K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2010, 19:46   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Danskerne som stikkere

"I dagens Berlingske Tidende fortæller direktøren for Københavns Kommunes borgerservice, Thomas Jakobsen, glædestrålende om sommerens angiveri-test, hvor 82 borgere angav andre borgere for socialt snyd via en knap på kommunens hjemmeside. Så stor en succes var det, at kommunen nu gør ordningen permanent. Ligesom i øvrigt 31 andre kommuner ifølge et rundspørge fra Berlingske Research har gjort det."

http://tomjensen.blogs.berlingske.dk...ig-brother-ii/

"Men omvendt er det også piskende nødvendigt, at både det offentlige system og vi som borgere stiller os selv spørgsmålet, om vi virkelig ønsker at leve i et samfund, hvor det bliver en kerneværdi i det store fællesskab at stikke hinanden. Hvor kommunerne ikke blot tager imod angivelser af sociale bedragere, men ligefrem opfordrer til, at borgerne holder øjne og ører åbne på fællesskabets vegne."

Tja, Stasi arkiverne er vel nærmest vand ved siden af det offentliges her i DK!

-Og her er det direkte link til ZDF´s udsendelse om Stikker Danmark: http://www.zdf.de/ZDFmediathek/beitr...en-der-Anderen
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 13-11-2010 kl. 20:22.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 20:34   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja der sker da noget i disse år må man sige... som Tom Jensen spørger... er det et Big brother samfund vi ønsker os...

Man fatter ikke helt at det er det samme Danmark der så stærkt kritiserede hendengangne østeuropæiske systemer og nu overhaler det man kritiserede så kraftigt... endsige at det sker i et årti hvor liberale kræfter har haft magten...

Man må undre sig... og jeg undrer mig vildt

Citat:
stiller os selv spørgsmålet, om vi virkelig ønsker at leve i et samfund, hvor det bliver en kerneværdi i det store fællesskab at stikke hinanden
vil svare med et stort nej


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 20:36   #3
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Ja har også lige set at ZDF har haft en udsendelse om Stikker Danmark

Selv de mente det var stasi metoder og melde hinanden.

Det bliver værre og værre at leve her. Vi er et anmelder land

Citat:

stiller os selv spørgsmålet, om vi virkelig ønsker at leve i et samfund, hvor det bliver en kerneværdi i det store fællesskab at stikke hinanden

kan klart svare NEJ

Sidst redigeret af Suncil; 13-11-2010 kl. 20:39.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 20:52   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Suk ja, og jeg blir endnu mere ked og vred af det da jeg netop i disse dage har set adskellige dokumentar film om det tidligere Østtyskland UF

-blev hele tiden totalt forundret og dybt foruroliget over sandheden om et folk der blev holdt i frygtens, uvidenhedens og magtens favntag!

Hva er det lige vi har gang i herhjemme og som forskeren så rigtigt sir: jeg UNDRER mig over at INGEN gør oprør(frit oversat)

Til det kan jeg kun sige: JA JEG MERE END UNDRES -jeg græmmes
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 21:11   #5
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
Hvor kan man angive en kommune der snyder svindler sjofler og bedrager ???
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 22:22   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg er desværre bange for at, sådan en udsendelse får vore kære taburet-medlemmer til at klappe i deres små hender.

Der kan i se hele verden i skal ikke komme her og tro i kan snyde Danmark, vi skal nok få fingre i jer, hvis i snyder.

Jeg ved min gamle far siger sådan (en rigtig gammeldags venstramand) og ikke det der reelt er meningen, nemlig at få os (og EU) til at stoppe op, bare et øjeblik, og tænke os om.

Der til har dem med den taburet formede bagdel, jo faktisk været ganske snug, de rammer de svage som ikke har overskudet og mulighederne (læs penge til advokat) til at protestere... se bare her på siden, selv om at vi er flere tusinde medlemmer, finder kun en få 10 20 stykker sig stærke nok, og fysisk i stand til at deltage i en demostration, og de der så gør, gør det oven i købet med risiko for at blive anholdt, helt lovligt.

Og netop den lov, med at man kan anholdes for at demonstrere, er vel nok den mest synlige vi har på hvilke tilstande vi lever under i dette land, lige netop den, er MEGET genkendelig fra en hvis tid, det til trods siger alle de borgelige borgere at den lov er helt fair og på sin plads, for så kan folk jo bare opføre sig ordentligt!

Om det er hjernevask, manglende oplysning, eller en fejl i historieundervisningen og opdragelsen, kan sten sikkert diskuteres, en ting er sikkert, som borgere (rig som fattig) har vi ikke lært meget af nazi-tiden, og vores taburet mennesker har lært alt for meget!

Det er bekymrende! og lige netop hvad det andgår, er stort set det eneste punkt, hvor jeg er glad for at vi er med i EU, måske lidt blindt?? tror jeg på at de før eller siden griber ind, desværre tror jeg tilstandene når at blive langt værre, før også de får øjnene op for hvad der foregår, men et skridt på vejen er den tyske udsendelse, jeg tror bare desværre at vi skal se en del flere udsendelser af samme type, og fra flere lande, før der gribes ind.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 22:25   #7
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
Ja det undrer jeg min faktisk også over??????
For jeg skal godt nok til at stikke min kommune nu, for der er MANGE fejl og ikke mindst i deres refusionskasse... matematik er IKKE deres stærke side... de får sjovt nok timer til at 3-dobble???
....Men det er rigtig klamt, MEN så sparer kommunen jo således at de ikke skal ansætte en hær for at kontrollere os jo... de danske stikkere er billigere arbejdskraft end dem der står på mc donalds....
og ja oprør!!! - flertallet lader sig for tiden sparke imens de ligger???
alle taler i krogene, men ingen tør sige noget for der bliver jo prikket konstant....
Danmark er virkelig FANTASTISK!
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 09:56   #8
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Jeg synes måske at det værste ved den her fortælling...
er at vi som boregere finder os i det og synes det er i orden,
at gå og melde hinanden til højre og venstre ...

Regeringerne har på skift formået at få hjernevasket os til at mistro hinanden
konstant!

Det værste er dog, at som ved vores sager, skal den der meldes bevise sin uskyld, det er ikke angiveren der skal bevise deres påstand! eller sågar kommunen!

De tager lige pengene fra vedkommende også skal vedkommende også lige penge til at bevise at angiverens påstand er usand!

FØØØØØØJ!!!!!

Dansker (holder even) vågn til dåd og kæmp for danskernes frie demokrati
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 11:15   #9
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Ja, tyskerne sammenligner os nu med DDR og stasi

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 16:07   #10
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, jeg ville ihvertfald heller aldrig melde nogen, og jeg synes det er kommunens ansvar selv at have en kontrolfunktion. Men det synes jeg så til gengæld også mangler, for det viser sig jo gang på gang at det godt kan svare sig at have kontrol!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Danskerne og roden til alt ondt BOM Politik og Samfund 4 01-06-2013 13:43
? Danskerne er forrykte Abraxus Politik og Samfund 6 19-03-2013 07:40
Danskerne er vilde med hæve efterlønspengene Webmaster K10 Nyheder 0 11-07-2012 09:00
Danskerne er blevet rigere buster Politik og Samfund 5 01-07-2010 11:26
Danskerne lægger sag an som aldrig før Kalle271285 Alt det andet 3 27-09-2008 00:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension