K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2010, 11:27   #1
ihogåh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2009
Indlæg: 58
Styrke: 15
ihogåh er ny på vejen
personlighedsphykologisk undersøgelse

Hej

Kommunen vil sende mig til en personlighedspskologisk undersøgelse.

Er der nogen, som kan sige, hvad det går ud på? og hvad kommunen vil bruge det til.

Jeg har en fysisk skade, men jeg kan ikke arbejde det, som jeg burde udfra mine papirer.

MVH. Anne
ihogåh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 11:54   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Tja, de vil formodentlig gerne have en udtalelse om hvorvidt der er mulighed for, at de problemer du har grundet din fysiske skade delvist er psykisk betingede...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 12:13   #3
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Hej
Det er en test som evt løber over 3-4 gange og vare en times tid pr gang, sådan var det i mit forløb.
Jeg skule igennem flere forskellige "øvelser" svarer på nogle spørgeskemaer og se nogle billeder.
Det var faktisk ikke slemt når man først er kommet igang, du kan evt., ringe til psykologen og høre hvordan forløbet er hos hende/ham
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 13:00   #4
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg ved ikke hvad forskellen på en personlighedspsykologisk og en arbejdspsykologisk undersøgelse er, men jeg fik foretaget sidstnævnte. Den varede vist i alt omkring 3 timer, og man fik en lang rapport et par måneder senere, som viser personlighedstræk, sårbarheder, konfliktstrategier, og fastslår om der er visse skånehensyn man er nødt til at tage hensyn til ved arbejde
Jeg anser det ikke for det samme som at sige du ikke er 'vel i bærret', men måske lige så meget for at få fastslået at du i visse mekanismer er svagere, og derfor også mere påvirket af din fysiske tilstand. Måske. Bare mit gæt

Selvom det er hård læsning at se sig selv beskrevet så klinisk på godt og ondt, har jeg været meget glad for at få foretaget sådan en undersøgelse.
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 23:15   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
personlighedspsykologisk test

Kan ikke forstå hvorfor de vil have en sådan, når du har en fysisk skade. Jeg ville derfor først udbede mig en begrundelse for en sådan test.

Men du skriver: "Jeg har en fysisk skade, men jeg kan ikke arbejde det, som jeg burde udfra mine papirer." Så måske leder de efter psykologiske årsager?

En personlighedspsykologisk test kan være forsk. efter hvilket regi du får den lavet. Spørgsmålet er om det er en bred el. jobcenter vil bede om specifik afklaring på nogle delområder.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalideringspsykologisk undersøgelse? tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 30-01-2011 19:58
Hk's undersøgelse af flex! PiaCP Fremtiden for fleksjob og førtidspension 5 03-12-2010 14:06
Sygedagpengestop undersøgelse. phhmw Et godt link! 0 15-01-2010 19:06
undersøgelse nille60 Alt det andet 4 18-11-2009 20:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension