kun det første år du ikke må kører, det er den tid de mener det tager for dig at komme på den rigtige dosis og for kroppen at vænne sig til den, derefter skulle der ikke være noget at komme efter. Bare du ikke er over de 120mg dagligt og at der ikke er andre helbredsmæsige forhold, der gør at du ikke må køre..

Håber jeg har forstået det rigtigt, men ring selv til embedslægen. Min far får metadon og kører generelt ikke mere, men det er lige så meget fordi han har 3 diskusser i lænden som gør at han ikke kan læne sig tilbage i sædet. Jeg har også rød trekant på min medicin (, og her har jeg også forstået at når bare man er velmedicineret, så skulle det være ok at kører bil.

Sommer hilsner fra

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2011, 19:58   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Piamus læs....

vedr din far

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...teddy+%F8feldt

har du yderligere spørgsmål vender du bare tilbage.

Frurabbit.

her findes alt om retssikkerhed og bil/medicin

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...ight=stoktofte

samt det de andre henviser til. Tag det roligt.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 12:37   #7
frurabbit
På vej til at lære K10
 
frurabbits avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Køge Vest, BORUP
Alder: 72
Indlæg: 6
Styrke: 0
frurabbit er ny på vejen
Wink

Tak for jeres svar
Jeg skal bestemt køre sikkert i trafikken, både for mig selv og andre, det vil jeg lige pointere, hvis nogle skulle være i tvivl om mine hensigter.

Jeg har været rundt på diverse sider og er blevet kun lidt klogere, for dette retssprog er temmelig kringlet.

Jeg skal forholde mig rolig, selv om det er temmlig svær, for hvad sker der, skal jeg aflevere mit kørekort sådan vupti?

Jeg har fået en tid hos min tidligere smertelæge, ham kan jeg tale mig og jeg ved, at han er en person, som kan forklare mig, hvad der er at gøre og komme med forslag, så jeg kan komme ned eller ud af mit forbrug af metadon og til anden medicin, for er jeg fuld af smerter, så er jeg heller ikke i stand til at køre bil.
Hos lægen var der ingen dialog, overhovedet det er jeg skuffet over, og har megen lidt lyst til at snakke med hende igen.
Så jeg betaler af egen lomme for at få en ordentlig behandling.
frurabbit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 13:32   #8
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Tak Peter

Jeg har vidresendt det til mine forældre, så de kan se på det, måske det kan hjælpe.

Det har tager ca 15 år at få bevilget en scanning af ryggen, som viste det vi fra starten havde mistanke om, dog er der ikke bare én, men hele 4 diskusser (den sidste i nakken). Det er nu ikke muligt at gøre noget ved dem, uden at det er 50/50 om han ender i en kørestol eller ej. Derud over er der ingen garanti for at smerterne forsvinder.

Nå men han får da sin pension, så han skal de heldigvis ikke igennem kampen idag, hvor det ser ud til at tage noget længere tid end for bare 8-10 år siden.

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 14:36   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
lægen har pligt til at melde en til embedslægen
hvis lægen vurdere man er til fare i trafiken
min far fik også taget sit kørekort, fordi lægen ikke mente han kunne klare de test
man skal igennem som 70 årig
han gennemgik dog testen igen og var til ny køreprøve som han bestod til UG

har selv kørekort endnu, men har ikke kørt bil de sidste to år
men har gået med stille med det. Når jeg er blevet spurgt om jeg kørte bil
har jeg bare svaret, nej det gør jeg ikke.

men igen lægen gør alså sit arbejde.
selvom man synes det går fint, bliver ens reaktiostid. mindre når man er på piller
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
medicin og bilkørsel heidi kastrup Alt det andet 4 23-05-2011 23:58
medicin og bilkørsel heidi kastrup Alt det andet 3 18-05-2011 23:25
Medicin og bilkørsel zuza Nyt om loven 6 26-05-2008 21:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension