K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2008, 18:31   #11
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Hej Mr. Burns (kind off love the real mr.)
Har du tjekket det her link? http://www.udvandrerne.dk/jlkm/udvandre.nsf

Jeg har også udlængsel, men har en søn på 14 - så det må vente nogle år endnu.

Kh. Mella
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2008, 19:20   #12
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Hej Mr. Burns (kind off love the real mr.)
Har du tjekket det her link? http://www.udvandrerne.dk/jlkm/udvandre.nsf

Jeg har også udlængsel, men har en søn på 14 - så det må vente nogle år endnu.

Kh. Mella
Hej Mella,

Jeg faldt over et link til www.udvandrerne.dk for noget tid siden. Men der var siden nede - og derfor glemte jeg at checke tilbage igen.
Havde glemt alt om det, før du mindede mig på det.

Takker!

Edit: Uff! Har du prøvet at navigere rundt på den side?
Jeg kan ikke finde ud af, om jeg er i et forum, et reklamesite eller et news site.. jeg er skrupforvirret. Den mest forvirrende hjemmeside, jeg nogen sinde har besøgt...

Sidst redigeret af MrBurns; 02-07-2008 kl. 19:29.
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2008, 20:31   #13
Edel Kølbæk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
Edel Kølbæk er ny på vejen
Hej . Påtænker også at forlade landet når / hvis jeg får en pension og er da mægtig interesseret i hvad du ved.
Edel Kølbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2008, 21:10   #14
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Edel Kølbæk Se meddelelser
Hej . Påtænker også at forlade landet når / hvis jeg får en pension og er da mægtig interesseret i hvad du ved.
Jeg deler gerne rundhåndet ud af min viden. Men et specifikt spørgsmål ville være nemmest for alle parter.
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 19:10   #15
Edel Kølbæk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
Edel Kølbæk er ny på vejen
Jeg tænker lidt på om der er regler for hvor meget man skal være i Danmark, om man skal have fast bolig i Danmark samtidig med udlandet og selvfølgelig en masse mere, men det er jo nok sådan at spørgsmålene kommer efterhånden som jeg også får nogle svar. Kender du evt en hjemmeside der fortæller om diverse regler.
på forhånd tak
KH Edel
Edel Kølbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2008, 01:38   #16
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Edel Kølbæk Se meddelelser
Jeg tænker lidt på om der er regler for hvor meget man skal være i Danmark, om man skal have fast bolig i Danmark samtidig med udlandet og selvfølgelig en masse mere, men det er jo nok sådan at spørgsmålene kommer efterhånden som jeg også får nogle svar. Kender du evt en hjemmeside der fortæller om diverse regler.
på forhånd tak
KH Edel
Du må skam godt bo officielt i udlandet.
Der er en liste et sted (har glemt, hvor lige i skivende stund).

Men jeg ved, at alle EU lande, samt Norge, Island, Lichtenstein & Schweiz er alle lande, man kan flytte til, hvor man endda bliver helt eller delvist sundhedssikret (på den danske stats regning i de fleste tilfælde). Der kan dog være undtagelser som fx. Schweiz, hvor der lader tila t være sket en grov administritiv fejl, der gør, at man ikke kan få noget. Dette er jeg dog endnu ikke 100% sikker på.

Canada og Israel er også lande, man kan flytte til. Her er der dog intet at komme efter mht. sundhedssikring. Der skal du selv punge ud.

Jeg skal se, om jeg kan finde listen.

www.dss.dk har en del om det.

Bare ignorér min besked.

Læs her: http://www.k10.dk/showthread.php?p=31790#post31790

(hvorfor kunne jeg nu pludselig ikke redigere mit indlæg mere?)

Sidst redigeret af Hejdien; 04-07-2008 kl. 10:15. Årsag: to indlæg lagt sammen
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2008, 10:14   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
MrBurns det er fordi vi har tid på , efter 6 timer mener jeg det er kan man ikke længere redigere i sit indlæg , det er gjort af sikkerheds hensyn ..

Det står også i de regler der er for siden som man acceptere når man melder sig ind...

Men er der noget du vil have redigeret kan du enten gøre som nu, altså skrive et indlæg nedenunder , eller du kan skrive en besked til webmaster, mig eller administrator Stezu og så klare vi det for dig ...

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 05-07-2008, 13:47   #18
Edel Kølbæk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
Edel Kølbæk er ny på vejen
Tak MR BURNS
Jeg vil gå ind på de sider og se hvad der står.
Min ide er når førtidspensionen er gået igennem ( for håbentlig snart ) at flytte til Letland, men samtidig at beholde huset her i Danmark og dermed også betale Dansk skat. Jeg er bare i tvivl om der er regler for hvormeget man må opholde sig i udlandet kontra Danmark, men det viser dine sider måske.
I hvertfald tak for svaret
KH Edel
Edel Kølbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2008, 16:56   #19
tudsegaard
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2008
Lokation: opr. Jægerspris
Alder: 70
Indlæg: 12
Styrke: 16
tudsegaard er ny på vejen
Thumbs up førtidspension i udlandet

hej
jeg bor i Frankrig og min mand er på førtidspension. hvis nogen har spsm. til regler og livsbetingelser kan jeg gerne være behjælpelig.
der findes en side der hedder: dit frankrig.dk der findes link til forskellige lande i EØS og de specielle regler.

en førtidspensionist vil almindeligvis ikke skulle betale skat heraf i Frankrig gr. nogle specielle regler for invalide. man derudover er der mange andre fordele- det 2.bedste sygehusvæsen i verden - bl.a. her bliver en kronisk sygdom tjekket som det anbefales at gøre det.

dette blot til orientering - jeg hjælper gerne.
tudsegaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2008, 01:39   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Skattebetalingslov er i strid med EU-love

Der er vist noget riv-ravende galt her.

Jeg fatter ikke, at regeringen, som ÆLSKER EU, kan blive ved med at lave love, som STRIDER mod EU-lovgivningen.

Hvad sker der?

Prøv at læse her:

Citat:
Jakob Graff Nielsen peger også på, at den nuværende praksis med at beskatte danske pensionister bosat i udlandet med danske skatteregler er i strid med flere af EF-domstolens kendelser.

"Det er nærmest uhørt, men det danske pensionssystem er i strid med alle fire friheder i Rom-traktaten - det har EF-Domstolen slået fast. Det er en seriøs udfordring, og der er i hvert fald dele af det danske system, der ikke kan opretholdes som medlem af EU," siger Jakob Graff Nielsen.
Citat:
Jeppe Stokholm mener, at de problemer, Danmark står i på skatteområdet, minder meget om Danmarks problemer i forhold til EU på udlændingeområdet.
http://www.information.dk/167542

Jeg går ud fra, at det så betyder, at man IKKE skal betale dansk skat, men den skat, der betales i det land, man bosætter sig i... eller har I nogle andre bud?





__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Danske Førtidspensionister i Udlandet Ragdoll Et godt link! 3 28-03-2013 08:36
Kom nu med nogle gode nyheder til os førtidspensionister! andersand10 Politik og Samfund 2 03-07-2012 20:25
FP med til udlandet? næsebjørn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-07-2011 08:41
FTP med til udlandet musmor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 06-10-2009 19:17
Til FTP'ere i Udlandet MrBurns Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 23-07-2009 10:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension