K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2013, 10:39   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Enig.....

Og de fleste Øko ting er altså ikke så dyre så de er umulige at købe...

Man kan jo spare et par sodavand væk istedetfor så er man også mindre i sukker helvede..........
For en del år siden var jeg i Netto, og skulle bl.a. købe gulerødder, de havde ikke flere af de "almindelige", kun økologiske, så jeg købte en pose økologiske gulerødder.
Dengang anså jeg det vist mest for at være noget pjat, det der "økologi-noget", men siden da er jeg fortsat med, at købe økologiske gulerødder, for de smager altså bedre.

Citroner køber jeg også altid økologisk, for jeg bruger tit skallen i madlavningen.

Da børnene var små købte jeg de havregryn, der hedder Solgryn, men en dag bad sønnen mig om, at købe de samme havregryn, som de havde i børnehaven.
Så måtte jeg jo spørge i børnehaven hvad det var for nogen havregryn de købte, og det var såmænd økologiske havregryn, købt i Fakta.
De sidste par år har de jævnligt haft dem i Netto, på tilbud.

Hvis jeg ikke skulle skele til økonomien ville jeg købe mere økologisk end jeg gør.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2013, 11:15   #22
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Den med at der ikke skal være alt muligt i tingene prøver jeg men der er bare ting som jeg vil ha fx mit hårshampoo skal der være noget i ellers bliver det ikke rigtig. Jeg har været igennem flere ting uden alt muligt i og det duer ikke og sådan er det bare.
Jeg har ret meget hår så der skal noget til før det bliver rigtig. Jeg vasker det 2 gange om ugen så hvis der er nogle som bliver ramt af det er det dårligt sort uheld. håber da dem jeg er sammen med til daglig siger det det vil være små ting at jeg skal lave om på hvornår jeg vasker hår
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2013, 19:20   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vej86 Se meddelelser
Den med at der ikke skal være alt muligt i tingene prøver jeg men der er bare ting som jeg vil ha fx mit hårshampoo skal der være noget i ellers bliver det ikke rigtig. Jeg har været igennem flere ting uden alt muligt i og det duer ikke og sådan er det bare.
Jeg har ret meget hår så der skal noget til før det bliver rigtig.
Jeg har tykt skulderlangt hår, min datter har et lige så tykt hår, men meget længere, vi bruger en shampoo, der hedder Derma, og den er uden parfume, parabener og farvestoffer, den er rigtig god, og jævnligt på tilbud i store flasker med pumpe.

Jeg kan ikke forstå hvordan parfume (og andre tilsætningsstoffer) kan være afgørende for, om et produkt virker eller ej.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2013, 21:33   #24
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Ja super Tykt hår her også...

De eneste der kan finde ud at klippe mit hår er folk der er vant til at klippe folk fra Feks tyrkiet og andre lande hvor de har lige så tykt hår..

Og jeg har heller ingen problem med det...

Du har sikkert prøvet miniRisk som er en latterligt shampo...

Derma er god...




Og JA de økologiske gulerødder smager af mere....
Det samme gør æblerne altså, og undersøgelser viser jo også at nu hvor køøerne har flere generationer af øko ko i sig, ja så er der langt flere vitaminer i øko mælk end almindelig mælk.....

Og nej parfyme gør intet for dit hår..

Det har at gøre med hvad du selv gør, om du får det skyllet ordenligt osv osv

Syntes da det er skræmmende læsning At feks i bananer er der masserer af gift, selv med den tykke skræl så trænger det igennem........

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17270314.ab bananer fulde af gift.. artikel....
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2013, 08:44   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Derma er god...
Enig.

Men deres balsam er underlig, så, balsam køber jeg i Lidl, den er godt nok meget tyk i det, så især min datter bruger aaalt for meget, men så fortynder jeg den jo bare, så den bliver passende.

Og ja, det med bananerne er skræmmende.
Men der hvor jeg læste det stod der noget om, at det på ingen måde kommer over det tilladte af hvad vi må indtage.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2013, 10:34   #26
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
http://www.okologi.dk/landmand/korte...-oeko-mad.aspx

Der er delte meninger om hvorvidt der er flere vitaminer i eller ej..

Og her er det endda økologerne selv, der siger at der ikke er.

Økologi handler også først og fremmest om dyreetik og forurening..

Så man skal vælge økologi for miljøets skyld, ikke fordi det påvirker ens egen krop, for det gør det næppe.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2013, 18:49   #27
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
http://www.okologi.dk/landmand/korte...-oeko-mad.aspx

Der er delte meninger om hvorvidt der er flere vitaminer i eller ej..

Og her er det endda økologerne selv, der siger at der ikke er.

Økologi handler også først og fremmest om dyreetik og forurening..

Så man skal vælge økologi for miljøets skyld, ikke fordi det påvirker ens egen krop, for det gør det næppe.
Det vil jo ALTID påvirke din egen krop at spise økologisk....
Da Feks Mcs betegnes som en Miljø sygdom...

Alle de små værdier i kemikalier er jo ikke farlige før de kommer ind i vores krop, og lægges sammen, den del aner de intet om ....

Det er den samlede kemi og hvad de gør sammen der gør folk syge...

Det er jo derfor det boomer med folk med mcs og med allergier og intollerance overfor mad osv.....
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2013, 21:01   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
http://www.okologi.dk/landmand/korte...-oeko-mad.aspx

Der er delte meninger om hvorvidt der er flere vitaminer i eller ej..
Når jeg køber økologisk frugt/grønt, så er det fordi jeg går ud fra, at der ikke er gift i.

Jeg har f.eks. oplevet, at stå og skylle nogle æbler (ikke økologiske), som stadig var underligt "fedtede" efter at jeg havde skyllet og tørret dem.
Dét forventer jeg, at slippe for når jeg køber økologisk.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2013, 21:59   #29
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
"HVAD ER DET VOKSAGTIGE LAG PÅ ÆBLER?
Spørgsmål
Hvad er det voksagtige lag på æbler?
Svar
Æbler har et naturligt lag voks for at beskytte frugtkødet mod dehydrering, så det bevarer sin saftighed og sprødhed. De mest saftige æbler er derfor også de mest “fedtede” på overfladen. I nogle lande dækker man desuden æblerne med et ekstra lag ufarligt bivoks for at bevare endnu mere sprødhed i æblerne."

http://iform.dk/kost/spoergsmaal-om-...lag-paa-aebler

Med hensyn til økologi eller ej, så er det langt fra det eneste i vore omgivelser der kan frigive giftstoffer som vi optager.

Vi er hele tiden udsat for mere eller mindre baggrundsstråling, samt møbler, stof, maling, plastikting osv der udskiller dampe vi indånder.

Bor vi tæt på en vej, eller endnu værre i en by, indånder vi store mængder gift dagligt.

Der er også giftrester i vores drikkevand.. og det mineralvand der købes på flaske indeholder ofte for store mængder tungmetaller til at det er sundt.

Så ønsker man at leve fri for giftstoffer, er det en svær vej... og man skal passe på ikke at tænke at hvis man bare køber økologiske kartofler, så er man fredet. Det er en dråbe i havet.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2013, 07:29   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
"HVAD ER DET VOKSAGTIGE LAG PÅ ÆBLER?
Spørgsmål
Hvad er det voksagtige lag på æbler?
Svar
Æbler har et naturligt lag voks for at beskytte frugtkødet mod dehydrering, så det bevarer sin saftighed og sprødhed. De mest saftige æbler er derfor også de mest “fedtede” på overfladen. I nogle lande dækker man desuden æblerne med et ekstra lag ufarligt bivoks for at bevare endnu mere sprødhed i æblerne."

http://iform.dk/kost/spoergsmaal-om-...lag-paa-aebler

Tak for oplysningen, rart at vide.

Med hensyn til økologi eller ej, så er det langt fra det eneste i vore omgivelser der kan frigive giftstoffer som vi optager.

Vi er hele tiden udsat for mere eller mindre baggrundsstråling, samt møbler, stof, maling, plastikting osv der udskiller dampe vi indånder.

Bor vi tæt på en vej, eller endnu værre i en by, indånder vi store mængder gift dagligt.

Der er også giftrester i vores drikkevand.. og det mineralvand der købes på flaske indeholder ofte for store mængder tungmetaller til at det er sundt.

Så ønsker man at leve fri for giftstoffer, er det en svær vej... og man skal passe på ikke at tænke at hvis man bare køber økologiske kartofler, så er man fredet. Det er en dråbe i havet.
Jo, men det hjælper ihvertfald ikke, at lade helt være med, at gøre noget.

Det er minimalt hvad jeg kan gøre ved baggrundsstråling, alt det andet der udskiller dampe, giften fra biler o.l., giftresterne i drikkevandet (køber yderst sjældent vand på flasker), men de ting jeg propper i munden har jeg en vis indflydelse på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
EL: Drop fleksjobreform med højrefløjen Webmaster K10 Nyheder 0 21-06-2012 14:10
Drop fokus på eliten... buster Politik og Samfund 1 12-11-2011 15:44
Helsingør Jobcenter: drop skrankesprog buster Politik og Samfund 0 09-09-2011 09:55
Drop mistillid og kommunal big brother-virksomhed buster Politik og Samfund 0 05-08-2010 09:43
Vi er mange....... Odenseaneren Dit og Dat 10 08-03-2009 14:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension