K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2010, 11:21   #11
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
undskyldning

Jeg kontaktede SKAT idag, for at spørge ind til hvilken % sats man max. måtte trække og på baggrund af de oplysninger jeg fik, skylder jeg nogle af jer en undskyldning, fordi de oplysninger jeg lagde på, om at der kun måtte trækkes 20% ikke er korrekt, når det gælder indrivelse af restancer vedrørende betaling for dag- og klubtilbud samt skolefritidsordning.

For indrivelse af restancer vedrørende betaling for dag- og klubtilbud samt skolefritidsordning er det maximale træk 50%, men i andre typer af indriveles sager gælder der andre % satser.

Jeg henviser til oplyste link modtaget af SKAT.... Her kan man læsre mere om reglerne https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=17547

Man skal læse § 11 om omhandler % træk.


VH Flovmand M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 11:27   #12
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
hej frupia

det er en uheldig situation at stå i desværre er der jo ikke så meget at gøre ved det, nu ved jeg ikke hvornår du har fået breve fra kommunen men det plejer at være sådan at de sender det til skat som så inddriver pengene hos dig og hvis det ikke er sket endnu er der håb om at de først trækker i børnepengene i januar det er selvfølgelig ikke bedre men det giver dig lidt ekstra tid, jeg håber du klarer den

for netop som en anden skriver er det ikke kommunen men skat der tilbageholder børnepengene
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 15:03   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frupia1 Se meddelelser
Jeg skylder 6000 kr i børnehave. Har fået afslag på at afdrage dem.
Er det ikke muligt, at bede om årsagen til, at de giver afslag på en afdragsordning?

Det må være muligt, at klage over sådan et afslag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 15:58   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er ikke så længe siden de fik nye regler, og derfor må trække hele baduljen. For et par år siden kunne de nemlig IKKE bare trække!

Det kom efter en sag i Helsingør hvor sigøjnere blev trukket i kontanthjælp hvis ikke de sendte deres børn i skole. Dén gik så ikke og det var ulovligt. Istedet var der 'nogen' der fik den ide, at man måske kunne straffe folk via ''børnepengene'' - og det forslag gik rent igennem.
Så hvis man skylder noget på børnene feks SFO, vuggestue, børnehave, klub og den slags, så må de trække beløbet fra børnepengene. Dermed fik de også ramt sigøjnerne, som var bagud på disse fronter......

Så jo flere børn man har, jo højere beløb må de trække, kan man sige.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 22:33   #15
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er ikke så længe siden de fik nye regler, og derfor må trække hele baduljen. For et par år siden kunne de nemlig IKKE bare trække!

Det kom efter en sag i Helsingør hvor sigøjnere blev trukket i kontanthjælp hvis ikke de sendte deres børn i skole. Dén gik så ikke og det var ulovligt. Istedet var der 'nogen' der fik den ide, at man måske kunne straffe folk via ''børnepengene'' - og det forslag gik rent igennem.
Så hvis man skylder noget på børnene feks SFO, vuggestue, børnehave, klub og den slags, så må de trække beløbet fra børnepengene. Dermed fik de også ramt sigøjnerne, som var bagud på disse fronter......

Så jo flere børn man har, jo højere beløb må de trække, kan man sige.
Jeg kontaktede SKAT idag, for at spørge ind til hvilken % sats man max. måtte trække når man skylder for børnehaven, svarede den flimke dame "når det gælder indrivelse af restancer vedrørende betaling for dag(børnehave)- og klubtilbud samt skolefritidsordning er det maximale træk 50%, men i andre typer af indriveles sager gælder der andre % satser.

Jeg henviser til oplyste link modtaget af SKAT.... Her kan man læsre mere om reglerne https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=17547

Man skal læse § 11 om omhandler % træk.

Så den med at De kan trække hele baduljen passer ikke

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 23:17   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvad mener du med det ikke passer - Har du ikke set nyheder idag???

De må fra Januar trække 100%!!!

''Inddrivelsesplanen lægger også op en hårdere kurs overfor forældre, der ikke betaler for vuggestue eller børnehave-pladser.

- Fra 1. januar 2011 udvides muligheden for at modregne gæld til det offentlige for børnepasning i børnechecken fra 50 til 100 procent, siger skatteministeren.


Læs også hvordan de nye stramme regler også kommer til at gælde for licenrestance, P-bøder, og hvordan Fædre/Mødre mister fradraget hvis ikke de reelt betaler børnebidrag!!

Man kan endda komme i RKI på baggrund af ovenstående!!!!

http://www.bt.dk/danmark/ubetalt-lic...ende-dig-i-rki

Sidst redigeret af Ninja; 23-09-2010 kl. 23:23.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 23:45   #17
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
[QUOTE=helenekr;125533]Hvad mener du med det ikke passer - Har du ikke set nyheder idag??? Nej det har jeg ikke
De må fra Januar trække 100%!!! Javel da, men vi skriver altså stadig 2010 lidt over 3 mdr. endnu og så gælder de regler jo, som jeg har fået oplyst..ikke sandt ''Inddrivelsesplanen lægger også op en hårdere kurs overfor forældre, der ikke betaler for vuggestue eller børnehave-pladser.
- Fra 1. januar 2011 udvides muligheden for at modregne gæld til det offentlige for børnepasning i børnechecken fra 50 til 100 procent, siger skatteministeren.
Hvis der er tale om en mulighed, er det jo ikke sikkert at indrivelsenmyndigheden SKAT vil benytte denné rettighed og SKAT skal stadig se folks rådighedsbeløb, før % satsen fastsættes.
Læs også hvordan de nye stramme regler også kommer til at gælde for licenrestance, P-bøder, og hvordan Fædre/Mødre mister fradraget hvis ikke de reelt betaler børnebidrag!!
Jamen det vil jeg da gøre, så er jeg jo up to date
Man kan endda komme i RKI på baggrund af ovenstående!!!! RKI hedder i dag Experian Danmark.
Hvis man skal sættes i Experian Danmark , skal man skylde mere end kr.7500 til det offentlige,-

Læs mere på http://www.dininfo.dk/Forbruger/FAQ.aspx punkt 3

Med venlig hilsen
M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig

Sidst redigeret af maybeline2you; 23-09-2010 kl. 23:48.
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 00:06   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det må jeg nærlæse i morgen, det står lidt gnidret og jeg har ikke den fedeste koncentrationsevne i forvejen

Det vigtigste er, at folk altså kun har Oktober børnepengene tilbage, så har de udestående, så kan hammeren meget vel falde i Januar, da det bliver næste udbetalingsmåned mht børnepenge. Så hvis de skal handle og nå at redde nogle tråde ud, så skal de handle nu. Selvom vi skriver 2010.
Børnepenge er jo kvartalsvis, og Oktober er sidste måned i år på den konto.

Det er fint med nuværende regler, men det er også vigtigt vi gør opmærksom på fremtidige regler, så folk kan se hvornår skellet kommer og kan nå at reagerer på det.

Mht RKI, så skriv det til BT, jeg er ikke 'medlem' og kender dem ikke personligt. Jeg gengiver bare hvad DE skriver.

Sidst redigeret af Ninja; 24-09-2010 kl. 00:29.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 09:10   #19
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
var det ikke kun noget de ville have lavet så de kunne trække 100% men så skulle de også kigge efter om der var en grund til at der ikke blev betalt men ja det er rigtigt at de vil have det så de kan tage 100% men der er også noget med en stort antal dansker for sløjfet deres gæld pgs lange sangbehandlingtider osv må heller sætte link ind hvis noget ikke troer/skulle have læst det http://nordjyske.dk/erhverv/forside....=4,3674210,5,3

Sidst redigeret af superkok; 24-09-2010 kl. 10:56.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 10:57   #20
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
RKI hedder i dag Experian Danmark.
Hvis man skal sættes i Experian Danmark , skal man skylde mere end kr.7500 til det offentlige
Det bliver også lavet om fra nytår. Nu skal man kun skylde 1000,- før man kan risikere at komme i Ribers - eller hvad de nu vælger at kalde det.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jer der har fået afslag på flex supersus Spørgsmål ang fleksjob 27 11-02-2012 21:05
når man har fået afslag linea Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 12-04-2011 12:39
Lige fået afslag på fleksjob ;( Sivtop Spørgsmål ang fleksjob 14 31-10-2010 14:24
stadig ikke fået mit skriftelige afslag på paragraf 34 sndnkm67 Alt det andet 3 29-09-2010 19:26
Nogle der har fået afslag på FTP??? sara Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 16-06-2008 22:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension